Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 22

Emne: Dalla Corte Mini Vs La Spaziale Vivaldi S2

Master Brewer
    Registreringsdato
    May 2007
    Sted
    Rosmus,Djursland

Dalla Corte Mini Vs La Spaziale Vivaldi S2

Inspireret af en anden tråd ....

Hvilken ville i vælge og hvorfor??
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

Administrator MoBak's avatar
    Registreringsdato
    May 2007
    Sted
    Odder

Re:Dalla Corte Mini Vs La Spaziale Vivaldi S2

ChrZacho wrote:

Kan du evt. finde nogle facts på de to og smide på?

- Kedel størrelser
    - PID styring
    - vandtilslutning
    - fysisk størrelse
    - og ikke mindst pris?

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Coffeeholic EPO's avatar
    Registreringsdato
    Oct 2007
    Sted
    Skanderborg

MoBak wrote:
    ChrZacho wrote:

Kan du evt. finde nogle facts på de to og smide på?

- Kedel størrelser
    - PID styring
    - vandtilslutning
    - fysisk størrelse
    - og ikke mindst pris?
    Lad mig starte med et par links
    S2: http://www.caffetech.com/product.html?id=149
    DC: http://www.dallacorte.com/index.php?...id=146&clang=1

Og så til mit bud på hvilken maskien jeg ville vælge.
    Det er jo Bruno Della Corte som er bagmanden bag begge maskiner så der burde ikke værre den store forskel. Men som jeg ser det så er Mini\'en en viderudvikling af S2\'er, der er et par detaljer ved S2\'er som irretere mig gevaldigt, bla manometeret palcering. Så jeg ville helt kart vælge minien. Men når det så er sagt så er S2\'en en fed maskine, med mange fede detaljer bla er jeg rimelig vild med temepratur indikatoren som er en række dioder overs på kontrol panelet. Men som sagt ville jeg vælge mini\'en
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Administrator Søren Wolder's avatar
    Registreringsdato
    May 2007
    Sted
    Herning

S2\'eren har rotationspumpe hvis det er modellen, der kobles direkte til vandvæket - generelt har jeg stort set kun læst godt om S2\'eren, men det er da et svært valg...

Black coffee rules...

Espresso
    Registreringsdato
    Jun 2007

Nu er det temmeligt lang tid siden jeg har set en S2\'er IRL, men står kopperne ikke inde under \"terrassetaget\" så det er svært at se ned i dem mens man brygger?
    Måske en detalje, men jeg ka godt li man har godt udsyn til brygningen.
    Good, fast, cheap... Pick two!

Coffeeholic EPO's avatar
    Registreringsdato
    Oct 2007
    Sted
    Skanderborg

Søren Wolder wrote:
    S2\'eren har rotationspumpe hvis det er modellen, der kobles direkte til vandvæket - generelt har jeg stort set kun læst godt om S2\'eren, men det er da et svært valg...
    Jeg havde helt glemt at S2\'er havde rotations pumpe :blush:
    Du har iøvrig helt ret, det er svært at finde noget rigtig dårligt at sige om S2\'er det er den super fed maskine, så det er da et svært valg. Men jeg tror nu stadig jeg ville vælge en Mini, dels pga. udsenet som jeg ikke er hlet tosset med og så som sagt manometret
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Coffeeholic Hobzon's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2007
    Sted
    København Ø.

Har nogen af disse maskiner egentlig E61 grupper? Betyder det noget i sidste ende?

Jeg kan ikke lade være med at tænke på at disse maskiner i det mindste må have implementeret en tilsvarende funktionalitet i forhold til E61 - men hvad med størrelsen. Nu ved jeg godt at en tamper ikke er den store udskrivning i forhold til hvad disse maskiner iøvrigt koster - men tiltaler det ikke at have en maskine der er \"kompatibel\" med flertallet af maskiner derude - i det mindste på dette ene punkt?
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Registreringsdato
    May 2007
    Sted
    Odder

Hobzon wrote:
    Har nogen af disse maskiner egentlig E61 grupper? Betyder det noget i sidste ende?

Jeg kan ikke lade være med at tænke på at disse maskiner i det mindste må have implementeret en tilsvarende funktionalitet i forhold til E61 - men hvad med størrelsen. Nu ved jeg godt at en tamper ikke er den store udskrivning i forhold til hvad disse maskiner iøvrigt koster - men tiltaler det ikke at have en maskine der er \"kompatibel\" med flertallet af maskiner derude - i det mindste på dette ene punkt?
    Jeg er ret overbevist om, at ingen af maskinerne har E61 grupper - men det har GS/3 heller ikke Med \"tilsvarende funktionalitet\", mener du da mht 3 vejsventil, masse, eller hvad? Jeg tror ikke du skal konkludere at de nødvendigvis har en ringere gruppe, bare fordi det ikke er E61. LM har vist at andet også virker. Jeg skal dog ikke kunne sige noget om disse to maskiners kvalitet på dette område.

Jeg vil give dig ret mht størrelsen. Selvom det måske ikke har nogen betydning i daglig brug, så ville jeg nu også foretrække en standard, som langt hovedparten bruger. Fx går mange meget op i at prøve forskellige kurve, og der er udvalget langt større. Det samme gælder tampere.

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

Coffeeholic Hobzon's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2007
    Sted
    København Ø.

MoBak wrote:
    Med \"tilsvarende funktionalitet\", mener du da mht 3 vejsventil, masse, eller hvad?
    Så vidt jeg har forstået det, så er en af de ting der kendetegner E61 gruppehovedet, at der cirkulerer vand fra kedlen rundt i selve gruppehovedet. Der er (igen så vidt jeg ved) altså lavet små \"kanaler\" inde i hovedet, hvor vandet cirkulerer rundt. Dette er med til at sikre den legendariske temperatur-stabilitet, der i modsætning til f.eks. en Silvia ikke alene er baseret på passiv varmeveksling (gennem kobberør og andet der forbinder kedlen med gruppehovedet).

Min antagelse gik derfor på, at de maskiner vi her taler om (DC, S2 eller GS/3) alle gør brug af tilsvarende teknik for at sikre temperaturstabilitet i gruppehovedet, også selv om de ikke lige er E61 gruppehoveder.
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Registreringsdato
    May 2007
    Sted
    Odder

Hobzon wrote:
    MoBak wrote:
    Med \"tilsvarende funktionalitet\", mener du da mht 3 vejsventil, masse, eller hvad?
    Så vidt jeg har forstået det, så er en af de ting der kendetegner E61 gruppehovedet, at der cirkulerer vand fra kedlen rundt i selve gruppehovedet. Der er (igen så vidt jeg ved) altså lavet små \"kanaler\" inde i hovedet, hvor vandet cirkulerer rundt. Dette er med til at sikre den legendariske temperatur-stabilitet, der i modsætning til f.eks. en Silvia ikke alene er baseret på passiv varmeveksling (gennem kobberør og andet der forbinder kedlen med gruppehovedet).

Min antagelse gik derfor på, at de maskiner vi her taler om (DC, S2 eller GS/3) alle gør brug af tilsvarende teknik for at sikre temperaturstabilitet i gruppehovedet, også selv om de ikke lige er E61 gruppehoveder.
    Ah, ok. Så specifikt ved jeg det slet ikke. Det er nok her vores bruger, E61, ville kunne bidrage med en del

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

Lignende emner

1. S:Dalla Corte Mini
    Af malling i forum Kaffeudstyr
    Svar: 10
    Seneste indlæg: 16. October 2011, 14:57
  2. S: Dalla Corte Mini
    Af Thebat18 i forum Kaffeudstyr