CPH Starbucks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RasmusDJ
    Stamgæst
    • Mar 2012
    • 950

    CPH Starbucks

    Nu var jeg lige ude i lufthavnen, for at droppe kaeresten af, da hun skulle ud paa en lille rejse. Saa taenkte vi, at vi da lige skulle forbi Starbucks, men det var da den ene skuffelse efter den anden. Min kaerestes cappuccino var mere i stil med en latte, og maelken var som saebe bobler.

    Da jeg saa tog et kig paa deres maskiner, blev jeg endnu mere overrasket. Netop grundet alt den snak der er om fuldautomatiske maskiner og kvaliteten der af. Men den vej har Starbucks saa valgt at gaa. Nu kender jeg ikke den enkelte maskine, men kan da kun forstille mig at det dr et skridt tilbage.

    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1340994745.354106.jpg
Views:	1
Size:	30,1 KB
ID:	232309

    Nogen af jer andre der kender til den maskine?

    Men det er da i hvert fald sidste gang jeg har koebt kaffe hos dem!
    //Rasmus Bonnesen
  • Johannes N
    Mørkristet
    • Sep 2011
    • 312

    #2
    Oprindeligt indsendt af RasmusDJ Se indlæg
    Da jeg saa tog et kig paa deres maskiner, blev jeg endnu mere overrasket. Netop grundet alt den snak der er om fuldautomatiske maskiner og kvaliteten der af. Men den vej har Starbucks saa valgt at gaa. Nu kender jeg ikke den enkelte maskine, men kan da kun forstille mig at det dr et skridt tilbage.
    Helt enig! Blev også en smule overrasket da jeg selv opdagede det. Costa Coffee og mange af de andre kæder bruger da i det mindste en separat kværn.
    Kaffemager og entusiast!

    Comment

    • RasmusDJ
      Stamgæst
      • Mar 2012
      • 950

      #3
      Ja, og ikke bare en fuldautomatisk maskine, der var intet over det, hun trykket bare og vupti så der var en dobbelt "espresso".
      //Rasmus Bonnesen

      Comment

      • skastdk
        Mørkristet
        • Aug 2008
        • 399

        #4
        Der er generelt dårlig kaffe i CPH, jeg fik en ved Joe&juice den var brændt og smagte af skod. Lagkagehuset kan en gang imellem frembringe en nogenlunde kop men der er lang imellem. Det er oftest dårlig rengørring og meget mørk ristede bønner der giver det brændte smag. Ikke rart og alt for dyrt.
        SCAE certificeret kafferister & medejer af:
        https://holybean.dk Holy Bean coffeeroasters
        Cederfeldsgade 18A
        5560 Aarup (Fyn)

        Comment

        • malling
          Master Brewer
          • Apr 2011
          • 4545

          #5
          Ja SB bruger fuld automatisk, de droppede rigtige maskiner 2010-11, tror jeg det var. af den grund at de ville slippe for at "træne" folk op aka det var nemmere pga. Deres konstant voksende andel af markedet.

          Men det var alligevel noget møg derinde, selv da de havde en rigtig maskine. Så kvaliteten kan umuligt være Faldet væsentligt meget.

          Jeg vil aldrig tage en kop kaffe i lufthavnen så heller drikke en cola, eller en kop te.

          J&J bruger også en ufattelig mørk rist sidst jeg var i nærheden af en, gerne sådan halv olieret mums!
          Last edited by malling; 30. June 2012, 15:14.
          A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


          Comment

          • Tobias
            Mellemristet
            • Sep 2010
            • 170

            #6
            Fik kaffe ved kuffertbåndet her til morgen. Landet kl 09 fløjet hen over natten. Navnet var kaffekværnen. Fy for den. De har en dyr maskinen men bruger gamle bønner og trænger til et kursus i betjening. Tror navnet var *kaffekværnen*

            Comment

            • scs
              Mellemristet
              • Apr 2016
              • 237

              #7
              Jeg blødte 54 kroner for en cappuccino brygget på "månedens specialbønne" fra Peru idag i CPH. Det var en fuldstændig uinteressant oplevelse - ikke udrikkelig, bare helt igennem uinteressant. Og det var så først idag jeg bemærkede, at Starbucks nu bruger en fuldautomatisk maskine. Jeg spurgte pigen bag baren, hvor kværnen, tamperen og portafilteret var blevet af - hun smilede og sagde, at det var så dejligt at det nu var fuldautomatisk.. Jeg svarede "Hmmm"..

              Hvordan kan verdens største kaffekæde, med ekstremt høje priser, slippe afsted med at servere så uinteressante espressodrikke? I CPH er det bedste kaffested efterhånden Baresso. Joe/Juice er helt i skoven - SB laver ikke espresso længere - Baresso laver en drikbar flatwhite.
              Last edited by scs; 9. May 2017, 23:07. Årsag: Slåfejl
              _______________________________________________
              MK Vario - Rancilio Silvia
              Appia II 1-gruppe, MK K30 ES

              Comment

              • Jack
                Master Brewer
                • Feb 2016
                • 2575

                #8
                Oprindeligt indsendt af scs Se indlæg
                Jeg blødte 54 kroner for en cappuccino brygget på "månedens specialbønne" fra Peru idag i CPH. Det var en fuldstændig uinteressant oplevelse - ikke udrikkelig, bare helt igennem uinteressant. Og det var så først idag jeg bemærkede, at Starbucks nu bruger en fuldautomatisk maskine. Jeg spurgte pigen bag baren, hvor kværnen, tamperen og portafilteret var blevet af - hun smilede og sagde, at det var så dejligt at det nu var fuldautomatisk.. Jeg svarede "Hmmm"..

                Hvordan kan verdens største kaffekæde, med ekstremt høje priser, slippe afsted med at servere så uinteressante espressodrikke? I CPH er det bedste kaffested efterhånden Baresso. Joe/Juice er helt i skoven - SB laver ikke espresso længere - Baresso laver en drikbar flatwhite.
                Den lignede nok min skuffelse fra Aalborg


                Ufatteligt den går..
                Pictures (or it didn't happen)

                Comment

                • -E*
                  Master Brewer
                  • Apr 2013
                  • 1949

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af scs Se indlæg
                  ...
                  Hvordan kan verdens største kaffekæde, med ekstremt høje priser, slippe afsted med at servere så uinteressante espressodrikke? ...
                  Well... Brandværdi. Starbucks var på brand kontoen revolutionerende da de fjernede deres navn fra logoet.
                  -Sune

                  Mahlkönig Kenia / OE Lido3
                  Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
                  Computerstyret Hottop
                  Instagram

                  Comment

                  • frachlitz
                    Stamgæst
                    • Jul 2013
                    • 936

                    #10
                    Jeg tror også at i/vi ofte herinde glemmer at vi ikke er Representative for den generelle kaffedrikker. 99% derude ved i bund og grund ikke hvad god kaffe er for dem, fordi de ikke kan adskille oplevelsen fra smagen.

                    Og her vinder koncepter som starbucks, baresso, espressohouse mm.

                    Jeg har en gang fået en virkelig god kaffe fra Starbucks, som var pengene værd! En Etiopien Reserve brygget på Clover.

                    Ellers har de haft fuldautomatiske næsten altid.


                    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
                    LMWDP #422
                    La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
                    Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
                    Aillio Bulet R1 Pre-order
                    BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

                    Comment

                    • Coffee makes the world go
                      Master Brewer
                      • Jan 2010
                      • 5082

                      #11
                      Hvis jeg får lyst , eller værre , trang til en kop et nyt sted,,så bider jeg det i mig, og venter på en ufrivillig forsøgskanin dukker op
                      Høfligt lader jeg vedkommende komme foran ;o)
                      Så ser jeg lige hvordan deres rutine er,, så savner jeg bare det der hjemme ;o(

                      Gang på gang når det sker med venner ved siden, siger jeg, ufatteligt, en K30 kværn til xx kr, en maskine til yy kroner
                      og så kan de alligevel ødelægge kaffen , dem der hører det for første gang , spørger lige efter ang prisen på maskineriet, med et ?? i øjnene ,
                      Ja siger jeg så, det er VIRKELIGT lækkert grej de har,,men kaffen er desværre ikke

