Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emne: Ny rister

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Oct 2008

Ny rister

Hej,

Min gamle IRoast er stået af og jeg har hårdt brug for en ny rister til mine 20kg grønne bønner, som ligger og venter i kælderen.

Har prøvet at sondere ristermarkedet og stødt på Gene Cafe, Behmor mm. Der er dog nogle EU regler, som gør det nærmest umuligt at købe disse ristere for tiden.

Det skulle vist være muligt at købe Hottop med afsendelse fra UK, så jeg overvejer kraftigt denne mulighed. Hottoppen er vist rel. dyr, men er den tilsvarende god?

Jeg har ikke selv erfaring med andre ristere end IRoast, så jeg er lidt på herrens mark. Jeg er dog ret sikker på at det ikke skal være IRoast igen.

Håber jeg kan få lidt hjælp herinde mht. råd om hvilken rister i synes jeg skal gå efter. Kan oplyse at størrelse/plads ikke er noget problem samt at prisniveauet bør være op til ca. 5kkr. Ristning vil nærmest udelukkende være til espresso.

Hilsner
    Martin

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Oct 2008
    Hej Summer,

Mange tak for de mange gode links - meget brugbart..... :-)

Jeg er blevet lidt tændt på selv at lave en rister - designet skal der lige tænkes lidt over, men det bliver måske noget med en rotisserier-drevet beholder i grillen. Har kun en kulgrill, så forestiller mig at der skal indbygges en gasbrænder.....

Projektet har lidt udsigter, men vil melde tilbage, hvis det bliver en succes.

Er der nogen som har gjort erfaringer med lignende rister hører jeg gerne nærmere :-)

/Martin

Mørkristet Ullum's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2013
    Sted
    Fredericia 7000
    Er igang med at bygge en
    Primært
    En miniovn med grillspyd
    En tromle
    En pid føler med ssr
    Rockwool

Forbedre til stadighed på den, men det begynder at ligne noget
    Mvh ullum

Coffeeholic summer's avatar
    Registreringsdato
    Jun 2011
    Sted
    Kbh
    Check evt RK Drums, de tilbyder ristetromler til gasgrill (men husk told/moms ved import til DK):
    http://www.rkdrums.com/index.php/en/
    http://www.home-barista.com/home-roa...0.html#p266450

Espresso peter_il's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2011
    Sted
    Birkerød
    Citer Oprindeligt indsendt af Ullum Se indlæg
    Er igang med at bygge en
    Primært
    En miniovn med grillspyd
    En tromle
    En pid føler med ssr
    Rockwool

Forbedre til stadighed på den, men det begynder at ligne noget
    Jeg er selv ved at flikke noget sammen til min Weber Q300 gasgrill. Lidt kreativitet, en popnittetang og et besøg i Ikea skulle gerne resultere i min første prototype i løbet af juleferien :-)
    Deler billeder her, når jeg er klar til det... (godt link til rkdrums i øvrigt. Det giver lidt at tænke over...)
    La Marzocco Linea 1GR AV, Mazzer Major E, Bullet rister

Coffeeholic summer's avatar
    Registreringsdato
    Jun 2011
    Sted
    Kbh
    Ja, og det er så sejt at ham i HB-linket har lavet et hørerør af pap, så han kan lytte efter knæk ved det varme ventilationshul

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Apr 2012
    Hej,
    Jeg har fået denne tromle bygget i rustfrit stål - har kun fået ristet 4-5 batches på den (mellem 400-750g Per rist).

Er vildt glad for setuppet, det fungerer perfekt for mig. Bruger den i min weber Q300.
    Mvh
    Mads
    Navn:  image.jpg
Visninger: 410
Størrelse:  37,2 KB

Navn:  image.jpg
Visninger: 404
Størrelse:  91,7 KB

9. De følgende brugere har takket clasix for denne post:

zenjiin (14. January 2014)

Mørkristet Ullum's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2013
    Sted
    Fredericia 7000
    Fed tromle du har der
    Min ligner noget der er løgn, men den virker😃
    Må nok se at få noget profileret plade og lave noget ordentligt, men når man ser priserne fra linket, så kan jeg også klare mig med det jeg har
    Mvh ullum

Espresso peter_il's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2011
    Sted
    Birkerød
    Hører meget gerne om din erfa med bønnemængde og temperatur. Jeg er lidt usikker på, hvor meget BTU q300 kan levere - og dermed hvor meget kaffe, man kan riste ad gangen....
    La Marzocco Linea 1GR AV, Mazzer Major E, Bullet rister

Emneord for dette emne

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •