Alex Duetto MKII sikkerhedsventil læk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 9els
    Grøn bønne
    • Oct 2009
    • 23

    Alex Duetto MKII sikkerhedsventil læk

    Min Alex Duetto MKII er begyndt at lække fra hvad jeg antager er trykventilen på dampkedlen. Ved opstart af maskinen begynder den langsomt at syde når temperaturen når op omkring de 120c. Den syder ganske svagt og jeg kan i ny og næ se en lille boble vand som fordamper. Jeg har læst lidt i home-barrista.com forum og fundet nogle indlæg omkring samme problem. Bl.a. anerkender Chris' Coffee service problemet.

    Har købt min maskine hos moccashop - nu kaffevaerk og de har henvist mig til Il Caffeterriere. Inden jeg går til dem vil jeg dog gerne vide om nogen herinde har stødt på samme problem. Antager jeg kan skrue ventilen af og udskifte den med en ny?

    Dbh.

    Niels
    Vedhæftede filer
  • Lady
    Mellemristet
    • Apr 2009
    • 174

    #2
    Hej Niels
    Har haft samme problem på min Duetto.
    Jeg kontaktede KaffeMekka og fik mig en ny (mener til et par 100,- kr) ...ingen problem at skifte, og alt fungerer igen

    /Kim
    - Izzo Alex Duetto
    - Mazzer Major Electronic
    - IRoast 2


    Damn good coffee! ...And hot!! (Dale Cooper)

    Comment

    • 9els
      Grøn bønne
      • Oct 2009
      • 23

      #3
      Oprindeligt indsendt af Lady Se indlæg
      Hej Niels
      Har haft samme problem på min Duetto.
      Jeg kontaktede KaffeMekka og fik mig en ny (mener til et par 100,- kr) ...ingen problem at skifte, og alt fungerer igen

      /Kim
      Tak Kim, hvordan tætnes ventilen, med o ring eller tape af en slags? Har ikke haft den af endnu, men har skrevet til Kaffemekka.

      Dbh. Niels

      Comment

      • Lady
        Mellemristet
        • Apr 2009
        • 174

        #4
        Mener der følger o ring med.
        Men tag og ring til Niels eller David fra KaffeMekka, de plejer at være gode til at oplyse om problemet og hvad du skal bruge ...og hvor let det er selv at skifte
        - Izzo Alex Duetto
        - Mazzer Major Electronic
        - IRoast 2


        Damn good coffee! ...And hot!! (Dale Cooper)

        Comment

        Working...
        X