Hermes Antik & Kaffebar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • johnster
    Master Brewer
    • Jun 2011
    • 1756

    Hermes Antik & Kaffebar

    Var lige ude og cruise på Gammel Kongevej i dag.
    Passerede noget der lignede en kombination af kaffebar og antikvariat.
    Det har man jo set før og rynket hele ansigtet efter en slem kop kaffe.
    Men hvad var nu det? Skiltet sagde "Kaffe fra Søren Stiller"?!
    Trak hurtigt håndbremsen og lavede en Bluesmobile parkering udenfor.

    Indenfor var der en super flink fyr med styr på kaffen.
    Søren Stiller poser på hylden til salg.
    Espressoen var en Honduras Honey Eye og smagte så godt som den nu kan.
    Planen er at køre med den nye Panama espresso i nærmeste fremtid.

    Super fedt nu at kunne få Stiller kaffe serveret i Kbh.
    Kommer jeg igen? Det tror jeg nok.


    Hermes Antik & Kaffebar
    Gammel Kongevej 167
    Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
    Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
    Compak K10 Fresh
    Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

    Philips Café Gourmet

    Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
    Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

    Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann
  • Jens_Muff
    Master Brewer
    • Sep 2011
    • 2615

    #2
    Godt spottet Skal da klart prøves!
    - La Pavoni
    - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
    - Aillio Bullet R1
    - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

    Comment

    • SuneZA
      Mørkristet
      • Sep 2009
      • 331

      #3
      Kan man også købe nogen af Stillers filterristninger? Synes hans kaffer og risteprofiler er noget af det bedste man kan få i DK, men det er lidt halvdyrt at få sendt til KBH...

      Comment

      • johnster
        Master Brewer
        • Jun 2011
        • 1756

        #4
        Oprindeligt indsendt af SuneZA Se indlæg
        Kan man også købe nogen af Stillers filterristninger? Synes hans kaffer og risteprofiler er noget af det bedste man kan få i DK, men det er lidt halvdyrt at få sendt til KBH...
        Ja, de har også filter kaffe. Prøv at spørge om de kan skaffe det du gerne vil ha'.
        Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
        Compak K10 Fresh
        Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

        Philips Café Gourmet

        Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
        Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

        Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

        Comment

        • Christian Deichgræber
          Lysristet
          • Feb 2013
          • 103

          #5
          dejligt at høre at du kan li' stedet johnster... det er rigtigt, vi har lige skiftet sørens honey processed espresso ud med hans panama espresso. næste espresso vi afprøver er hans nye el salvador, som han får hjem i denne uge. den kan findes i butikken fra starten af næste måned. derudover har vi bestilt udstyr hjem, så vi for fremtiden også kan lave filterkaffe i butikken. vi gør hvad vi kan for at give den bedste oplevelse af kaffen. håber vi ses

          Click image for larger version

Name:	IMG_0077.jpg
Views:	1
Size:	47,1 KB
ID:	221704

          Comment

          • SuneZA
            Mørkristet
            • Sep 2009
            • 331

            #6
            Oprindeligt indsendt af Christian Deichgræber Se indlæg
            dejligt at høre at du kan li' stedet johnster... det er rigtigt, vi har lige skiftet sørens honey processed espresso ud med hans panama espresso. næste espresso vi afprøver er hans nye el salvador, som han får hjem i denne uge. den kan findes i butikken fra starten af næste måned. derudover har vi bestilt udstyr hjem, så vi for fremtiden også kan lave filterkaffe i butikken. vi gør hvad vi kan for at give den bedste oplevelse af kaffen. håber vi ses
            Det' sgu en flot kop kaffe! Jeg var i øvrigt forbi i dag for at købe en espresso og få en pose filterkaffe med, men i havde ferielukket! Og sidst jeg var forbi en lørdag eftermiddag havde i lukket ekstraordinært tidligt, så jeg har stadig min første kop kaffe i jeres café til gode. Men den glæder jeg mig så også til!

            Hvad med evt. at poste på facebook når i har ferie og ekstra tidligt lukket? Det ville jeg nemt kunne tjekke, og så slap jeg for at køre forgæves!

            Comment

            • Christian Deichgræber
              Lysristet
              • Feb 2013
              • 103

              #7
              Oprindeligt indsendt af SuneZA Se indlæg
              Det' sgu en flot kop kaffe! Jeg var i øvrigt forbi i dag for at købe en espresso og få en pose filterkaffe med, men i havde ferielukket! Og sidst jeg var forbi en lørdag eftermiddag havde i lukket ekstraordinært tidligt, så jeg har stadig min første kop kaffe i jeres café til gode. Men den glæder jeg mig så også til!

              Hvad med evt. at poste på facebook når i har ferie og ekstra tidligt lukket? Det ville jeg nemt kunne tjekke, og så slap jeg for at køre forgæves!
              Aahhh, det må du undskylde... Vi arbejder på at kreere flere siddepladser i kælderen og chefen har derfor valgt at holde ugen lukket, mens det står på... Vi åbner igen fredag, hvor jeg står bag roret fra 11-17...

              + vi har Stillers Honduras filterkaffe i øjeblikket.... mmmm
              Last edited by Christian Deichgræber; 27. February 2013, 10:15.

              Comment

              • Christian Deichgræber
                Lysristet
                • Feb 2013
                • 103

                #8
                Bare lige for at opdatere ang vores udvalg af Stiller kaffe... Vi har lige fået en ny sending 250 g poser hjem, der er til salg i butikken nu. De er alle ristet ml. d. 10. og 11. Marts... Vi har EL SALVADOR, både som espresso og sort kaffe. Vi har PANAMA, både som espresso og sort kaffe. Panama espresso'en fungerer super som stand-alone espresso og var også den Stiller bl.a. benyttede til DM. Den sidste slags vi har fået hjem er hans BRAZIL, MINAS CERAIS, som sort kaffe...

                Comment

                Working...
                X