                      Kaffen ville være bedre med en Kaffemaskine og en wilfa til ;o) ;o) kroner

                      Har også været et sted hvor de havde en Major, og en lækker to gruppe maskine, og BKI bønner der svømmede i olie og aske , smagen var også sådan ;o(

                      HVORFOR er de villige til at betale for maskineriet, for blot derefter at xxxxxx
                      http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                      Comment

                      • Jens_Muff
                        Master Brewer
                        • Sep 2011
                        • 2615

                        #12
                        Oprindeligt indsendt af scs Se indlæg
                        [...] I CPH er det bedste kaffested efterhånden Baresso. [...]
                        Det er vist op til debat..
                        - La Pavoni
                        - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                        - Aillio Bullet R1
                        - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                        Comment

                        • scs
                          Mellemristet
                          • Apr 2016
                          • 237

                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
                          Det er vist op til debat..
                          Jeg vil virkelig sætte pris på anbefalinger der ikke er SB og Joe/Juice. Jeg er heller ikke begejstret for Lagkagehusets kaffe. Er der andre i CPH end de 4?
                          _______________________________________________
                          MK Vario - Rancilio Silvia
                          Appia II 1-gruppe, MK K30 ES

                          Comment

                          • Coffee makes the world go
                            Master Brewer
                            • Jan 2010
                            • 5082

                            #14
                            Jeg var i Lagkagehuset i Haderslev, eller en af deres små afdelinger
                            bestilte en cappu, og sagde husk nu ikke at varme mælken for meget

                            så fik jeg den, og brændte mig ;o(
                            lod den så afkøle, men den var ødelagt

                            de flusher ikke kværnen (K30)

                            gik op og beklagede mig, og forklarede det med mælken Hun undskyldte, og tilbød en anden
                            jeg tog imod , og gentog lige det med at føle med hånden på kanden

                            Den kunne så drikkes , det hjælper jo virkeligt meget når mælken overlever

                            hun spurgte om hun havde gjort det godt nok ;o)
                            Og så stod jeg der
                            Sagde at hun havde ramt helt rigtig med mælken i anden omgang, og den var som den skulle være
                            selve espressoen kunne hun jo ikke gøre det store ved ,så der var hun undskyldt

                            Men at de burde få lidt styr på kværnen og evt bønnerne, så ville det virkelig blive godt

                            I bund og grund, det typiske med godt udstyr , men manglende vilje fra ejerne, i at sørge for det sidste ,,det vigtige ;o) rutiner og træning

                            Det samme med en Taxa
                            en chauffør kan køre så turen er behagelig (for passageren )
                            en anden i samme bil og samme strækning, og man er ved at kaste op af køresyge
                            http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                            Comment

                            • Jens_Muff
                              Master Brewer
                              • Sep 2011
                              • 2615

                              #15
                              Oprindeligt indsendt af scs Se indlæg
                              Jeg vil virkelig sætte pris på anbefalinger der ikke er SB og Joe/Juice. Jeg er heller ikke begejstret for Lagkagehusets kaffe. Er der andre i CPH end de 4?
                              Uha.. Det kræver vist en tråd for sig, men, hvis du starter fra toppen af denne liste, er det nok ikke helt skævt, men det er virkelig mange, der er bedre end dem, du nævner efter min mening. Listen starter med lys rist og slutter med et par mørke.

                              The Coffee CollectiveDemocratic
                              Roast Coffee
                              Prolog Coffee Bar
                              CUB Coffee (aka Copenhagen Coffee Lab)
                              Forloren espresso
                              Kaffevaerk
                              Risteriet

                              ...Med mindre det er sådan en "low-fat-non-carb-pumpkin-spiced-caramel-coated-deep-fried-frappo-mochaccino" man er interesseret i, så er Baresso og Starbuck nok vejen frem
                              - La Pavoni
                              - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                              - Aillio Bullet R1
                              - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                              Comment

                              Working...
                              X