Kangocho Kenya fra La Cabra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • frachlitz
    Stamgæst
    • Jul 2013
    • 936

    Kangocho Kenya fra La Cabra

    Fik denne på baren i går (V60), og den var så god at jeg købte med hjem.

    Elsker afrikansk kaffe der indeholder både frugt og blomst. Og det gør denne - men til forskel fra mange andre har den også noget mere dybde, mundfylde og bund.

    En fremragende kaffe, jeg lavede den her til morgen på min Kalita Wave - og ej hvor er den bare god!

    Iøvrigt et fest sted - lidt meget hipster - men god kaffe. Kom til at snakke lidt om EK43 kværnen og straks skulle jeg lige smage en test.
    En Espresso på en helt lysristet Etiopien. Jeg var forberedt på syre helvede - men nej, balanceret, sød og en lækker frisk syrlighed (er normalt ikke til de moderne lyse Espressi)

    Kan anbefales!

    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1392790548.140985.jpg
Views:	1
Size:	38,9 KB
ID:	233118
    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1392790583.489891.jpg
Views:	1
Size:	39,5 KB
ID:	233119
    LMWDP #422
    La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
    Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
    Aillio Bulet R1 Pre-order
    BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.
  • johnster
    Master Brewer
    • Jun 2011
    • 1756

    #2
    Ja, det er et fedt sted.
    Utroligt at der ikke er noget der minder om det i Kbh.
    Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
    Compak K10 Fresh
    Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

    Philips Café Gourmet

    Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
    Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

    Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

    Comment

    • malling
      Master Brewer
      • Apr 2011
      • 4545

      #3
      Før Stiller åbnede i Århus i 2012, var der stortset ingen på samme niveau som de steder der var i København på daværende tidspunkt. så der var i den grad plads til et sted som La Cabra. I København er konkurrence anderledes hård, du skal altså tage kampen op mod ingen mindre end TCC og Risteriet begge anerkendte og store spillere på det københavnske kaffe markedet, derudover er der steder som Democratic, CCL og ESTATE det er med andre ord altså ikke bare sådan lige at komme til især ikke i en tid hvor priserne på lokaler kun er gået en vej. Så nej det er ikke specielt mærkeligt, at vi ikke har et sådan sted for jeg tror efterhånden vi er tæt på mætningspunkter med antal speciality steder herover.

      Skal du gøre det skal du kunne tilbyde noget unikt og skille dig ud samt have placeringen, ellers holder du ikke i længden her over.

      man jeg kan kun unde århusianerne et sådan sted, men man må efterhånden konstatere, at Århus giver København baghjulet når det kommer til kaffe.
      A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


      Comment

      • johnster
        Master Brewer
        • Jun 2011
        • 1756

        #4
        København er netop stor nok til at have en lokal specialitets butik.
        Den eneste reelle konkurrent du nævner der, er TCC på Godthåbsvej.
        Alle andre steder har enten ikke den samme atmosfære eller også har de ikke den gode kaffe ristet af stedet selv.
        Det er kombinationen der er virkelig attraktiv for mig.

        Men ellers er det jo slet ikke dem du nævner, som de skal konkurrere med.
        Det er Baresso og de afdelinger af Starbucks der begynder at skyde op.
        Måske endda Riccos.
        Estate er f.eks. begyndt at lukke kl. 18 efter Baresso åbnede ved siden af Imperial.
        Det er sørgeligt, men kunderne styrer suverænt markedet.
        Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
        Compak K10 Fresh
        Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

        Philips Café Gourmet

        Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
        Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

        Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

        Comment

        • malling
          Master Brewer
          • Apr 2011
          • 4545

          #5
          Jeg tror personligt mange er ligeglade med om du rister din egen kaffe eller ej. Det er kun nørder, kaffe interesserede og et par Hipstere her og der, der for alvor går op i det.

          Skal du have kunder, skal du tilbyde noget unik, især atmosfære, eller som det mindst kunne kunkurrere på pris og placering.


          Jo jeg ved godt du ikke kun konkurrere mod speciality stederne, men selvf. også mod Baresso, Riccos, Joe And Juice og mindre kaffe steder. Man skal dog ikke glemme at især i København har store kæder en hvis afskrækkene effekt på en del og mange Hipstere hvoraf der ikke er så få endda, vil formentligt ikke sætte deres ben disse steder hvis der er andre alternativer, lidt det samme gælder for folk der vil have espresso eller sort kaffe (hvoraf der er stigende interesse) eller som ikke gider fast food stemningen på Baresso.

          Givet at caffe latte tøserne er der, der for alvor kan hentes penge ind, men dem ville jeg personligt ikke målretter mig alt for meget efter, for der ligger efterhånden J&J og Baresso på hvert et gade hjørne, du skal jo nærmest til guds forladte Amager før det forholder sig anderledes. Mange af deres stamkunder skrider for i øvrigt også ligeså stræks de ikke kan få sirup i kaffen! De finder hurtigt ud af at det nye sted ikke servere deserter og så kommer de formentligt ikke igen, de andre går vel bare derhen hvor det er lettest at komme til, eller som de kommer forbi, og Baresso har i høj grad snuppet alle de gode placeringer og så er deres skiltningen ikke til at undgå at få øje på og så nytter det ikke noget med skiltningen i bedste industriel undertonet desig, for før man opdager den har folk opdaget Baresso genkændelige pang skilt og navn.

          Skal man derfor overleve skal man have fat i andre segmenter og her konkurre du alt andet lige med især TCC og Risteriet og også mod CCL placere du dig i indre by. Hvis man går alt for meget efter J&J og Baressod kunder så tror jeg personligt ikke på du overlever særligt længe. Den samme debat har været oppe at køre i USA blot med Starbucks som nemesis.
          A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


          Comment

          Working...
          X