Tango delikatesser i Holbæk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fotografikeren
    Mørkristet
    • Dec 2011
    • 480

    Tango delikatesser i Holbæk

    Det ser godt ud når man kommer ind, to quamar timerkværne med ikke alt for sorte bønner, stor to gruppers bandit med E61 grupper. Men så fejler det også fælt. Manden bag disken ved ikke hvad det er for en kaffe de brygger på og om der er forskel på bønnerne i de to kværne - det kan tilgives hvis bare det smager godt. Men skuddet løber næsten et minut som sirup, og jeg får en støvsmagende cappucino med gigaskum på toppen. Til gengæld var prisen den samme som hos coffee collective, desværre ikke oplevelsen.
    Mazzer Robur Electronic
    Nuova Simonelli Appia II
    BWT Bestmax Premium
    Aeropress
    Wilfa kværn
    Håndkværn og et par stempelkander
  • Coffee makes the world go
    Master Brewer
    • Jan 2010
    • 5082

    #2
    Ja det er trist

    jeg var en tur på en kaffee , og min makker ville så gerne gi en espresso ,bare så han kunne se maskineriet i brug (han drikker ikke selv espresso)

    fed Maskine nok i 50 000 kr klassen , + en mazzer Major
    og BKI espressobønner ;o) jeg sprang over

    forklarede min makker det tragiskkomiske i at ha udstyr for over 60 000 ,og så bruge BKI bønner der var ristet et år før

    han havde et helt underligt blik i øjnene ,og sagde ,det ka da ikke passe , men jeg sagde at det gjore det desværre ,og skete tit

    der er for mange folk der drikker kaffe FORDI de tror det er godt det de drikker , de ka egentlig IKKE li det men vil ikke indrømme at de ikke er hip nok til at vide det

    Starbucks overlever på netop dette fenomen , pop tøser der sidder og nipper til noget de(r) ikke kan drikke(s) i ordentlige slurke

    Folk der køber johnny Walker reed label , det kender alle jo , så det må være godt,,ik ;o)

    i gamle dage røg mange , og da alle næsten gjore det . så var der vel ikke noget galt i det ,,;o)også selvom de blev kvalt i de første mange smøger i starten da kroppen stadig gjore modstand mod skadestofferne
    http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

    Comment

    • -E*
      Master Brewer
      • Apr 2013
      • 1949

      #3
      Jeg er en kende uenig. Det bliver lidt offtopic, sorry.

      Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
      der er for mange folk der drikker kaffe FORDI de tror det er godt det de drikker , de ka egentlig IKKE li det men vil ikke indrømme at de ikke er hip nok til at vide det
      Mjaeh. Baseret på egen erfaring, har jeg altså kunne lide alle de kaffestadier jeg var på, det handlede ikke om at andre gjorde det, det handlede om at jeg sammensatte en specifik smag med en specifik helhed. Jeg kan stadig lide den rigtige prækværnede supermarkedskaffe på det rigtige sted og tidspunkt. Nu har jeg bare opøvet en smagssans der kan smage mange flere nuancer, og dermed godt se at supermarkedskaffe ikke er godt, det samme gælder det kapselsystem vi havde før jeg gik videre. I en større sammenhæng vil jeg simpelthen ikke tro på at noget bliver så udbredt som kaffe er, fordi alle tror de andre gør det. Sammenligneligt så spiser jeg stadig på andre restauranter i Århus, selvom jeg har været på Frederikshøj. Er Mefisto lige så stor en sensorisk oplevelse? Nej. Gør det Mefistos mad smager dårligere og jeg bare bilder mig ind at jeg kan lide det? Heller ikke.

      Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
      Starbucks overlever på netop dette fenomen , pop tøser der sidder og nipper til noget de(r) ikke kan drikke(s) i ordentlige slurke
      Jeg drak mange bajere i gymnasieårene. Vi købte en kasse Ja pilsnere, som vi delte to-tre mand. Når den var drukket var der pant til en halv kasse mere. Det var sgu nogle ordentlige slurke, men det har intet med kvaliteten i Ja pilsnere at gøre. Sammenligneligt sidder jeg også og sipper min espresso nu, fordi jeg rent faktisk gør mig umage for at smage den.
      Jeg tror ikke Starbucks er svær at drikke i større slurke, det gør den hverken bedre eller dårligere, jeg kan simpelthen ikke se sammenhængen mellem de mængder den kvantitativt kan indtages i og den kvalitet produktet består af. Jeg tror faktisk Starbucks er udmærket, hvis man ønsker sig en milkeshake med bismag af bitter. Den ene cappu jeg har fået på Starbucks i en lufthavn var forfærdelig, men det var også deres forsøg på at lave kaffe. Så længe de kamuflerer kaffen, og man accepterer det, så er det vel en ok, ja, milkshake.

      Dit oprindelige statement er jeg dog enig i, det er fjollet at bruge 60.000 på udstyr og putte dårlig kaffe i. Dårlig kaffe ind, dårlig kaffe ud. Jeg synes bare dine sammenligninger er usammenhængende.
      -Sune

      Mahlkönig Kenia / OE Lido3
      Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
      Computerstyret Hottop
      Instagram

      Comment

      • fotografikeren
        Mørkristet
        • Dec 2011
        • 480

        #4
        Jeg tror desværre at mange cafeer lader sig lokke af en "gunstig" aftale fra kaffefirmaer som leaser dem udstyret for få penge, mod at de køber deres "kvalitetskaffe". Men det er jo ikke kun gode maskiner, og gode råvarer - det er jo også et håndværk der skal til - og det er her det glipper for langt de fleste. Det er næsten synd at der står en mand og laver god mad på bedste vis, og markedsfører sin forretning med nøgleord som "sjæl" osv. når sjælen så ikke er med hele vejen rundt. Så næsten hellere knalde en jura maskine op ligesom paradis-is, den laver faktisk en bedre cappuccino end den jeg fik, fylder mindre og betjenes hurtigere.

        Mht starbucks, har jeg fået god cappuccino i Dublin for nogle år siden, men det var også dengang der var håndværk involveret. Deres sorte kaffe var i øvrigt også ganske god. Men de har godt nok spillet fallit med den nye maskinpark, den cappuccino jeg fik i CDG sidste år, var godt nok ringe. Men jeg har da stadig en forkærlighed for deres sumatra blend i stempelkande.
        Mazzer Robur Electronic
        Nuova Simonelli Appia II
        BWT Bestmax Premium
        Aeropress
        Wilfa kværn
        Håndkværn og et par stempelkander

        Comment

        • Coffee makes the world go
          Master Brewer
          • Jan 2010
          • 5082

          #5
          Nu har jeg ikke prøvet deres stempelkande ,vidste ikke engang at de havde det

          MEN hvis man ikke kan lave en stempelkande , så er alt tabt

          den Cappu jeg fik de to gange jeg prøvede i kolding storcenter , der så jeg måden de steamede på

          det var så varmt at jeg brændte fingrende på koppen , allerede DER vidste jeg ,,det her blir næppe en god oplevelse

          bismagen af brændt (ikke ristet) caffe skar igennem den tynde mælk de havde myrdet (RIP)

          ingen af gangene kunne jeg drikke mere en lidt for at smage


          prøv at læg mærke til hvor mange IKKE tomme kopper der nogen gange står der

          Det er DET jeg mener med at nogen drikker det fordi de tror at det er godt ,men ingen i gruppen vil være den der skiller sig ud og siger , det her smager sgu ikke godt

          pop kultur , de andre kan li det , så må det være godt

          joken er så at MÅSKE ingen i gruppen faktsk kan li det , men det er den hygge kop som gruppen samles om

          E jeg føler med dig . jeg har drukket billig æble snaps i de fattige år ;o)

          jeg nød det ikke (alså smagen ) derfor nogle barske drikkelge til at få det ned ;o)
          men sjovt var det fandeme

          Måske det samme med dem der drikker skod kaffe ,mens de hygger sig med gode venner
          http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

          Comment

          Working...
          X