Cirkus Summarum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • thniels
    Lysristet
    • May 2012
    • 105

    Cirkus Summarum

    Vi var lige i Cirkus Summarum med børnebørnene. De (ungerne) er en fin undskyldning for at kommer der, men underholdningen er simpelthen fantastisk med eller uden børn. Peter Larsen havde stillet en lille bod op i skafningsteltet, som reklame for deres evner udi såvel bønner som servering. Filterkaffen var okay, men espressoen var godt usædvanligt sjusket og bestemt ikke for børn. Halvkold, bitter og decideret ucharmerende.

    Cirkus: Plus
    Kaffe: Minus
    - Thomas Nielsen


    Bezzera BZ10 + Mahlkönig Vario + 3 x Freud-stempel + Hario-kolbe + Lido 2 + Gene Café
  • Martin B
    Mørkristet
    • Oct 2008
    • 363

    #2
    Hej Thomas!

    Jeg stod i kaffebaren lørdag og søndag (de sidste to dage), og er da lidt ked af at du ikke vendte tilbage med den kolde espresso. Så ville du have fået en anden uden beregning.

    Jeg er kommet med på holdet efter Peter Larsens job-annonce her på sitet i foråret, og jeg har været ude at lave kaffe på Northside, nogle af de grønne koncerter, og så altså Cirkus Summarum 2 dage.

    Man kan sige at de bønner vi har at arbejde med, er "forholdsvis" friskristede (fra maj/juni). Det kan måske have lidt at sige, hvis vi er vant til at hjemmeriste eller at købe fra forskellige mikro-risterier.

    Ellers synes jeg at vi prøvede at gøre os umage både mht brygning og mælke-steamning (men dertil skal så siges, at når der var run på, blev det også til nogle café latte med kæmpe-bobler fra min side - sorry...)
    Jeg drak primært iskaffen eller espresso selv, og synes generelt de skud vi fik præsteret var hæderlige - ikke gude-skud men klart drikke-værdige.

    Filter-kaffen var formalet til Cirkus Summarum, i modsætning til både Northside og Grøn Koncert hvor vi havde en decideret filter-kværn med. Så hvis du synes den var ok her, er jeg ret sikker på at du ville have været godt tilfreds med den på de andre events. Jeg synes den smagte bedre som frisk-kværnet

    Når det er sagt har jeg ingen aktier i firmaet eller noget i klemme andre steder (på nær lidt halv-såret faglig stolthed ). Jeg er fastansat på fuldtid som pædagog i Skive, så kaffe-eventyret er blot en hygge-tjans hvor interesse og lidt supplement til husholdningen bliver kombineret.

    Med hensyn til selve cirkuset er vi fuldstændig enige - det er noget af det bedste underholdning - for både børn og voksne

    Men næste gang nogen af jer støder på en Peter Larsen Kaffe Live mobil-kaffebar, så meld endelig klart ud hvis "sagerne" ikke er ok. Det er måden ting bliver bedre på

    Ps Jeg skal måske på job i Silkeborg d. 25/8 til Automania. Hvis det er tilfældet og I kigger forbi, så sig endelig hej!
    Mvh Martin B!
    -----
    LMWDP #387

    Arrarex Caravel (+ OE/HLE-ITT tamper 43,5 mm) - Mazzer Super Jolly
    AeroPress - Hario V60 - Wilfa WSCG-2 - Gene Café CBR-101

    Comment

    • thniels
      Lysristet
      • May 2012
      • 105

      #3
      Hov, jeg havde helt misset at du havde svaret her. Du har fuldstændig ret i at jeg skulle have kommenteret espressoen på stedet, for det er rigtignok den eneste vej til forbedring. Selvom vi ikke havde vanvittigt travlt, og dermed fint kunne (og burde) have gjort dét, så så det ikke ud til at I kedede jer :-).
      - Thomas Nielsen


      Bezzera BZ10 + Mahlkönig Vario + 3 x Freud-stempel + Hario-kolbe + Lido 2 + Gene Café

      Comment

      • Martin B
        Mørkristet
        • Oct 2008
        • 363

        #4
        Jeg tror måske godt jeg kan huske dig
        Det er ikke så tit de rene espressi der bliver solgt...

        Og jo der var gang i biksen - især i pauserne, men det er jo ikke ensbetydende med at folk derfor skal have noget 2.rangs kaffe.

        Stik hovedet forbi næste gang du ser kaffebaren, og hvis det er undertegnede der står der, giver jeg et dobbelt shot
        Mvh Martin B!
        -----
        LMWDP #387

        Arrarex Caravel (+ OE/HLE-ITT tamper 43,5 mm) - Mazzer Super Jolly
        AeroPress - Hario V60 - Wilfa WSCG-2 - Gene Café CBR-101

        Comment

        • thniels
          Lysristet
          • May 2012
          • 105

          #5
          Martin, you are a gutterman! That's a deal og med det også et løfte om prompte reaktion hvis det sker igen :-)
          - Thomas Nielsen


          Bezzera BZ10 + Mahlkönig Vario + 3 x Freud-stempel + Hario-kolbe + Lido 2 + Gene Café

          Comment

          • T.Bidstrup
            Mellemristet
            • May 2014
            • 296

            #6
            Jeg besøgte Peter Larsen flere gange om dagen på Northside og fik flere gode americanos, cappuccinos og iskaffe.
            Der var ikke noget at klage over, hvis man ikke forventede highend-mikroristeri-super-nørdekaffe
            Kan stadig tælle på én hånd, hvor mange gange, jeg har brygget en perfekt kop

            Comment

            • WilliamSkov
              Mellemristet
              • Sep 2013
              • 273

              #7
              Du har måske været heldig så Jeg stod i en af barerne og var ikke just imponeret. Men jeg gjorde da mit for at få sendt nogen acceptable shots afsted
              Mahlkönig Vario Home, Wilfa WSCG-2, Compak K6 (doserless, hjemme-mod) og Hario Slim.
              Bodum stempel, Moka Express 4-kops, Brikka 4-kops, V60 3-kops, Bodum Santos, Ibrik og Aeropres.
              Ovn-rister

              William Skov Hansen

              Comment

              Working...
              X