Er det mig der er urimelig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hr_matas
    Lysristet
    • Jun 2011
    • 51

    #31
    Oprindeligt indsendt af chrills Se indlæg
    Jeg synes at 500g er en fair kompensation, man skal da have noget af ulejligheden.

    I det hele taget er det en irriterende situation at blive sat i, hvis man klager er man smålig og et tudefjæs, plus man har hele ulejligheden med kontakte butikken og skulle hente de resterende bønner. Hvis man ikke klager er man til grin og butikken vil ikke få styr på sine procedurer og andre vil måske havne i samme situation.

    Synes desuden at det er langt ude at oprette en ny profil med det formål at svine starteren af tråden til...
    Tak for denne, kommentar, det er nemlig lige sådan jeg har følt det har været.

    Jeg er blot her inde for at fortælle hvordan det endte. Da jeg var inde og hente de manglende bønner(gik der fra med 113+500 gr, så det må jeg sige var mere end hvad jeg forventede) fik jeg en kort snak med Jesper som sagde at han da bare syntes jeg skulle komme forbi hvis en ligende situation opstod og at de jo var til at snakke med, alt i alt vil jeg konkluderer, hvilket andre også har gjort i løbet af denne tråd, at man nok bare skal tage personlig kontakt med butikken= meget nemmere og man undgår misforståelser.

    Set i bagklogskabens klare lys mener jeg at både jeg og risteriet kunne have handlet anderledes. Jeg vil personligt ikke ligge noget op igen med navns nævnelse når de ikke har haft mulighed for at svare, omvendt mener jeg personligt!! at de godt kunne være lidt mere imødekommende efter min første henvendelse(hvilket de nok også havde være hvis jeg var kommet ned i butikken i stedet for). Men hvorom alt er føler jeg at jeg alt i alt har fået en god behandling og har fortsat tænkt mig at handle hos RISTERIET.

    Til der af jer der er kommet med konstruktiv kritik både for og imod mit spørgsmål, tak for det.

    Til de af jer der er kommet med Ukonstruktiv kritik af min ageren i denne situation, samt af min intelligens o.l. - usmageligt, jeg har ikke tænkt mig at kommenterer yderligere på det men blot konkluderer at, hvis denne tone fortsætter vil jeg kraftigt overveje at finde et andet forum hvilket er en skam da jeg mener, at vi har meget vi kan bidrage med og lærer af hinanden selvom vi er uenige.
    Ascaso Uno Steel PID
    Ascaso i-mini, poleret
    2 stk. Bodum stempelkander

    Comment

    • sps79
      Coffeeholic
      • Jul 2010
      • 1263

      #32
      Oprindeligt indsendt af hr_matas Se indlæg
      Tak for denne, kommentar, det er nemlig lige sådan jeg har følt det har været.

      Jeg er blot her inde for at fortælle hvordan det endte. Da jeg var inde og hente de manglende bønner(gik der fra med 113+500 gr, så det må jeg sige var mere end hvad jeg forventede) fik jeg en kort snak med Jesper som sagde at han da bare syntes jeg skulle komme forbi hvis en ligende situation opstod og at de jo var til at snakke med, alt i alt vil jeg konkluderer, hvilket andre også har gjort i løbet af denne tråd, at man nok bare skal tage personlig kontakt med butikken= meget nemmere og man undgår misforståelser.

      Set i bagklogskabens klare lys mener jeg at både jeg og risteriet kunne have handlet anderledes. Jeg vil personligt ikke ligge noget op igen med navns nævnelse når de ikke har haft mulighed for at svare, omvendt mener jeg personligt!! at de godt kunne være lidt mere imødekommende efter min første henvendelse(hvilket de nok også havde være hvis jeg var kommet ned i butikken i stedet for). Men hvorom alt er føler jeg at jeg alt i alt har fået en god behandling og har fortsat tænkt mig at handle hos RISTERIET.

      Til der af jer der er kommet med konstruktiv kritik både for og imod mit spørgsmål, tak for det.

      Til de af jer der er kommet med Ukonstruktiv kritik af min ageren i denne situation, samt af min intelligens o.l. - usmageligt, jeg har ikke tænkt mig at kommenterer yderligere på det men blot konkluderer at, hvis denne tone fortsætter vil jeg kraftigt overveje at finde et andet forum hvilket er en skam da jeg mener, at vi har meget vi kan bidrage med og lærer af hinanden selvom vi er uenige.
      Det lyder bestemt som om at både du og risteriet fik en god afslutning.
      Kontruktiv kritik skal der altid være plads til, det lære vi jo noget ved. Det lyder også som om du lærte noget.
      Og jeg er meget enig med dig i at fornærmelser ol. er der IKKE plads til.
      Vi er til for at hjælpe/guide hinanden, også selvom vi ikke er enige.
      Men at tilsvine/fornærme folk, høre i mine øjne overhovedet ikke hjemme her!!!!!
      -
      Søren P. Schmidt
      LMWDP #393
      -
      Faema C84 - VST 18 & Synesso
      Mazzer Super Jolly
      Mahlkönig Vario
      Pullman Jarrah stamper
      La Pavoni Europiccola
      Porlex Tall Grinder & Zassenhaus Mokka Grinder
      Concept Art stamper

      Comment

      • klaan
        Mellemristet
        • Jul 2010
        • 231

        #33
        tja om ikke andet så lærte jeg at risteriet fik en hulens masse reklame, griner, syntes faktiskt de har handlet i god tro, vil heller ikke selv bare give mine varer væk uden at stille spørgsmål , og da det så var gjort gav de oven i købet 500 g som kompentation..kunne sku ikke ha skrevet den reklame bedre selv.
        syntes faktiskt det lille reklame stunt burde give lidt mere end 500 gram..griner.

        nåe ja og så lærte det mig at man skal tænke sig lidt mere om og ikke bare poste alt.
        Hellere en dårlig kaffe end en go rødvin
        rancilio epoca e1, nu med lm pf
        3m kalkfilter
        super jolly..drømmer om en opgrade til santos 55

        Comment

        • Jens_Muff
          Master Brewer
          • Sep 2011
          • 2615

          #34
          Oprindeligt indsendt af hr_matas Se indlæg
          Set i bagklogskabens klare lys mener jeg at både jeg og risteriet kunne have handlet anderledes. Jeg vil personligt ikke ligge noget op igen med navns nævnelse når de ikke har haft mulighed for at svare, omvendt mener jeg personligt!! at de godt kunne være lidt mere imødekommende efter min første henvendelse(hvilket de nok også havde være hvis jeg var kommet ned i butikken i stedet for). Men hvorom alt er føler jeg at jeg alt i alt har fået en god behandling og har fortsat tænkt mig at handle hos RISTERIET.
          Respekt for at kunne se indad!
          - La Pavoni
          - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
          - Aillio Bullet R1
          - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

          Comment

          • chrills
            Mørkristet
            • Jun 2011
            • 318

            #35
            Oprindeligt indsendt af klaan Se indlæg
            tja om ikke andet så lærte jeg at risteriet fik en hulens masse reklame, griner, syntes faktiskt de har handlet i god tro, vil heller ikke selv bare give mine varer væk uden at stille spørgsmål , og da det så var gjort gav de oven i købet 500 g som kompentation..kunne sku ikke ha skrevet den reklame bedre selv.
            syntes faktiskt det lille reklame stunt burde give lidt mere end 500 gram..griner.
            God reklame ved jeg ikke om det er... Tror at mange nu vil tjekke vægten når de kommer hjem med deres bønner..
            ECM Giotto Classic - med TheBat device og Izzo steamarm
            Mahlkönig Vario
            Fast vand med Brita Purity C

            Comment

            • klaan
              Mellemristet
              • Jul 2010
              • 231

              #36
              vægten er mindre væsentlig, det som der er værdi er måden risteriet har handlet på..de spurgte ind til sagen , før de fik at vide deres mail blev lagt på espressobar, og de var retfærdige
              Hellere en dårlig kaffe end en go rødvin
              rancilio epoca e1, nu med lm pf
              3m kalkfilter
              super jolly..drømmer om en opgrade til santos 55

              Comment

              • malling
                Master Brewer
                • Apr 2011
                • 4545

                #37
                Nu har jeg koresponderet med risteriet en del i sin tid. Og har altid kun fået gode og hjælpsomme svar, Derfor ved jeg at de altid et til at tale med.

                Derfor har jeg egentligt også holdt mig væk fra denne debat, da jeg ikke kunne se noget formål i at poste ens mellemværende med en given forhandler. En forhandler som IMO er en af de bedste på sit felt når det kommer til kundeservice.

                Jeg syntes på igen måder trådsstarter er urimelig, men man kunne måske have været et tand mere diplomatisk. Jeg syntes måske vedkommende skulle have været mere tålmodig og først postet såfrem svar udeblev etc.

                Men det er godt i har fundet ud af det, og deres kompensation må betegnes som aldeles rundhåndet. Noget du med garanti ikke ville have fået i samme str. Hos andre. Hvilket jeg syntes er et klar bevis for at de er til at tale med.
                A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                Comment

                • Wolff
                  Master Brewer
                  • Oct 2007
                  • 1577

                  #38
                  Havde der været 113gr. for meget i posen havde vi nok næppe hørt om det....

                  /Wolff
                  Fortid
                  La Marzocco GS3
                  Casadio Macinadosatore Istantaneo
                  Hottop KN8828-P

                  BWM S M/LCD på vandværket
                  Reg Barber 58mm Anodized/Stål
                  Pullman/Synesso ridgeless
                  Bumper TS
                  Motta Knockbox
                  Nutid
                  Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
                  French Press-Bodum 4 cup

                  Comment

                  • kohaii
                    Mørkristet
                    • Aug 2009
                    • 303

                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Wolff Se indlæg
                    Havde der været 113gr. for meget i posen havde vi nok næppe hørt om det....

                    /Wolff
                    +1..........
                    La Spaziale Vivaldi 2
                    Mazzer Super Jolly
                    Troll tamper
                    Bullet R1

                    Comment

                    • Chaff
                      Mørkristet
                      • Jun 2011
                      • 334

                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Wolff Se indlæg
                      Havde der været 113gr. for meget i posen havde vi nok næppe hørt om det....

                      /Wolff
                      Ha ha, word! :-)
                      Jeg kværner med en Mahlkönig Vario og brygger med V60, Chemex, Syphon og AeroPress.

                      Comment

                      Working...
                      X