Billeder på forum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kvaksalver
    Stamgæst
    • Jul 2012
    • 802

    Billeder på forum

    Kan vi få lavet billedfunktionaliteten om, på en eller anden led? Det er jo nærmest raketvidenskab at få vist billeder herinde. 90% af gangene ender det med et link, i stedet for et billede (der i øvrigt vises fint i Tapatalk). Jeg er begyndt at hoste dem eksternt og så bare bruge [img]-klammerne, men det burde jo ikke være nødvendigt...
    Bezzera Strega
    Nuova Simonelli MDJ | Mythos knive
  • Rallen
    Administrator
    • Jul 2012
    • 1003

    #2
    Når du har attached et billede kan du faktisk smide det ind i dit indlæg på samme måde som hvis du har hostet det alle andre steder, ved at omgive det af IMG-klammer. Du har dog ret i din observation om at det ville være temmelig smart hvis dette automatisk skete. Og mon ikke der skulle være mulighed for at sætte gang i den slags trylleri automatisk. Jeg vil i hvert fald give det et forsøg..
    --
    Rasmus

    Comment

    • Rallen
      Administrator
      • Jul 2012
      • 1003

      #3
      Har på forsøgsbasis ændret lidt på opsætningen, så vedhæftede billeder nu automatisk vises. Se eksempel her: http://www.espressobar.dk/forums/showthread.php?6116
      Hvad siger folket til denne løsning? Er det noget vi skal bibeholde? Man må også meget gerne melde tilbage med det hvis man falder over tråde hvor de viste billeder ødelægger sideopsætningen..
      --
      Rasmus

      Comment

      • Kvaksalver
        Stamgæst
        • Jul 2012
        • 802

        #4
        Det er perfekt!
        Bezzera Strega
        Nuova Simonelli MDJ | Mythos knive

        Comment

        • MoBak
          Administrator
          • May 2007
          • 3610

          #5
          Oprindeligt indsendt af Rallen Se indlæg
          Har på forsøgsbasis ændret lidt på opsætningen, så vedhæftede billeder nu automatisk vises. Se eksempel her: http://www.espressobar.dk/forums/showthread.php?6116
          Hvad siger folket til denne løsning? Er det noget vi skal bibeholde? Man må også meget gerne melde tilbage med det hvis man falder over tråde hvor de viste billeder ødelægger sideopsætningen..
          Det ser godt ud. Men man skal være logget ind for at se billederne. Hvis ikke man er det, vises der blot en liste af filnavne. Kan det ændres?
          Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

          La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter


          1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

          Comment

          • Rallen
            Administrator
            • Jul 2012
            • 1003

            #6
            Oprindeligt indsendt af MoBak Se indlæg
            Det ser godt ud. Men man skal være logget ind for at se billederne. Hvis ikke man er det, vises der blot en liste af filnavne. Kan det ændres?
            Selvfølgelig, boss! .. Det skulle være ordnet nu!
            --
            Rasmus

            Comment

            • johnster
              Master Brewer
              • Jun 2011
              • 1756

              #7
              Det er absolut en forbedring, men det hjælper jo ikke på den situation, hvor man vil lave et indlæg med flere billeder sat ind på passende stedet i teksten.
              Det bør være en sammenhængende funktion at uploade billedet og sætte det ind med IMG tags på det ønskede sted.
              Ekstra plus vil være, hvis man kan lave passende resize ved samme lejlighed.
              Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
              Compak K10 Fresh
              Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

              Philips Café Gourmet

              Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
              Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

              Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

              Comment

              • Rallen
                Administrator
                • Jul 2012
                • 1003

                #8
                Oprindeligt indsendt af johnster Se indlæg
                Det er absolut en forbedring, men det hjælper jo ikke på den situation, hvor man vil lave et indlæg med flere billeder sat ind på passende stedet i teksten.
                Det bør være en sammenhængende funktion at uploade billedet og sætte det ind med IMG tags på det ønskede sted.
                Ekstra plus vil være, hvis man kan lave passende resize ved samme lejlighed.
                Hej johnster. Tak for dit input!

