Shot-timer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Sørensen
    Mellemristet
    • Feb 2010
    • 243

    #31
    Hvad med kasse til enheden? Evt. 3d-print? eller er det for dyrt?
    Mit kaffegrej
    Hverdag: La Spaziale Mini Vivaldi II, Mazzer Major.
    Hyggegrej: La Pavoni Professional 49mm, Porlex Mini.
    Sort: Chemex 6 cup, Aeropress, stempelkander, Wilfa WSCG-2.
    Reserve/udlån/(måske)til salg: Rancilio Silvia v3 m. PID.

    Comment

    • Ullum
      Mørkristet
      • Sep 2013
      • 401

      #32
      Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	45,6 KB
ID:	222642

      Har lavet det med en timer købt på ebay,hongkong http://www.ebay.com/itm/0-56-Red-LED...item565f7b9d9e
      I maskinen har jeg indbygget en sender med et lille relæ. den sender så til timeren så hele set uppet er trådløst http://www.ebay.com/itm/380752535029...84.m1497.l2649
      Mvh ullum

      Comment

      • Anderstknudsen
        Mørkristet
        • Oct 2012
        • 376

        #33
        Ja? Et køb af en timer hvis der er nogen der laver den? Eller finder et sted den kan købes?
        Rancilio Silvia V3 PID
        Mahlkönig Vario + Wilfa CGR-1
        Gene Café
        Aeropress + Hario V60

        Comment

        • Xiburst
          Master Brewer
          • Feb 2012
          • 1762

          #34
          Oprindeligt indsendt af Ullum Se indlæg
          [ATTACH=CONFIG]2367[/ATTACH]

          Har lavet det med en timer købt på ebay,hongkong http://www.ebay.com/itm/0-56-Red-LED...item565f7b9d9e
          I maskinen har jeg indbygget en sender med et lille relæ. den sender så til timeren så hele set uppet er trådløst http://www.ebay.com/itm/380752535029...84.m1497.l2649
          Det ser lækkert ud... Men er det noget en dødelig kan sætte i selv ?? Jeg kan ikke gennemskue det lige umiddelbart
          Rocket Giotto
          Casadio Istantaneo
          Gene Café
          Aeropress
          V60

          Comment

          • Ullum
            Mørkristet
            • Sep 2013
            • 401

            #35
            Nu er jeg elektriker, så det hjælper jo lidt, men i bund og grund ikke svært hvis man har lidt teknisk indsigt
            Det kræver at der skal loddes på nogle af delene.
            Mvh ullum

            Comment

            • Rallen
              Administrator
              • Jul 2012
              • 1003

              #36
              Oprindeligt indsendt af Ullum Se indlæg
              Nu er jeg elektriker, så det hjælper jo lidt, men i bund og grund ikke svært hvis man har lidt teknisk indsigt
              Det kræver at der skal loddes på nogle af delene.
              Har du monteret et ekstra relæ i maskinen, som trykker på en af tasterne på fjernbetjeningen når brygkontakten aktiveres? Hvordan behandler displayet efterfølgende dette tryk? Tæller den så længe tasten holdes inde, og nulstiller når den slippes igen?

              Jeg er sikker på at jeg selv og mange andre ville være dybt taknemmelige for en guide! :-)
              --
              Rasmus

              Comment

              • Xiburst
                Master Brewer
                • Feb 2012
                • 1762

                #37
                Oprindeligt indsendt af Rallen Se indlæg
                Har du monteret et ekstra relæ i maskinen, som trykker på en af tasterne på fjernbetjeningen når brygkontakten aktiveres? Hvordan behandler displayet efterfølgende dette tryk? Tæller den så længe tasten holdes inde, og nulstiller når den slippes igen?

                Jeg er sikker på at jeg selv og mange andre ville være dybt taknemmelige for en guide! :-)
                Mm.... Jeps
                Rocket Giotto
                Casadio Istantaneo
                Gene Café
                Aeropress
                V60

                Comment

                • Ullum
                  Mørkristet
                  • Sep 2013
                  • 401

                  #38
                  Et 230 v relæ monteres så det trækker når pumpen kører, en slutte kontakt fra relæet forbindes til en af senderens kontaktpunkter.
                  Senderen har den fordel at den er billig samt så længe relæet giver signal sender den en konstant puls til modtageren.
                  Modtageren er til 5 v ligesom timeren, led lyset i hylden er 12 volt så en spændingsdeler er monteret http://www.ebay.com/itm/370863269190...84.m1497.l2648

                  Fra senderen går en leder til indgangen på timeren.
                  Timeren har en seperat ingang til nulstilling, men for at undgå en ekstra knap og derved arbejdsgang, tager jeg samme signal fra modtageren til nulstilling.
                  Dette skal dog kun være en puls, derfor bruger jeg en elektrolyt kondensator samt en modstand på nulstillings indgangen.
                  Signal > kondensator plus > kondensator minus > indgang > modstand > modstand > minus, størrelsen på komponenterne er ikke så vigtig.

                  Jeg vil kraftigt anbefale at man bruger silicone ledning inde i bryggeren da de er varmefaste

                  Spørg endelig
                  Mvh ullum

                  Comment

                  • Xiburst
                    Master Brewer
                    • Feb 2012
                    • 1762

                    #39
                    Jeg kan godt lodde, af-isolere en ledning osv...

                    Men det der... Det var kul sort haha
                    Du behøver ikke uddybe nærmere for mig, for det kommer aldrig ind
                    Finder en der kan forstå og lave det for mig

                    Tak
                    Rocket Giotto
                    Casadio Istantaneo
                    Gene Café
                    Aeropress
                    V60

                    Comment

                    • Rallen
                      Administrator
                      • Jul 2012
                      • 1003

                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Ullum Se indlæg
                      Et 230 v relæ monteres så det trækker når pumpen kører, en slutte kontakt fra relæet forbindes til en af senderens kontaktpunkter.
                      Senderen har den fordel at den er billig samt så længe relæet giver signal sender den en konstant puls til modtageren.
                      Modtageren er til 5 v ligesom timeren, led lyset i hylden er 12 volt så en spændingsdeler er monteret http://www.ebay.com/itm/370863269190...84.m1497.l2648

                      Fra senderen går en leder til indgangen på timeren.
                      Timeren har en seperat ingang til nulstilling, men for at undgå en ekstra knap og derved arbejdsgang, tager jeg samme signal fra modtageren til nulstilling.
                      Dette skal dog kun være en puls, derfor bruger jeg en elektrolyt kondensator samt en modstand på nulstillings indgangen.
                      Signal > kondensator plus > kondensator minus > indgang > modstand > modstand > minus, størrelsen på komponenterne er ikke så vigtig.

                      Jeg vil kraftigt anbefale at man bruger silicone ledning inde i bryggeren da de er varmefaste

                      Spørg endelig
                      Jeg tror jeg er nogenlunde med. Mange tak! :-)
                      Jeg har bestilt delene nu, og vil kigge nærmere på datablad, dele samt din forklaring ved lejlighed. Det kan sagtens tænkes at jeg vender tilbage med uddybende spørgsmål senere!
                      --
                      Rasmus

                      Comment

                      • Ullum
                        Mørkristet
                        • Sep 2013
                        • 401

                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Xiburst Se indlæg
                        Jeg kan godt lodde, af-isolere en ledning osv...

                        Men det der... Det var kul sort haha
                        Du behøver ikke uddybe nærmere for mig, for det kommer aldrig ind
                        Finder en der kan forstå og lave det for mig



                        Tak
                        Ellers bestil delene og send det til mig eller start bilen og kig forbi
                        Mvh ullum

                        Comment

                        • Echovolution
                          Mellemristet
                          • Aug 2010
                          • 176

                          #42
                          Ovenstående lyder som en fed løsning! Det lyder til at det kan gøres ret hurtigt hvilket tiltaler mig.

                          Jeg sad dog lige og googlede min ide omkring at måle "brew weight". Jeg fandt denne artikel der viser en der har hacket en lille lommevægt med en arduino
                          Here, I share technical solutions that arised during the development of my solar-bike.


                          Det er dog et mere omfattende projekt der kræver lidt mere teknisk snilde..... Men det kunne være fedt med et display der kunne vise både tiden og vægten samtidig

                          Comment

                          • Echovolution
                            Mellemristet
                            • Aug 2010
                            • 176

                            #43
                            Jeg fik lige splittet en af mine 10$ lomme vægte jeg bruger til afvejning af kaffe og brygge vægt.






                            Jeg har identificeret den ene chip jeg kan se på billedet:
                            24C02A : EPROM Chip (http://pdf1.alldatasheet.com/datashe...IP/24C02A.html)

                            Jeg ved ikke om der er nogen med mere forstand på elektro der har ideer til hvor man udfra artiklen http://www.avdweb.nl/arduino/hardwar...interface.html kunne håbe på at finde et ADC signal? Måske alt er integreret i en enkelt chip i dette design?

                            Comment

                            • Echovolution
                              Mellemristet
                              • Aug 2010
                              • 176

                              #44


                              Navnet på hoved chippen under det sorte kan lige akkurat skimtes:
                              HY11P14 : 8-Bit RISC-like Mixed Signal Microcontroller, Embedded 4x40 LCD Driver, Low Noise Amplifier,18-Bit Σ∆ADC (https://docs.google.com/viewer?url=h...HY11P14_EN.pdf)
                              Last edited by Echovolution; 22. December 2013, 22:32.

                              Comment

                              • Echovolution
                                Mellemristet
                                • Aug 2010
                                • 176

                                #45
                                Nu har jeg bladret lidt i spec sheetet for den chip der sidder i vægten og har et par spm. i tilfælde af at nogen herinde har forstand på det....

                                1) Kunne man være heldig at de to pins hvor der står "AD" mon kunne være AD signalet fra vægten? Dette kunne evt. være et PWM signal med varierende duty cycle alt efter vægten? (Jeg har ikke et oscilloskop så kan ikke lige checke det)

                                2) I tilfælde af at man rent faktisk kunne komme til chippen under coveret - hvilke pins kunne være interessante at måle på? Der så vidt jeg kan se 4 udgange på chippen der nævner PWM - bl.a. pin 79.


                                3) Kunne en sidste udvej være via. rent "brute-force" at læse vægten udfra de pins der går til 4x40 LCD panelet? Hertil fandt jeg disse links:



                                Jeg kommer ihvertfald nok ikke meget længere selv før jeg har fundet en med den rette ekspertise
                                Last edited by Echovolution; 22. December 2013, 22:55.

                                Comment

                                Working...
                                X