Kaffebar/bønne Aalborg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kennethp
    Mørkristet
    • May 2011
    • 343

    Kaffebar/bønne Aalborg?

    Hej alle sammen.
    Jeg skal opholde mig i Aalborg den næste uge i forbindelse med mit arbejde.
    Hvor kan jeg tage hen for at få en god kop kaffe og evt købe en pose med hjem?
    Nogen forslag?

    Jeg har nu min aeropress og håndkværn med. Men jeg vil også gerne ud fra hotellet engang imellem

    Gode kaffehilsner
    Kenneth
  • johnster
    Master Brewer
    • Jun 2011
    • 1756

    #2
    Re:Kaffebar/bønne Aalborg?

    Behag din smag er et must.
    Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
    Compak K10 Fresh
    Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

    Philips Café Gourmet

    Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
    Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

    Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

    Comment

    • kennethp
      Mørkristet
      • May 2011
      • 343

      #3
      Re:Kaffebar/bønne Aalborg?

      Det ser hyggeligt ud, der vil jeg tage hen og blive forkælet.

      Hvis der er nogen der skulle kende et godt spisested, som også er til at betale, vil jeg også meget gerne høre om det

      Comment

      • kennethp
        Mørkristet
        • May 2011
        • 343

        #4
        Re:Kaffebar/bønne Aalborg?

        Så har jeg været en tur forbi \"Behag din smag\", og jeg må indrømme at det var en lidt blandet fornøjelse!

        Jeg bestilte en dobbelt espresso og en Aeropress. Espressoen som var deres egen blend, synes jeg ikke var specielt god, den var meget stor, og en smule sur,. Den bliver ikke bestilit igen.

        Aeropressen var tilgengæld rigtig god, men det er også svært at lave en dårlig aeropress Bønnerne var Coffee collectives Daterra sweet, som var lidt sjovt at finde her i Ålborg når man normalt bor på nørrebro ret tæt på deres butik.

        Men Behag din smag ligger tæt på mit hotel, så mon ikke jeg får forvildet mig derned igen en af de næste par dage...

        Jeg så der lå en lille kaffebar på strøget her i Ålborg, tror bare at den her \"kaffebaren\" eller noget i den dur, et ganske lille sted. nogen der kender den?
        Ellers må jeg der forbi i morgen.

        Comment

        • johnster
          Master Brewer
          • Jun 2011
          • 1756

          #5
          Re:Kaffebar/bønne Aalborg?

          Det er jeg ked af at høre. Det er over et års tid siden jeg har været der sidst. Jeg ved. at Lene opfordrer til, at man reklamerer, hvis man ikke er tilfreds med skudet, men ellers har jeg faktisk også kun fået mælkedrikke derinde. Jeg tror nok, at HenrikP var der for noget tid siden, men jeg har ikke hørt, hvad han synes.

          Jeg skal selv derop d. 12, så jeg skal da helt sikkert derind og prøve det igen. Denne gang skal jeg også helt sikkert prøve deres blend som ren espresso.

          Jeg kender ikke til så mange andre steder i Aalborg og Kaffebaren er åbnet siden jeg var der sidst. Det ser da hyggeligt ud udefra, men de har drys på toppen af en Cappucino. På deres FB side søger de unge under 18 år, så det er jo lidt skummelt. Lad høre, om de er på niveau med Baresso.

          Her er lige lidt oversigt med anmeldelser, som dog ikke alle går på kvaliteten af kaffen.
          Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
          Compak K10 Fresh
          Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

          Philips Café Gourmet

          Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
          Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

          Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

          Comment

          • cathper
            Lysristet
            • Aug 2009
            • 87

            #6
            Re:Kaffebar/bønne Aalborg?

            kennethp wrote:
            Espressoen (...) var meget stor, og en smule sur.
            Det har jeg ikke oplevet at de har været før — altså store. De plejer til gengæld at være til den sprælske side.
            Jeg testede Joe and the Juice for et par måneder siden (som ligger ikke så langt fra Behag din smag), og der fik jeg i hvert fald en mere \"choko-espresso\", men den var desværre også ret flad. Måske var det bare en dårlig dag? De burde egentlig få en chance mere.

