Jeg kan ikke naere mig for at komme med en lille kommentar til hvordan kaffen tampes i en Domepod. I modsaetning til en traditionel maskine med vandpumpe, som gradvist opbygger trykket - hvis kaffen er ordentligt tampet - saa vaedes kaffen foerst, inden lufttrykket trykker kaffen sammen. Resultatet er at Handpresso\'en til dels er \"selvtampende\" saafremt kaffen er nogenlunde pakket. I en almindelig maskine kan vandet finde en \"smutvej\" gennem kaffen, hvis den ikke er ordentlig tampet. I Handpresso Wild Domepod er dette ikke saa kritisk. Dog anbefaler vi at man trykker kaffen sammen, og ud i hjoernerne. Vores erfaring viser at dette goeres bedst med en helt almindelig teske (som det ogsaa er beskrevet i brugsanvisningen ).

Hvis man \"tamper\" kaffen med en teske som anbefalet, kan man opnaa et resultat der ligger meget, meget taet paa det man opnaar med de store espressomaskiner.
det er præcis den oplevelse jeg selv har haft på min \"bærbare espressomaskine\" som jeg kalder den..
Hen over weekenden lavede jeg nogle temmelig dårlige skud, der netop handlede om forkert stampning. Først stampede jeg for hårdt, så kaffen kun dryppede igennem. Så kværnede jeg for fint, med samme resultat :angry:
indtil jeg fandt ud af at kaffen skal kværnes lidt grovere (2 takker på min Rocky) og slet ikke stampes men bare fordeles grundigt så der ikke opstår lufthuller i filteret. Det gøres nemmest ved at kværne ca 1/3 del kaffe i filteret, fordele (jeg bruger fingeren..) og derefter fylde filteret op og glatte lidt på overfladen.
Så får man en overraskende god espresso
og jeg synes faktisk Handpressoen er lidt små genial..