Test: Handpresso

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • inno
    Grøn bønne
    • Apr 2008
    • 10

    #16
    Re:Test: Handpresso

    Jo, jo, jeg foelger da med :-) De farvede modeller er prototyper som vi fik lavet for at teste forbrugernes preferencer, og som vi har laant til vores amerikanske distributoer, Importika. Vi har endnu ikke besluttet om vi vil sende flere farver paa markedet. Indtil videre goer vi som Henry Ford ...altsaa giver kunden den farve han oensker, saalaenge det er sort! :-)

    Comment

    • Coff
      Lysristet
      • Aug 2007
      • 84

      #17
      Re:Test: Handpresso

      Jeg har lige et spørgsmål, apropos farver. Jeg kan se på kassen ( den som Mobak har testet ), at håndtaget er sort, men på det udpakkede maskineri er håndtaget sølvfarvet.
      Er der nogen speciel forklaring på dette, og skal man gøre specielt opmærksomt/ er det muligt, at få den med sort håndtag ?
      Coff

      Izzo Alex Duetto
      Ascaso I-mini
      Iroast2
      Xpressivo Presso Barista


      Solis Maestro Plus

      Handpresso

      En dobbelt Espresso i hånden, er bedre end to hænder i Espressoen !!!

      Comment

      • MoBak
        Administrator
        • May 2007
        • 3610

        #18
        Re:Test: Handpresso

        Coff wrote:
        Jeg har lige et spørgsmål, apropos farver. Jeg kan se på kassen ( den som Mobak har testet ), at håndtaget er sort, men på det udpakkede maskineri er håndtaget sølvfarvet.
        Er der nogen speciel forklaring på dette, og skal man gøre specielt opmærksomt/ er det muligt, at få den med sort håndtag ?
        Det er vist mine manglende fotoevner der spiller et puds. Håndtaget er sort, men i mat plastik/kunststof, hvor selve pumpen er i blank sortlakeret metal. Dette giver indtryk af en stor farveforskel på mine billeder, men det er altså sort
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

        La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter


        1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

        Comment

        • Coff
          Lysristet
          • Aug 2007
          • 84

          #19
          Re:Test: Handpresso

          Nåehh, ok - jeg troede skisme lige
          Det ville da være synd og skam at lave håndtaget af gaffatape, såehh, ok Mobak og tak for opklaringen. Jeg tror dælme der kommer en bestilling på deres franske hjemmeside i løbet af i aften. Dimsoman + espressonørd = Den skal man da bare eje....
          Coff

          Izzo Alex Duetto
          Ascaso I-mini
          Iroast2
          Xpressivo Presso Barista


          Solis Maestro Plus

          Handpresso

          En dobbelt Espresso i hånden, er bedre end to hænder i Espressoen !!!

          Comment

          • inno
            Grøn bønne
            • Apr 2008
            • 10

            #20
            Re:Test: Handpresso

            Foerst mange tak til Soeren for den udfoerlige test af Handpresso Wild Domepod.

            Jeg kan ikke naere mig for at komme med en lille kommentar til hvordan kaffen tampes i en Domepod. I modsaetning til en traditionel maskine med vandpumpe, som gradvist opbygger trykket - hvis kaffen er ordentligt tampet - saa vaedes kaffen foerst, inden lufttrykket trykker kaffen sammen. Resultatet er at Handpresso\'en til dels er \"selvtampende\" saafremt kaffen er nogenlunde pakket. I en almindelig maskine kan vandet finde en \"smutvej\" gennem kaffen, hvis den ikke er ordentlig tampet. I Handpresso Wild Domepod er dette ikke saa kritisk. Dog anbefaler vi at man trykker kaffen sammen, og ud i hjoernerne. Vores erfaring viser at dette goeres bedst med en helt almindelig teske (som det ogsaa er beskrevet i brugsanvisningen :-) ).

            Hvis man \"tamper\" kaffen med en teske som anbefalet, kan man opnaa et resultat der ligger meget, meget taet paa det man opnaar med de store espressomaskiner.

            Voilà, det var et lille pip fra Handpresso i Frankrig.

            Henrik

            Comment

            • filip
              Stamgæst
              • Mar 2008
              • 761

              #21
              Re:Test: Handpresso

              Jeg kan ikke naere mig for at komme med en lille kommentar til hvordan kaffen tampes i en Domepod. I modsaetning til en traditionel maskine med vandpumpe, som gradvist opbygger trykket - hvis kaffen er ordentligt tampet - saa vaedes kaffen foerst, inden lufttrykket trykker kaffen sammen. Resultatet er at Handpresso\'en til dels er \"selvtampende\" saafremt kaffen er nogenlunde pakket. I en almindelig maskine kan vandet finde en \"smutvej\" gennem kaffen, hvis den ikke er ordentlig tampet. I Handpresso Wild Domepod er dette ikke saa kritisk. Dog anbefaler vi at man trykker kaffen sammen, og ud i hjoernerne. Vores erfaring viser at dette goeres bedst med en helt almindelig teske (som det ogsaa er beskrevet i brugsanvisningen ).

              Hvis man \"tamper\" kaffen med en teske som anbefalet, kan man opnaa et resultat der ligger meget, meget taet paa det man opnaar med de store espressomaskiner.
              det er præcis den oplevelse jeg selv har haft på min \"bærbare espressomaskine\" som jeg kalder den..
              Hen over weekenden lavede jeg nogle temmelig dårlige skud, der netop handlede om forkert stampning. Først stampede jeg for hårdt, så kaffen kun dryppede igennem. Så kværnede jeg for fint, med samme resultat :angry:
              indtil jeg fandt ud af at kaffen skal kværnes lidt grovere (2 takker på min Rocky) og slet ikke stampes men bare fordeles grundigt så der ikke opstår lufthuller i filteret. Det gøres nemmest ved at kværne ca 1/3 del kaffe i filteret, fordele (jeg bruger fingeren..) og derefter fylde filteret op og glatte lidt på overfladen.
              Så får man en overraskende god espresso
              og jeg synes faktisk Handpressoen er lidt små genial..
              Mazzer Mini Electronic A
              TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
              Gene Café kafferister
              Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
              Mypressi Twist


              \\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

              Comment

              Working...
              X