                Har du prøvet at indsætte billede efter jeg har ændret på opsætningen? De skulle meget gerne blive indsat i indlægget på det sted du befinder dig ved indsætning.

                Eksempel:

                Sæt mit første billede ind her:
                Click image for larger version

Name:	ebarlogotest.png
Views:	2
Size:	23,9 KB
ID:	221681

                Sæt mit andet billede ind her:
                Click image for larger version

Name:	ebartest2.jpeg
Views:	1
Size:	6,1 KB
ID:	221682


                Jeg tror det du henviser til er gamle indlæg med vedhæftninger, som er lavet før ændringen. Disse har billederne vedhæftet nederst, fordi det ikke er registreret hvor de ønskes indsat i teksten.

                Angående resize, så er er forumsoftwaren ikke gearet til den slags manuelle redigering af billeder. Til gengæld påtænker jeg at aktivere en automatisk resize af billeder til en fast størrelse, såfremt de er større end denne. Ender nok ud med at blive omkring 800x600.
                --
                Rasmus

                Comment

                • johnster
                  Master Brewer
                  • Jun 2011
                  • 1756

                  #9
                  Jeg prøver lige.

                  Click image for larger version

Name:	Achille_modded.jpg
Views:	1
Size:	4,7 KB
ID:	221683

                  Det kan faktisk ses inline i editoren.

                  Og så lidt mere text her med et lidt større billede.

                  Click image for larger version

Name:	kopper.jpg
Views:	2
Size:	33,7 KB
ID:	221684

                  Det står med ATTACH tag i editoren.
                  Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
                  Compak K10 Fresh
                  Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

                  Philips Café Gourmet

                  Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
                  Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

                  Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

                  Comment

                  • johnster
                    Master Brewer
                    • Jun 2011
                    • 1756

                    #10
                    Yes, du har ret. Det ser faktisk super ud.
                    Så skal vi bare lige have en automatisk resize til f.eks. 800x600 af store billeder.
                    Det vil lige være prikken over I'et.
                    Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
                    Compak K10 Fresh
                    Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

                    Philips Café Gourmet

                    Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
                    Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

                    Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

                    Comment

                    • Moes
                      Mellemristet
                      • May 2011
                      • 164

                      #11
                      Hej Rallen/MoBak... Det kan godt være det bare er mig som er en idiot til billeder, MEN kan sgu ikke finde ud af at få lagt nogle pigs ind...
                      Jeg klikker på "gå til avanceret" og så vælger "administrer vedhæftede filer" kligger på "vælg filer" og så finder et billede som jeg gerne vil smide ind, skriver den dette uanset hvilket billede jeg vælger:

                      Upload fejl
                      cam forår 2012 005.JPG - Størrelses-begrænsningen for denne filtype er 1024 x 768. Vi kunne ikke ændre størrelsen, så du bliver nødt til at gøre det manuelt og uploade filen igen. Din fil er i øjeblikket 2816 x 2112.

                      Ved godt det er fordi billed filen er for stor men kan sgu ikke lige gennemskue proceduren for at "manuelt uploade den" For det er vel det jeg allerede gør ...??

                      Eller nemmere,.. hvordan jeg ændre fil størrelsen på en rimelig enkelt måde så den kan smides direkte på .. ??