            Jeg så der lå en lille kaffebar på strøget her i Ålborg, tror bare at den her \"kaffebaren\" eller noget i den dur, et ganske lille sted. nogen der kender den?
            Jeg fik en stempelkande der for godt et år siden. Det var ok, men ikke noget sindsoprivende.

            Comment

            • LeneH
              Grøn bønne
              • Oct 2007
              • 17

              #7
              Re:Kaffebar/bønne Aalborg?

              Hej Kenneth

              Tak for dit besøg og kedeligt at du ikke brød dig om espressoen. At den var stor er jeg ikke enig i, da glasset ikke indbyder til store espressoer.
              Men at den var sur er jo ikke meningen - vores blend er til den syrlige side men skal også være sød, så jeg ville ønske, at du havde sagt noget med det samme istedet for her på tråden. Det kan jo ikke løse en eventuelt fejl. Vi er alle kun mennesker og nogle gange - helst sjældent - sker fejl. Som du ved, er espresso bare en spændende og meget livlig \"ting\" men kræver også et meget godt håndværk og derfor vil der en gang imellem være forskellige nuancer

              Kig forbi og spørg efter Lene, så er der en ny espresso på husets regning, for vi elsker kaffeelskere og glade gæster!

              Comment

              • kennethp
                Mørkristet
                • May 2011
                • 343

                #8
                Re:Kaffebar/bønne Aalborg?

                Hej igen alle sammen
                Jeg vil lige dele min seneste og meget positive oplevelse hos \"Behag din smag\".
                Jeg kom ind igen i dag, bestilte en aeropress. Og med det samme fik jeg af en meget sød ekspertrise stukket en espresso i hånden med beskeden \"Jeg håber den smager bedre i dag\" (Det må så være LeneH, der har læst med herinde). Og det gjorde den, rigtig dejlig espresso, mange tak for den!

                Comment

                • Kjeldsen
                  Coffeeholic
                  • Feb 2010
                  • 1086

                  #9
                  Re:Kaffebar/bønne Aalborg?

                  Det var dog pænt af Lene!

                  Comment

                  • Skurken
                    Master Brewer
                    • Jun 2008
                    • 1985

                    #10
                    Re:Kaffebar/bønne Aalborg?

                    Ja, det er dejligt at høre.

                    Det bør dog også være reglen at hvis en kunde ikke er tilfreds med smagen på en espresso, så får man en ny. Jeg har prøvet det flere gange hos TCC og også hos Koppi og tror faktisk de fleste seriøse baristaer er glade for kunder der forholder sig kritisk til smagen på kaffen. De første gange kræver det dog en smule overvindelse, man vil jo nødig være den besværlige kunde - og da slet ikke hvis man ikke har ret.
                    Mvh. Anders


                    Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

                    Comment

                    • Gunde
                      Espresso
                      • Mar 2008
                      • 689

                      #11
                      Re:Kaffebar/bønne Aalborg?

                      cathper wrote:
                      kennethp wrote:
                      Espressoen (...) var meget stor, og en smule sur.
                      Det har jeg ikke oplevet at de har været før — altså store. De plejer til gengæld at være til den sprælske side.
                      Jeg testede Joe and the Juice for et par måneder siden (som ligger ikke så langt fra Behag din smag), og der fik jeg i hvert fald en mere \"choko-espresso\", men den var desværre også ret flad. Måske var det bare en dårlig dag? De burde egentlig få en chance mere.

                      Jeg så der lå en lille kaffebar på strøget her i Ålborg, tror bare at den her \"kaffebaren\" eller noget i den dur, et ganske lille sted. nogen der kender den?
                      Jeg fik en stempelkande der for godt et år siden. Det var ok, men ikke noget sindsoprivende.

