Billeder på forum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KristianK
    Administrator
    • Aug 2009
    • 4365

    #16
    Personligt sidder jeg lige nu med et par billeder af min maskine som blevet afkalket og fik ny opv i går. Billedet er taget med mobil og fylder ca. 3 mb. Jeg ville lægge det op med en lille kort historie men hvis ikke jeg kan uploade det fra Tapatalk (som bare er nemt) så tror ved jeg ikke om jeg får det lagt op... Måske er jeg bare doven, men efterhånden går der dage imellem at min pc tændes, da mobilen kan klare alt..

    Er minimumsgrænse mv. det samme fra mobiler?
    KristianK
    En del af EspressoBar


    Følg mig meget gerne på
    https://instagram.com/kristianskaffe.dk
    https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

    Hjemmeside
    www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

    Comment

    • Rallen
      Administrator
      • Jul 2012
      • 1003

      #17
      Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
      Personligt sidder jeg lige nu med et par billeder af min maskine som blevet afkalket og fik ny opv i går. Billedet er taget med mobil og fylder ca. 3 mb. Jeg ville lægge det op med en lille kort historie men hvis ikke jeg kan uploade det fra Tapatalk (som bare er nemt) så tror ved jeg ikke om jeg får det lagt op... Måske er jeg bare doven, men efterhånden går der dage imellem at min pc tændes, da mobilen kan klare alt..

      Er minimumsgrænse mv. det samme fra mobiler?
      Minimumsgrænsen er den samme alle steder fra. Jeg kan sagtens se dit dilemma, og et par billeder af 3 mb/stykket fylder jo heller ikke noget særligt på serveren. Der hvor det begynder at blive begrænsende er i forbindelse med backup af alle sidens vedhæftninger. Jo flere og jo større billeder, jo større backup skal der også håndteres hver dag. Jeg undersøger lige hvordan systemets resize af billederne påvirker den endelige størrelse. Størrelsen bliver jo naturligt mindre når billedets opløsning gør det, og hvis den endelige størrelse er fornuftig, så betyder det jo ikke noget at billedet oprindeligt var f.eks. 3 mb

      Vi kigger på det!
      --
      Rasmus

      Comment

      • johnster
        Master Brewer
        • Jun 2011
        • 1756

        #18
        Oprindeligt indsendt af Rallen Se indlæg
        Jeg har nu genbygget serveren med det omtalte GD aktiveret og igangsat automatisk resize af billeder større end 800x600. Dermed skulle det være unødvendigt selv at resize billeder på forhånd, såfremt de imødekommer det øvrige størrelseskrav på max 1mb. Jeg overvejer om dette krav skal ændres så der kan uploades billeder som fylder mere - men det er noget jeg vil vende tilbage til når jeg har snakket med teamet omkring det
        Første del er super fedt, men den anden del gør det jo desværre uanvendeligt. De større billeder er jo netop taget med det kamera man nu har ved hånden og de fylder typisk mere. Har det noget betydning, hvor store de er? Når de er blevet resized, gemmer I vel kun det nu noget mindre billede?
        Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
        Compak K10 Fresh
        Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

        Philips Café Gourmet

        Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
        Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

        Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

        Comment

        • johnster
          Master Brewer
          • Jun 2011
          • 1756

          #19
          Oprindeligt indsendt af Rallen Se indlæg
          Minimumsgrænsen er den samme alle steder fra. Jeg kan sagtens se dit dilemma, og et par billeder af 3 mb/stykket fylder jo heller ikke noget særligt på serveren. Der hvor det begynder at blive begrænsende er i forbindelse med backup af alle sidens vedhæftninger. Jo flere og jo større billeder, jo større backup skal der også håndteres hver dag. Jeg undersøger lige hvordan systemets resize af billederne påvirker den endelige størrelse. Størrelsen bliver jo naturligt mindre når billedets opløsning gør det, og hvis den endelige størrelse er fornuftig, så betyder det jo ikke noget at billedet oprindeligt var f.eks. 3 mb

          Vi kigger på det!
          Hov, havde ikke lige fået mail på denne, så den overså jeg før mit andet indlæg. Det lyder godt og jeg håber da, at I kun gemmer det resized billede.
          Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
          Compak K10 Fresh
          Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

          Philips Café Gourmet

          Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
          Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

          Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

          Comment

          • KristianK
            Administrator
            • Aug 2009
            • 4365

            #20
            Jeg kan kan heller ikke se at jeg fik en mail? :-)
            KristianK
            En del af EspressoBar