                      Kan det skrives punkt for punkt, så vi alle kan få nogle billeder herind,
                      vil det bare være super ! :-)
                      Rancilio Epoca E-1 v. 2011 (mod. manuel switch for Pre-infusion (line-in pressure) & IMS Countersink Shower Screen.)
                      Mazzer Kony E (mod. manual switch home mode (Bypass Fan)
                      Mazzer Super Jolly E (mod. Org. Titanium Burrs.
                      Bestmax Premium m
                      WBC nuova simonelli tramper - Espro Calibrated Tamper - Mazzer Alu Tamper
                      Moccamaster Clubline
                      V60 Hario

                      Comment

                      • johnster
                        Master Brewer
                        • Jun 2011
                        • 1756

                        #12
                        Ja, det er det der er surt. Du er nødt til at resize billedet. Det kan de fleste gratis programmer klare.
                        Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
                        Compak K10 Fresh
                        Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

                        Philips Café Gourmet

                        Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
                        Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

                        Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

                        Comment

                        • Rallen
                          Administrator
                          • Jul 2012
                          • 1003

                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Moes Se indlæg
                          Hej Rallen/MoBak... Det kan godt være det bare er mig som er en idiot til billeder, MEN kan sgu ikke finde ud af at få lagt nogle pigs ind...
                          Jeg klikker på "gå til avanceret" og så vælger "administrer vedhæftede filer" kligger på "vælg filer" og så finder et billede som jeg gerne vil smide ind, skriver den dette uanset hvilket billede jeg vælger:

                          Upload fejl
                          cam forår 2012 005.JPG - Størrelses-begrænsningen for denne filtype er 1024 x 768. Vi kunne ikke ændre størrelsen, så du bliver nødt til at gøre det manuelt og uploade filen igen. Din fil er i øjeblikket 2816 x 2112.

                          Ved godt det er fordi billed filen er for stor men kan sgu ikke lige gennemskue proceduren for at "manuelt uploade den" For det er vel det jeg allerede gør ...??

                          Eller nemmere,.. hvordan jeg ændre fil størrelsen på en rimelig enkelt måde så den kan smides direkte på .. ??


                          Kan det skrives punkt for punkt, så vi alle kan få nogle billeder herind,
                          vil det bare være super ! :-)
                          Jeg forstår udmærket dine frustrationer, og det er bestemt heller ikke meningen det skal forløbe på denne måde! Hensigten er at aktivere en automatisk resize af billederne, men det kræver i første omgang aktivering af noget der hedder GD på serveren, som kræver at apache-serveren som håndterer forummet skal "genbygges" med denne funktion aktiveret. Det er noget jeg har noteret mig at jeg skal have gjort, så engang i nærmeste fremtid skulle vi gerne få aktiveret automatisk resize

                          Indtil da kan jeg anbefale http://pixlr.com/editor/ som kører direkte i browseren.

                          Rasmus.
                          --
                          Rasmus

                          Comment

                          • Moes
                            Mellemristet
                            • May 2011
                            • 164

                            #14
                            Hej Rallen.
                            ok.. blir sgu fedt når det er oppe og køre, så skal der nok blive smidt nogle fine billeder ind
                            Rancilio Epoca E-1 v. 2011 (mod. manuel switch for Pre-infusion (line-in pressure) & IMS Countersink Shower Screen.)
                            Mazzer Kony E (mod. manual switch home mode (Bypass Fan)
                            Mazzer Super Jolly E (mod. Org. Titanium Burrs.
                            Bestmax Premium m
                            WBC nuova simonelli tramper - Espro Calibrated Tamper - Mazzer Alu Tamper
                            Moccamaster Clubline
                            V60 Hario

                            Comment

                            • Rallen
                              Administrator
                              • Jul 2012
                              • 1003

                              #15
                              Jeg har nu genbygget serveren med det omtalte GD aktiveret og igangsat automatisk resize af billeder større end 800x600. Dermed skulle det være unødvendigt selv at resize billeder på forhånd, såfremt de imødekommer det øvrige størrelseskrav på max 1mb. Jeg overvejer om dette krav skal ændres så der kan uploades billeder som fylder mere - men det er noget jeg vil vende tilbage til når jeg har snakket med teamet omkring det
                              --
                              Rasmus

                              Comment

                              Working...
                              X