                      Joe & The Juice kørte på et tidspunkt med kaffe fra The Coffee Collective, men det gør de ikke mere. Nu er det kaffe fra et risteri i Sydafrika. - Bare til info.
                      Mvh Morten

                      --------------------
                      Lelit Bianca
                      Mazzer Major Electronic
                      Mahlkönig Vario
                      Hario V60
                      Hario 3 kops Siphon
                      Hario Skerton

                      Comment

                      • cathper
                        Lysristet
                        • Aug 2009
                        • 87

                        #12
                        Re:Kaffebar/bønne Aalborg?

                        Gunde wrote:Joe & The Juice kørte på et tidspunkt med kaffe fra The Coffee Collective, men det gør de ikke mere. Nu er det kaffe fra et risteri i Sydafrika. - Bare til info.[/quote]
                        Måske er det årsagen til at den var flad — at det har ligget for længe efter rist.

                        Comment

                        • johnster
                          Master Brewer
                          • Jun 2011
                          • 1756

                          #13
                          Re:Kaffebar/bønne Aalborg?

                          Jeg var lige forbi lørdag. Min vens søde kone syntes der skulle gå familie udflugt i den, så vi dukkede op fire voksne og fem børn. Det sted er alt for populært til, at man møder op med så stor en flok. :-) Så det endte med at vi splittede op og tre af drengene tog derind og de andre smuttede på en anden café.

                          En ren espresso var uden fejl, men faldt ikke helt i min smag. Mon det er fordi, at de har lavet et blend, der mest er rettet mod mælke drikke? I hvert fald smagte det meget bedre i en Cortado.

                          Det er lidt underligt, som udvalget af steder med kvalitets kaffe falder eksponentielt med afstanden fra Kbh. :-) Der går nok noget tid endnu, før en tilstrækkelig stor del af befolkningen er med på et højere kvalitets niveau, så der er basis for et større udvalg.

                          Men Behag Din Smag har sin helt egen charme og stemning, selvom den var prop fuld på denne lørdag. Der var ikke kæmpe kø ved disken og de tre baristaer havde fint overskud og tid til vores noget sløve bestilling, med en dreng der ikke helt kunne beslutte sig. :-)
                          Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
                          Compak K10 Fresh
                          Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

                          Philips Café Gourmet

                          Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
                          Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

                          Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

                          Comment

                          • malling
                            Master Brewer
                            • Apr 2011
                            • 4545

                            #14
                            Re:Kaffebar/bønne Aalborg?

                            Til gengæld kan man sidde ned

                            risteriet, TCC, TCCT har sporadisk med plads, Estate okay mængde men niveauet derinde er til tider yderst tvivlsomt og kontra har en vogn der fiser rundt i byen.:laugh:

                            ville ønske lidt bedre muligheder for at sidde ned i Kbh.
                            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                            Comment

                            • thniels
                              Lysristet
                              • May 2012
                              • 105

                              #15
                              Ved et rent tilfælde røg vi ind på "Behag din smag" i går (og læser først om det nu bagefter), og blev noget betagede af stedet. Vi bestilte en americano og en espresso og fik i tilgift en lækker speltfidus med smør på og en kanelmuffin. Bollerne var aldeles fremragende og lidt uvæsentlige i dette forum, men altså rigtig, rigtig gode! Espressoen var, som der lidt hernedenfor står skrevet, syrlig men meget lækker. Det er ikke ret tit jeg får lyst til at vride tungen af led for at få den sidste crema-rest op af koppen - og da slet ikke i offentlighed - men det fik jeg da godt nok her. Jeg har forøvrigt aldrig før fået en espresso, som *slet* ikke havde noter af lakrids. Interessant. Americanoen var god, men nok lidt mere almindelig (det er vestjysk og betyder "mums med pil ned").
                              - Thomas Nielsen


                              Bezzera BZ10 + Mahlkönig Vario + 3 x Freud-stempel + Hario-kolbe + Lido 2 + Gene Café

                              Comment

                              Working...
                              X