            Følg mig meget gerne på
            https://instagram.com/kristianskaffe.dk
            https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

            Hjemmeside
            www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

            Comment

            • Rallen
              Administrator
              • Jul 2012
              • 1003

              #21
              Oprindeligt indsendt af johnster Se indlæg
              Hov, havde ikke lige fået mail på denne, så den overså jeg før mit andet indlæg. Det lyder godt og jeg håber da, at I kun gemmer det resized billede.
              Vi gemmer naturligvis kun det resizede billede. Jeg var mere interesseret i oprindelig størrelse vs. ny/resized størrelse

              Test med upload af et meget stort billede:

              Click image for larger version

Name:	Stortbillede_test.jpg
Views:	1
Size:	93,8 KB
ID:	221692

              EDIT: Det ser rigtigt smukt ud. Tillad filstørrelse er hermed ændret til 5 mb. Vi glæder os til at se dine billeder, KristianK!
              --
              Rasmus

              Comment

              • KristianK
                Administrator
                • Aug 2009
                • 4365

                #22
                Btw, så har jeg tidligere brugt en hel del tid på www.grillguru.dk og der er der jokes med, at man slet ikke må lave tråde uden billeder :-)
                Nuvel, der kan jo laves lidt mere variation på en grill og jeg gider jo heller ikke glo på 24 ens espressoskud hver dag... Men jeg tænkte om man kunne bruge idéen.

                Jeg mener at grillguru.dk rundede 100.000 billeder sidste år og er et af de største i verden hvad det angår.

                Jeg tænker at man kunne få glæde af billeder fra jams, renoveringer og bare generelt.

                Nu tog jeg f. eks billeder af min Giulia i går og det er jo ikke noget særligt, men måske sidder der en og synes det er super fedt at se bag facaden på min/andres maskiner.

                Mange gange er det jo i en undersøgelsesfase eller købefase man liiiige mangler det sidste info :-)

                Mht. køb af ekstra storage, skulle billeder fylde en del, har jeg oprettet en tråd til diskussion om en lille donation til evt. køb af dette..

                Mvh.
                Kristian
                KristianK
                En del af EspressoBar


                Følg mig meget gerne på
                https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                Hjemmeside
                www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                Comment

                • Rallen
                  Administrator
                  • Jul 2012
                  • 1003

                  #23
                  Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
                  Btw, så har jeg tidligere brugt en hel del tid på www.grillguru.dk og der er der jokes med, at man slet ikke må lave tråde uden billeder :-)
                  Nuvel, der kan jo laves lidt mere variation på en grill og jeg gider jo heller ikke glo på 24 ens espressoskud hver dag... Men jeg tænkte om man kunne bruge idéen.

                  Jeg mener at grillguru.dk rundede 100.000 billeder sidste år og er et af de største i verden hvad det angår.

                  Jeg tænker at man kunne få glæde af billeder fra jams, renoveringer og bare generelt.

                  Nu tog jeg f. eks billeder af min Giulia i går og det er jo ikke noget særligt, men måske sidder der en og synes det er super fedt at se bag facaden på min/andres maskiner.

                  Mange gange er det jo i en undersøgelsesfase eller købefase man liiiige mangler det sidste info :-)

                  Mht. køb af ekstra storage, skulle billeder fylde en del, har jeg oprettet en tråd til diskussion om en lille donation til evt. køb af dette..

                  Mvh.
                  Kristian
                  Som du kan se af mit ovenstående indlæg har jeg undersøgt og bekræftet at billederne i sidste ende ikke fylder alverden, så tilladelsen er nu ændret til 5 mb. Dermed kan du trygt lægge dine OPV-billeder op direkte gennem TapaTalk.
                  For god ordens skyld må jeg hellere bemærke at serverplads ikke er noget problem - det er der rigeligt af! Min bekymring mht. til størrelsen på billeder gik mere på at jeg er ved at implementere en backup-løsning som gemmer alt på en ekstern server hver nat. Der ville blive tale om nogle ret store FTP-overførsler hvis der skulle overføres x antal billeder af 5 mb hver gang

                  Og smuk tanke med donationer ellers. Tak, det varmer at se at vores arbejde herinde bliver værdsat!
                  --
                  Rasmus

                  Comment

                  • KristianK
                    Administrator
                    • Aug 2009
                    • 4365

                    #24
                    Perfekt!
                    Jeg får dog ingen mail på indlæg mere.. Bliver de sendt med det samme eller er der forsinkelse?
                    Tapatalk giver dog besked med det interval der er sat..
                    KristianK
                    En del af EspressoBar


                    Følg mig meget gerne på
                    https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                    https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                    Hjemmeside
                    www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                    Comment

                    • Rallen
                      Administrator
                      • Jul 2012
                      • 1003

                      #25
                      Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
                      Perfekt!
                      Jeg får dog ingen mail på indlæg mere.. Bliver de sendt med det samme eller er der forsinkelse?
                      Tapatalk giver dog besked med det interval der er sat..
                      Sært! Den må være røget i forbindelse med jeg har ændret på apachen.. Kigger lige på det
                      --
                      Rasmus

                      Comment

                      • Rallen
                        Administrator
                        • Jul 2012
                        • 1003

                        #26
                        Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
                        Perfekt!
                        Jeg får dog ingen mail på indlæg mere.. Bliver de sendt med det samme eller er der forsinkelse?
                        Tapatalk giver dog besked med det interval der er sat..
                        Jeg har netop testet, og jeg får besked pr. mail når der er aktivitet i de tråde jeg abonnerer på. Har endvidere testet opsætning for mailserveren, og der er tilsyneladende intet galt nogen steder. Prøv evt. at oprette dit abonnement på emnet igen eller undersøg om det stadig er oprettet. Fortæl mig hvis det stadig ikke virker..
                        --
                        Rasmus

                        Comment

                        • MoBak
                          Administrator
                          • May 2007
                          • 3610

                          #27
                          Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
                          Perfekt!
                          Jeg får dog ingen mail på indlæg mere.. Bliver de sendt med det samme eller er der forsinkelse?
                          Tapatalk giver dog besked med det interval der er sat..
                          Er du opmærksom på at du SKAL have besøgt en tråd når du modtager en notifikation. Før du har gjort det, sender den ikke flere mails for den pågældende tråd.
                          Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                          La Marzocco GS/3
                          Baratza Forté
                          Bestmax filter


                          1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                          Comment

                          • KristianK
                            Administrator
                            • Aug 2009
                            • 4365

                            #28
                            Jeg forstår ikke helt, hvad du mener.
                            Jeg er logget ind på Tapatalk og der kan jeg kun vælge "frameld" hvilken jeg har taget som om at jeg har notifikationer slået til.

                            Måske er det så kun i Tapatalk, hvilket så også er helt fint. Jeg troede bare at det var min profil som det var hooked op på og dermed at jeg også fik mail... Det er det f. eks på Grillguru.dk hvor jeg får notifikationer både på mail og Tapatalk.

                            Det her er glimrende :-)
                            KristianK
                            En del af EspressoBar


                            Følg mig meget gerne på
                            https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                            https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                            Hjemmeside
                            www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                            Comment

                            • Rallen
                              Administrator
                              • Jul 2012
                              • 1003

                              #29
                              Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
                              Jeg forstår ikke helt, hvad du mener.
                              Jeg er logget ind på Tapatalk og der kan jeg kun vælge "frameld" hvilken jeg har taget som om at jeg har notifikationer slået til.

                              Måske er det så kun i Tapatalk, hvilket så også er helt fint. Jeg troede bare at det var min profil som det var hooked op på og dermed at jeg også fik mail... Det er det f. eks på Grillguru.dk hvor jeg får notifikationer både på mail og Tapatalk.

                              Det her er glimrende :-)
                              Såvidt jeg umiddelbart kan se fungerer det således:

                              Hvis du gennem forummet vælger at abonnere på et emne kan du vælge at få e-mail notifikationer, og bliver samtidig sat op til at få notifikationer gennem TapaTalk.

                              Hvis du derimod i TapaTalk vælger at abonnere på et emne, bliver det kun sat til at give notifikationer gennem TapaTalk. Har taget følgende screendump af mine aktuelle abonnerede tråde, som viser forskellen. Den nederste er tilvalgt i TapaTalk, mens de øvrige er tilvalgt gennem hovedsiden og giver derfor "Øjeblikkelig" notifikation gennem mail:

                              Click image for larger version

Name:	Abonner.jpg
Views:	1
Size:	12,3 KB
ID:	221693

                              Du kan ændre på dine opsætninger gennem din profil
                              --
                              Rasmus

                              Comment

                              • KristianK
                                Administrator
                                • Aug 2009
                                • 4365

                                #30
                                Tænkte jeg nok og det jeg prøvede at sige ovenfor... Det er glimrende :-)

                                Tak tak
                                KristianK
                                En del af EspressoBar


                                Følg mig meget gerne på
                                https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                                https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                                Hjemmeside
                                www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                                Comment

                                Working...
                                X