Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emne: Dattera Sweet Col. - hvem sælger den?

Espresso SweetBrikka's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2012
    Sted
    Kbh

Dattera Sweet Col. - hvem sælger den?

For tiden er jeg meget begejstret for Dattera Sweet Collection, den har alle de "dybe" "varme" og søde smagsnuancer som på en måde er en forfriskende forandring i en tid hvor alle de seriøse kafferistere går efter frugt og blomster.
    Jeg køber den i øjeblikket hos The Coffee Collective, men syntes at de rister espressoen en anelse for lyst.

Google fortæller mig at Kontra kaffe havde den på kort visit engang, men jeg finder ikke nogen lagerførende kilder i DK.

Det er jo ikke den mest hemmelige kaffe, så jeg vil meget gerne høre om der er nogen her som er stødt på den hos nogle af dem i handler med?

På forhånd tak.

Registreringsdato
    Dec 2012
    Sted
    Kbh
    Eller hvis nogen har forslag til en alternativ Brasilianer med samme rafinerede elegance, så lad mig høre.

Stamgæst
    Registreringsdato
    Mar 2008
    Sted
    NV
    bellabarista i uk har en Daterra yellow bourbon, ikke helt billig og martinmic leder efter en at dele fragten fra bellabarista til dk med.

http://www.bellabarista.co.uk/coffee...june-2013.html
    Mazzer Mini Electronic A
    TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
    Gene Café kafferister
    Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
    Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Administrator KristianK's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2009
    Sted
    Espergærde
    Citer Oprindeligt indsendt af SweetBrikka Se indlæg
    For tiden er jeg meget begejstret for Dattera Sweet Collection, den har alle de "dybe" "varme" og søde smagsnuancer som på en måde er en forfriskende forandring i en tid hvor alle de seriøse kafferistere går efter frugt og blomster.
    Jeg køber den i øjeblikket hos The Coffee Collective, men syntes at de rister espressoen en anelse for lyst.

Google fortæller mig at Kontra kaffe havde den på kort visit engang, men jeg finder ikke nogen lagerførende kilder i DK.

Det er jo ikke den mest hemmelige kaffe, så jeg vil meget gerne høre om der er nogen her som er stødt på den hos nogle af dem i handler med?

På forhånd tak.
    De kan købes ved "stalddøren" på et risteri i Valby :-)

Priserne svinger fra 120-80 kr. pr. kilo alt efter humør tror jeg.

Det ligger efter Shell (udadgående) ved Toftegårds Plads, inde bag der hvor der er møbelhus.

Man skal lede lidt efter det.

Mener det er tirsdag eller onsdag de rister og er der.

Mvh.
    Kristian

Registreringsdato
    Dec 2012
    Sted
    Kbh
    Tak filip,
    Prisen ser vist meget normal ud, men det er yellow bourbon varianten. Den har normalt citrus noter som jeg ikke bryder mig om i min espresso. Sweet collection er baseret på red bourbon med meget behersket syrlighed.
    Men tak for tippet.

Registreringsdato
    Dec 2012
    Sted
    Kbh
    Kristian,

Der lyder som noget der skal undersøges. Super tip, tak.

Mørkristet
    Registreringsdato
    Oct 2012
    Sted
    Helsingør
    Altså jeg går ud fra at det er grønne bønner der tales om til 80-120 kr ikke sandt ? Ellers er det da helt skudt!
    Rancilio Silvia V3 PID
    Mahlkönig Vario + Wilfa CGR-1
    Gene Café
    Aeropress + Hario V60

Administrator KristianK's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2009
    Sted
    Espergærde
    Naturligvis grønne :-)
    Jeg har ladet mig fortælle at de sælges til kr. 150 engros pr. kilo til de større aftagere, ristet.

Registreringsdato
    Dec 2012
    Sted
    Kbh
    Blot til info: Jeg var forbi i sidste uge. Der var flere opslag på dørene vedr. staldørssalg men ikke et øje. Jeg har dem mistænkt for at være gået på ferie uden at updater deres hjemmeside eller seddel på døren. Jeg prøver igen om nogle uger.
    I øvrigt er hele FL.Smith grunden én stor byggeplads, så man kan ikke komme dertil via Gl. Køgelandevej, men skal bruge Vigerslev Alle istedet.

Mellemristet Tobias's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2010
    Sted
    Nyborg
    http://www.rohkaffeebohnen.de/index....roducts_id=171

Fyren som har firmaet heder Klaus Fricke.

Jeg har handlet kaffe hos ham 2 gange nu. Man kan bestille optil 19 kg kaffe og skal så betale forsendelse ca. 130 kr (så vist jeg husker). For mig har det været en god oplevelse at handle hos ham. Hos tyskerne er det normalt at handle med bankoverførsel og ikke kreditkort. Dvs man bestiller får en bestillingsfakture, overfører pengene hvorefter han sender kaffen afsted...

Priserne er efter min mening også rigtig gode.

Er der nogen som kan anbefale nogle bestemte bønner at kombinere med dattera espresso collection (sorry hvis jeg forurener tråden)

Jeg har kan anbefale Klaus' Kenya aa+ (er vist udsolgt) og Dattera Espresso coll. Har etiopisk sidamo på lager (som jeg endnu her til gode at riste).
    Senest redigeret af Tobias : 26. August 2013 kl. 22:12

11. De følgende brugere har takket Tobias for denne post:

SweetBrikka (26. August 2013)

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •