Test af "Craft Coffee"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • frachlitz
    Stamgæst
    • Jul 2013
    • 936

    Test af "Craft Coffee"

    Jeg elsker at prøve ny kaffe og har generelt en forkærlighed for mange af de nye amerikanske ristere. MEN de fleste sender ikke til Europa.

    Derfor var jeg nød til at prøve Craft Coffe da jeg opdagede at de er begyndt at sende til Europa. De er ikke et risteri, men en "coffee curator" (det er det nye ind-ord åbenbart), hvilket vil sige at de samarbejder med en masse små amerikanske risterier.

    Man vælger en stil, prisleje og præferencer og ud fra det samme sætter de så kaffer til en. Når man har modtaget kan man så rate dem, og det bruger de så til at vurdere hvad man skal have næste gang. Om det så virker, aner jeg ikke :-)

    Men bestilte en kasse.
    1 pakke med 3 varianter = 34 USD.
    Totalt med fragt = 54 USD altså ca. 311 kr. Har ikke betalt told.
    Dvs. Samlet 24 oz = 680g som er ca. Samme pris som jeg normalt giver ved CC eller GC + fragt. Så egentligt en ok pris.

    Brew better coffee, but pay grocery store prices. Delivery is fast and free.

    OBS (nu kommer der selvpromovering) hvis du har lyst til at prøve, så må du meget gerne bestille med min kode KE7-YF2 så får jeg vist en måned gratis. Vi kan også lave den aftale at, er der andre der prøver så skriver de deres kode i denne tråd, og den næste der så har lyst til at prøve bruger så den osv.

    Jeg fik 3 varianter:
    Etiopien Oromier ristet af Toby i NY
    Etiopien Kocherer ristet af OQ coffee i NJ
    Brasilien Hulia fra Toby i NY

    Jeg har prøvet den første (Oromia) og wow :-) jeg er faktisk lidt overrasket over kvaliteten (valgte kaffer fra det næstdyreste trin), en ok billig måde at prøve spændende kaffer som ikke altid er tilgængelige i Europa.

    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1410859664.342118.jpg
Views:	1
Size:	61,7 KB
ID:	233631

    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1410859693.095315.jpg
Views:	1
Size:	42,6 KB
ID:	233632

    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1410859713.662941.jpg
Views:	1
Size:	51,5 KB
ID:	233633
    LMWDP #422
    La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
    Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
    Aillio Bulet R1 Pre-order
    BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.
  • Kl@us
    Mellemristet
    • Aug 2014
    • 174

    #2
    Lyder spændende! Men mht. pris, hvis det bliver taget i tolden er det jo både 25% moms og 180 kr i administrationsgebyr til Post Danmark, for at tage imod de ca 77 kr i moms. Eller er der noget med kaffe som gør at det er fritaget for moms/told?

    Comment

    • frachlitz
      Stamgæst
      • Jul 2013
      • 936

      #3
      Det kan du have ret i, kan se på kassen at værdien stod opgjort til 25USD. Så ved ikke om det har noget med det ar gøre.

      Kan sige at de afsendte den 6/9 og jeg modtog den 15/9. Hvilket jo egentligt er fint, og slet intet problem ift. At kaffen er friskristet.
      LMWDP #422
      La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
      Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
      Aillio Bulet R1 Pre-order
      BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

      Comment

      • Kl@us
        Mellemristet
        • Aug 2014
        • 174

        #4
        Du har nok været heldig så $25 er også over de 80 kr som der er grænsen for hvornår der skal betales moms/told. 25% moms vil nok heller ikke være en deal-breaker hvis kaffen er god, men det gebyr de tager på 180 kr (eller hvad det efterhånden er steget til) er knapt så sjovt

        Comment

        • frachlitz
          Stamgæst
          • Jul 2013
          • 936

          #5
          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1410960841.712545.jpg
Views:	1
Size:	55,3 KB
ID:	223646
          LMWDP #422
          La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
          Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
          Aillio Bulet R1 Pre-order
          BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

          Comment

          • TurBo
            Mellemristet
            • May 2014
            • 285

            #6
            Troede tolds bagatel grænse var 500 ddk?
            Bo-- :-)
            Izzo Alex Duetto mk1
            Mahlkoenig Vario home

            Comment

            • Kl@us
              Mellemristet
              • Aug 2014
              • 174

              #7
              Oprindeligt indsendt af TurBo Se indlæg
              Troede tolds bagatel grænse var 500 ddk?
              Nej desværre. Det ville have været mere fair. http://www.postdanmark.dk/da/privat-...en-for-EU.aspx

              Comment

              • frachlitz
                Stamgæst
                • Jul 2013
                • 936

                #8
                Bortset fra told må jeg sige at jeg er meget positivt overrasket over kafferne, har prøvet de to etiopiske - og den sidste her er en af de absolut bedste jeg har smagt. Sød, blød, mærke bær og så citrus.
                LMWDP #422
                La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
                Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
                Aillio Bulet R1 Pre-order
                BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

                Comment

                • frachlitz
                  Stamgæst
                  • Jul 2013
                  • 936

                  #9
                  Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1410973679.266660.jpg
Views:	1
Size:	65,5 KB
ID:	223647

                  Den var sendt sådan.
                  LMWDP #422
                  La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
                  Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
                  Aillio Bulet R1 Pre-order
                  BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

                  Comment

                  • act_dk
                    Stamgæst
                    • Jun 2013
                    • 761

                    #10
                    Nogen gange går de igennem uden - andre gange ikke.. Sådan er det vidst bare..

                    Comment

                    Working...
                    X