Galleriet er gået i luften!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rallen
    Administrator
    • Jul 2012
    • 1003

    Galleriet er gået i luften!

    Som det blev afsløret i sidste måned i forbindelse med velkomsten til vores første annoncør, har jeg i den seneste tid arbejdet på at få implementeret en galleriløsning her i forummet. Denne proces skulle vise sige at blive væsentligt længere end jeg havde regnet med - både på grund af tekniske udfordringer, men også fordi den lå oveni den afsluttende fase af et semesterprojekt på studiet.

    Nu er jeg imidlertid kommet så langt at løsningen er køreklar. Jeg kan derfor med glæde annoncere at galleriet hermed er sat i gang og er blevet åbnet for uploads og kommentarer!
    (Med forbehold for at jeg har fået indstillet alle tilladelser korrekt, således at I rent faktisk kan få lov at at få hul igennem )

    Den implementerede løsning er tænkt som en nem og overskuelig måde at dele billeder med hinanden, hvor billederne samtidig gemmes og vises på en måde så det er muligt at finde frem til dem igen på et senere tidspunkt, i modsætning til de tidligere tråde med billeder hvor de postede billeder hurtigt blev væk i mængden.

    De nuværende kategorier er vores umiddelbare idé om hvad et EspressoBar galleri bør indeholde. Alle forslag til ændringer og oprettelse af flere kategorier vil naturligvis blive taget op til overvejelse.

    Det skal bemærkes at galleriet på nuværende tidspunkt er på engelsk. Dette skyldes at der ikke umiddelbart forefindes en dansk sprogfil til løsningen. Det danske sprog vil dog følge på et senere tidspunkt, når jeg engang har haft tid til at oversætte de små 1000 linjer som den engelske sprogfil indeholder

    Herfra tror jeg blot der er tilbage at sige god fornøjelse med galleriet - jeg håber det vil blive taget godt imod, og vil blive brugt flittigt!
    --
    Rasmus
  • RasmusDJ
    Stamgæst
    • Mar 2012
    • 950

    #2
    Super godt arbejde Rallen, og det skal blive godt at få samlet en masse billeder fra folks udstyr, som der kan browses igennem, som inspiration
    //Rasmus Bonnesen

    Comment

    • Rallen
      Administrator
      • Jul 2012
      • 1003

      #3
      Tak skal du have!

      Og lige præcis - det er ret favorabelt at have tingene samlet på en nem og overskuelig måde.

      Synes alle skal starte med at teste løsningen af ved at poste et billede af deres setup!
      --
      Rasmus

      Comment

      • RasmusDJ
        Stamgæst
        • Mar 2012
        • 950

        #4
        Det har du gjort for mig Ej, smider lige et nyt op, der er jo kommet indbygget knockbox, skal bare lige have taget et nyt, når maskinen er pudset næste gang
        //Rasmus Bonnesen

        Comment

        • Rallen
          Administrator
          • Jul 2012
          • 1003

          #5
          Skulle jo finde noget der var repræsentabelt for et fedt setup!

          Lyder godt! Der er bestemt heller intet galt i billeder af flere versioner af samme maskinpark..
          --
          Rasmus

          Comment

          • RasmusDJ
            Stamgæst
            • Mar 2012
            • 950

            #6
            Syntes måske teksten i Comments er for lille, ens signatur kommer til at være for dominerende. Så måske skal teksten gøres større, og signaturen måske en tand nede generelt
            //Rasmus Bonnesen

            Comment

            • KristianK
              Administrator
              • Aug 2009
              • 4365

              #7
              Kan man give afgang til galleriet, således at man også kan bruge Tapatalk? Om ikke andet så bare til at kigge?
              KristianK
              En del af EspressoBar


              Følg mig meget gerne på
              https://instagram.com/kristianskaffe.dk
              https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

              Hjemmeside
              www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

              Comment

              • Rallen
                Administrator
                • Jul 2012
                • 1003

                #8
                Oprindeligt indsendt af RasmusDJ Se indlæg
                Syntes måske teksten i Comments er for lille, ens signatur kommer til at være for dominerende. Så måske skal teksten gøres større, og signaturen måske en tand nede generelt
                God pointe. Det kigger jeg lige på!

                Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
                Kan man give afgang til galleriet, således at man også kan bruge Tapatalk? Om ikke andet så bare til at kigge?
                Nej, det er desværre ikke en mulighed. Der findes tilsyneladende ingen galleriløsninger til vBulletin som er understøttet af TapaTalk. Til gengæld har vi valgt netop denne løsning, blandt andet fordi den fungerer rigtigt udmærket hvis den tilgåes gennem en smartphone. Du kan evt. lave dig et link på din homescreen til http://espressobar.dk/forums/galleri - så skulle du nemt kunne få lov at følge med
                --
                Rasmus

                Comment

                • Rallen
                  Administrator
                  • Jul 2012
                  • 1003

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af RasmusDJ Se indlæg
                  Syntes måske teksten i Comments er for lille, ens signatur kommer til at være for dominerende. Så måske skal teksten gøres større, og signaturen måske en tand nede generelt
                  Er det bedre nu?
                  --
                  Rasmus

                  Comment

                  • RasmusDJ
                    Stamgæst
                    • Mar 2012
                    • 950

                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Rallen Se indlæg
                    Er det bedre nu?
                    njaaee er ikke helt tilfreds, tror lige så meget det er fordi ens tekst står så højt oppe, og der ofte står mere i ens signatur. Så dent ager stadigvæk overhånd, alternativt skal selve teksten være større end signaturen. Eller måske ikke tillade signaturer i comments der? De optager hurtigt 90% af pladsen, og vi har jo ligesom set dem før
                    //Rasmus Bonnesen

                    Comment

                    • Rallen
                      Administrator
                      • Jul 2012
                      • 1003

                      #11
                      Det er en mulighed at gøre kommentarteksten større end signaturen, men jeg synes ikke det ville give mening helt at fjerne signaturen. På trods af den er set før, så synes jeg den er en vigtig del af den enkelte brugers identitet, på lige fod med brugernavnet og vedkommendes avatar.
                      --
                      Rasmus

                      Comment

                      • MoBak
                        Administrator
                        • May 2007
                        • 3610

                        #12
                        Hej Rasmus og andre,

                        jeg har her til aften lagt et billede op i latte art albummet fra min iPhone. Men billedet bliver roteret.

                        Oplever andre det samme fra mobil upload?
                        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                        La Marzocco GS/3
                        Baratza Forté
                        Bestmax filter


                        1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                        Comment

                        • Rallen
                          Administrator
                          • Jul 2012
                          • 1003

                          #13
                          Det har tilsyneladende noget at gøre med en uoverensstemmelse mellem browseren og telefonen i forbindelse med billedets lagrede information om hvordan det vender. Det er blandt andet beskrevet her. Og her. Og her.

                          Jeg må indrømme at det lyder som noget der er ude af mine hænder - tror løsningen er at vende sin telefon på den "rigtige" måde hver gang der tages et billede. Eller selvfølgelig købe en Android telefon istedet!
                          --
                          Rasmus

                          Comment

                          • MoBak
                            Administrator
                            • May 2007
                            • 3610

                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Rallen Se indlæg
                            Eller selvfølgelig købe en Android telefon istedet!
                            Hov hov - ikke bande i mit forum!

                            Nu har jeg lige uploadet morgenens cappa som er taget i landscape. Og så vender det dælme på hovedet :-/
                            Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                            La Marzocco GS/3
                            Baratza Forté
                            Bestmax filter


                            1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                            Comment

                            • momato
                              Espresso
                              • Dec 2011
                              • 599

                              #15
                              Prøv at tage et billede i landscape roteret 180 grader. Telefonen registrerer vel alle 360 grader - ikke kun lodret eller vandret?

                              Comment

                              Working...
                              X