Side 11 af 11 FørsteFørste ... 91011
Viser resultater 101 til 105 af 105

Emne: Død La Valentina - BFC Junior

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Pas på med den citronsyre, en for kraftig opløsning kan være ret hård mod maskinen og så kræver det også en ordentlig gennemskyldning bagefter.

Det er derfor at fortrække at bruge en mere skånsom opløsning i maskinen af flere omgange, ikke mindst fordi det er langt nemmere at få skyldet syren ud/ neutralisere vandet i kedlen efterfølgende.

Er enig med Sonne i at der kan være rester fra din sidste afkalkning, noget man ofte ikke kan smage.

Espresso
    Registreringsdato
    Dec 2011
    Sted
    2700 Heights
    Prøv lige at læse hvad de skriver en gang mere, Malling ;-)

Master Brewer Coffee makes the world go's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2010
    Kunne det tænkes at , lugten ,,eller DET der lugter sidder i toppen af keddelen , OVER vandlinjen

dvs at det har aflejret sig der , og ikke bliver vasket ud
    det ville forklare det næsten smags løse vand , men ildelugtende damp ,da det over vandlinjen kan afgi lugt til dampen

kan man varme den op ,og slukke den , for derefter at vende den på hovedet uden at der render vand ud af maskinen ?

da varmelegmet sidder i bunden , skal man jo nok ikke tænde den på hovedet , da varmelegmet ikke vill være under vand

Lysristet
    Registreringsdato
    Mar 2009
    Citer Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
    Kunne det tænkes at , lugten ,,eller DET der lugter sidder i toppen af keddelen , OVER vandlinjen

dvs at det har aflejret sig der , og ikke bliver vasket ud
    det ville forklare det næsten smags løse vand , men ildelugtende damp ,da det over vandlinjen kan afgi lugt til dampen

kan man varme den op ,og slukke den , for derefter at vende den på hovedet uden at der render vand ud af maskinen ?

da varmelegmet sidder i bunden , skal man jo nok ikke tænde den på hovedet , da varmelegmet ikke vill være under vand
    Jeg har givet den gas med bodybuilding - netop i form af at unplugge og fjerne vandtanken, hvorefter jeg har vendt maskinen på hovedet, og givet den en god ryster over køkkenvasken i nogle omgange. Det hjælper så småt på problemet. Men nu kunne jeg altså ikke vente længere - så jeg er gået i gang med at bruge vidunderet - og resultatet er ganske ok indtil videre.. Min problemer ligger mere i retning af for hård rist af bønner, end en benzin/gummismag i mælken.

Så nu vil jeg sætte min lid til, at lungen ikke er giftig og fortsætte min brygning!

Tak for hjælpen igen venner!
    BFC - La Valentina Junior
    ECM - Manufacture Casa
    i-Roast2

Master Brewer Coffee makes the world go's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2010
    Så hvis vi ikke hører mere fra dig ,, såøh ,,

Emneord for dette emne

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar