Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emne: Fuldautomatisk til en billig penge

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Nov 2011
    Sted
    København

Fuldautomatisk til en billig penge

Min mor og hendes arbejdsplads er ude efter en fuldautomatisk espressomaskine, der skal koste 5000 kroner plus/minus, og søger derfor et bud på, hvad de skal vælge at købe. Jeg har læst lidt i de andre emner der er om de fuldautomatiske og er af den opfattelse, at en Jura måske kunne være et godt bud?
    Kriteriet er sådan set bare, at den skal være nem at anvende og at den skal kunne lave mange kopper efter hinanden. De er på ingen måde kaffenørder (det siger måske lidt sig selv), men er ude efter en maskine, der kan lave en god kop kaffe. Problemet er, at de er vant til Gevalia, og af en eller anden grund ikke er interesserede i en maskine, hvor man skal anvende hele bønner. Er det overhovedet muligt at få en maskine, der kan køre på formalet kaffe og samtidig kan lave café latte og cappuccino og helt regulær kaffe?
    Nuova Simonelli Oscar
    Mahlkönig Vario

Master Brewer Jens_Muff's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2011
    Sted
    KBH S
    Hvor mange kaffedrikkere drejer det sig om?
    - La Pavoni
    - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
    - Aillio Bullet R1
    - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Nov 2011
    Sted
    København
    Citer Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
    Hvor mange kaffedrikkere drejer det sig om?
    I snit 20
    Nuova Simonelli Oscar
    Mahlkönig Vario

Master Brewer Jens_Muff's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2011
    Sted
    KBH S
    I den prisklasse tror jeg ikke du kan finde en tilfredsstillende løsning. Maskinerne i den prisklasse skal renses for tit, tømmes for tit og fyldes for tit. Jeg kan selvfølgelig ikke afvise det helt, men hvis folk ikke gider selv at tømme, rense osv tror jeg at den kommer til at stå meget stille.
    - La Pavoni
    - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
    - Aillio Bullet R1
    - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Nov 2011
    Sted
    København
    Citer Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
    I den prisklasse tror jeg ikke du kan finde en tilfredsstillende løsning. Maskinerne i den prisklasse skal renses for tit, tømmes for tit og fyldes for tit. Jeg kan selvfølgelig ikke afvise det helt, men hvis folk ikke gider selv at tømme, rense osv tror jeg at den kommer til at stå meget stille.
    Tak for svar Det må jeg sige videre til dem. Tror desværre det ender med, at de kommer til at købe noget, der ikke er synderligt godt, fordi de ikke rigtigt har forstand på det. Men jeg tror også det er svært at finde en ordentlig fuldautomatisk til 5000 kroner.
    Nuova Simonelli Oscar
    Mahlkönig Vario

Stamgæst
    Registreringsdato
    Jul 2012
    Sted
    8541
    Hvad med Nuova Simonelli Microbar på DBA? Det er lidt over budget, men den burde kunne klare opgaven...

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Nov 2011
    Sted
    København
    Citer Oprindeligt indsendt af Kvaksalver Se indlæg
    Hvad med Nuova Simonelli Microbar på DBA? Det er lidt over budget, men den burde kunne klare opgaven...
    Ser faktisk rigtig god ud. Jeg takker mange gange. Kan bare ikke helt finde ud af, om det er muligt at bruge formalet kaffe? Har forsøgt af forklare dem forskellen, og at hele bønner kan købes i alle supermarkeder efterhånden (omend kvaliteten selvfølgelig kan diskuteres), men de er vist ikke til at tale til fornuft
    Nuova Simonelli Oscar
    Mahlkönig Vario

Stamgæst RasmusDJ's avatar
    Registreringsdato
    Mar 2012
    Sted
    København S
    Uden at være sikker, så tror jeg de fleste maskiner benytter sig af hele bønner, det er alt andet lige nemmere for maskinen at kontrollere hvordan de bliver kværnet, og det ikke er for fint eller for groft til den.
    //Rasmus Bonnesen

Stamgæst
    Registreringsdato
    Jul 2012
    Sted
    8541
    Gevalia leverer vel også hele bønner efterhånden?

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Nov 2011
    Sted
    København
    Citer Oprindeligt indsendt af RasmusDJ Se indlæg
    Uden at være sikker, så tror jeg de fleste maskiner benytter sig af hele bønner, det er alt andet lige nemmere for maskinen at kontrollere hvordan de bliver kværnet, og det ikke er for fint eller for groft til den.
    Det tror jeg, du har helt ret i. Jeg synes også det er at foretrække, hvis man endelig vil have en fuldautomatisk.
    Nuova Simonelli Oscar
    Mahlkönig Vario

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •