Great Coffee - Søren Stiller's kaffebar..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • johnster
    Master Brewer
    • Jun 2011
    • 1756

    #31
    Ja, den opdatering så jeg også og jeg er helt enig med hans holdning.
    Men jeg synes selvfølgelig, at han bør formidle den pænt til sine kunder.
    Det kunne jo, som i Jespers tilfælde, være en forglemmelse.
    Desuden er der vel næsten ingen kaffedrik, der præsenterer sig fra sin bedste side i en to-go kop med drikkelåg.
    Så allerede der er Søren jo gået på kompromis.
    Og det gør jeg også selv ind imellem, da det stadig er bedre end alternativet på arbejde.
    Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
    Compak K10 Fresh
    Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

    Philips Café Gourmet

    Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
    Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

    Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

    Comment

    • aspedersen
      Master Brewer
      • Jan 2014
      • 1555

      #32
      Efter at have læst et par opslag af folk inde på Great Coffee facebook side, kan man vidst hurtigt konkludere at manden ikke kan tage nogen form for kritik. Ligegyldig hvor god ens kaffe er eller hvor mange års erfaring man har, undskylder det ikke at behandle folk/kunder dårligt.
      Det er da fair nok at manden ikke kan gå ind i detaljer hos hver kunde i køen, men ligefrem at komme med kommentarer om at folk bare kan blive væk hvis de ikke kan lide ens personlighed og holdninger er da at gå langt over stregen.
      Det er jo ikke det man siger, men måden det bliver sagt på. Hvis han ikke kan tale pænt til folk, burde han nok bare hyre noget personale der kan klare den del og så ellers stå ude bagved og riste kaffen. Det er trods alt et servicefag hvor man ikke kun sælger et produkt, men en god oplevelse.
      /Anders

      La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
      https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
      https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

      Comment

      • SuneZA
        Mørkristet
        • Sep 2009
        • 331

        #33
        Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
        [ATTACH]6583[/ATTACH]

        Søren skrev dette på fb forleden.

        Det skal ikke forstås sådan, at jeg billigerer hans reaktion over for dig. Det er meget muligt, at han kunne/burde have fået budskabet ud på en mere diplomatisk måde, end hvad du oplevede.
        Han fulgte vist op med en opblødning, noget med en ældre dame der meget elskværdigt havde bedt om om hun ikke godt kunne få lidt mælk til kaffen, og "selvfølgelig måtte hun det".

        Jeg har ikke selv haft nogen ubehagelige oplevelser, men jeg kan egentlig godt lide hans kompromisløse stil. Og omvendt kan jeg så også godt forstå hvis man bliver skræmt væk, hvis man helt uforvarende har får vækket hans vrede. Men jeg tror ganske enkelt ikke man ville få en ligeså god, og ikke mindst kompromisløs, kaffe, hvis det skulle være anderledes. Og jeg tror Søren er FULDSTÆNDIG ligeglad.

        Prøv lige at overvej hvor meget dedikation og investering af ham selv der må være i sådan en kop, hvis han reagerer så voldsomt over at man beder ham om at gøre noget ved kaffen, som i hans øjne vil ødelægge den!

        Comment

        • Lineamanden
          Stamgæst
          • Apr 2014
          • 965

          #34
          Søren er bare Søren. :-)
          Han kan sgu sit håndværk. Det skal respekteres.
          Mig slipper han sgu ikke af med. ��

          /Uldall.
          Formerly Known As Uldall.
          #espressotechnics
          #lamarzoccodk

          Comment

          • Jens_Muff
            Master Brewer
            • Sep 2011
            • 2615

            #35
            Oprindeligt indsendt af SuneZA Se indlæg

            Prøv lige at overvej hvor meget dedikation og investering af ham selv der må være i sådan en kop, hvis han reagerer så voldsomt over at man beder ham om at gøre noget ved kaffen, som i hans øjne vil ødelægge den!
            Jo joh.. Men når man er dygtig til noget, bliver det imo en af ens fornemmeste opgaver at formidle ens viden til folk, der netop ikke har brugt hele deres liv på at blive eksperter på netop det pågældende område. Det gælder for.

            Hvis man smider kunderne ud af ens restaurant, fordi de bestiller en vin, der ikke passer til retten, synes jeg man fejler som restauratør. Det er fint, man er dygtig, men man må stadig have respekt for folk, selvom de ikke har samme fagområde som en selv.

            Man bestemmer selv, hvem ens målgruppe er, og hvis hans butik har tilfredsstillende overskud, kan han i realiteten være ligeglad. Men hvis han gerne vil hæve det generelle danske kaffe-niveau - og ikke kun de i forvejen kaffe-kloge entusiasters, så synes jeg han bør overveje nøje, hvordan han formulerer sin formidling. Et 'du kan pisse over på Baresso' giver ikke Hr og Fru Danmark mere mod på god kaffe, tror jeg.
            - La Pavoni
            - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
            - Aillio Bullet R1
            - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

            Comment

            • johnster
              Master Brewer
              • Jun 2011
              • 1756

              #36
              Jeg har egentlig ikke nogen ambitioner om at arbejde i service branchen.
              Men hvis jeg havde vundet den der halve mia. i Eurolotto, så havde jeg sgu åbnet en kaffebar bare for at få lov til at fortælle gimperne, at de fandme ikke kan få soyamælk i deres latte.

              Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.
              Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
              Compak K10 Fresh
              Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

              Philips Café Gourmet

              Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
              Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

              Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

              Comment

              • Puroresufan
                Mørkristet
                • Sep 2012
                • 332

                #37
                For alle Seinfeld fans derude: Stiller er the Coffee Nazi

                Comment

                • frachlitz
                  Stamgæst
                  • Jul 2013
                  • 936

                  #38
                  Jeg har aldrig haft problemer med ham, og jeg respekterere ham mega meget for hans viden og evner.

                  Men hans temperament og mangel på at kunne sætte sig i andres sted er et problem i min verden.

                  Det er muligt at han tjener acceptabelt, men hans vision om at flytte den danske kaffe bevidsthed (som jeg støtter x 1000) kan kun lykkes hvis han formår at inkludere folk, ikke støde dem væk.
                  LMWDP #422
                  La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
                  Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
                  Aillio Bulet R1 Pre-order
                  BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

                  Comment

                  • jesperlentz
                    Grøn bønne
                    • May 2015
                    • 18

                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
                    [ATTACH]6583[/ATTACH]

                    Søren skrev dette på fb forleden.

                    Det skal ikke forstås sådan, at jeg billigerer hans reaktion over for dig. Det er meget muligt, at han kunne/burde have fået budskabet ud på en mere diplomatisk måde, end hvad du oplevede.
                    Fedt at du fandt det, jeg havde ikke set citatet. Jeg følte mig som sagt trådt på og derfor gav jeg ham en dårlig anmeldelse . Jeg tror på at kundeservice og kvalitet skal gå hånd-i-hånd. Han er dygtig og det respekterer jeg.

                    Comment

                    Working...
                    X