SOJA mælk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Alexpid
    Coffeeholic
    • Jan 2016
    • 1496

    #16
    Prøv at blande mandelmælk og kokosmælk. Det er virkelig godt!
    Selvstændig hos Alex Kaffe.
    Udelukkende på eBar som privatperson

    Comment

    • KristianK
      Administrator
      • Aug 2009
      • 4365

      #17
      Men så skal det lige have lidt sødemiddel, for et sikre at det er sødt nok
      KristianK
      En del af EspressoBar


      Følg mig meget gerne på
      https://instagram.com/kristianskaffe.dk
      https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

      Hjemmeside
      www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

      Comment

      • nceske
        Grøn bønne
        • Jun 2016
        • 30

        #18
        Så må jeg ha lavet mig noget mandelmælk


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        [N.S. Oscar White (ChristianS mod) / OPV / WBC-Steamtip / Restrictors / Antivakuumventil/Dampventil-/håndtag fra Nuova Simonelli Appia]
        [Quamar M80E]
        [Brewista Smart Scale]

        Comment

        • lindybrogaard
          Mellemristet
          • Mar 2015
          • 276

          #19
          Jeg har ikke selv fået denne prøvet af endnu, men den er på min "det skal prøves liste"
          Med venlig hilsen

          Lindy Brogaard
          CleverCoffee ApS
          www.clevercoffee.dk

          Comment

          • aero
            Mørkristet
            • Nov 2014
            • 466

            #20
            Jeg kastede mig ud i at lave havre "mælk" selv for at prøve det af i kaffen. Smagte af hvad det var: Havregryn... Ikke decideret dårligt, bare ikke noget der hjalp kaffen (Skal med rette også nævne at der er den mulighed at jeg klokkede i at lave det )
            /Claus

            Espresso
            Oscar, Obel Mito M64

            Sort
            Wilfa, Aeropress, Chemex, V60

            Comment

            • nceske
              Grøn bønne
              • Jun 2016
              • 30

              #21
              Har i sommerhuset forsøgt mig med Urtekram's soyadrik kalcium, og er faktisk tilfreds med den, for en mild lidt sød nøddeagtig smag og når man hælder hurtigt som Lindybrogaard siger har jeg heller ikke oplevet at den skeler, og skummet ligner mælkeskum [emoji3]
              Men skal da ved lejlighed prøve med mandelmælk, cashewmælk gad vide hvordan det bliver med paranødder eller usaltede peanuts?


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              [N.S. Oscar White (ChristianS mod) / OPV / WBC-Steamtip / Restrictors / Antivakuumventil/Dampventil-/håndtag fra Nuova Simonelli Appia]
              [Quamar M80E]
              [Brewista Smart Scale]

              Comment

              • Flim
                Mellemristet
                • Sep 2010
                • 273

                #22
                Oprindeligt indsendt af lindybrogaard Se indlæg
                Jeg har ikke selv fået denne prøvet af endnu, men den er på min "det skal prøves liste"
                Det er til dato (med mine smagsløg) det bedste bud på et dyrefri alternativ til mælk. Det smager godt og når man laver det selv, ved man hvad der er i (og så er det i øvrigt billigere).

                Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
                La Pavoni Proffesional pre millenium, V60 og Aeropress
                Mazzer Super Jolly m. doser
                Porlex mini grinder, Wilfa kværn
                Hottop rister

                Comment

                • ElisabethFalck
                  Grøn bønne
                  • Jun 2016
                  • 24

                  #23
                  Jeg har aldrig haft de store problemer med at skumme soyamælken op... Jeg synes dog aldrig helt, det er lykkedes mig at tegne noget pænt latte art med den ... Resultatet bliver altid lidt grumset i kanterne, fordi mælken og espresso skiller. Men skidt pyt med det da, om ikke andet smager den godt!

                  Comment

                  • MichelleKC
                    Grøn bønne
                    • Jul 2019
                    • 1

                    #24
                    Er også stor tilhænger af sojamælk. Bare giv den gas med det

                    Comment

                    • zhushipharmaceutical
                      Grøn bønne
                      • Feb 2021
                      • 1

                      #25
                      So great i found it very interesting.
                      Medical tape supplier

                      Comment

                      • ckb
                        Grøn bønne
                        • Nov 2020
                        • 10

                        #26
                        Sjovt at sådan en tråd kan få revival to gange med så mange års mellemrum

                        Jeg er ved at prøve at vende mig fra komælken men eeeelsker min cappucino, så har været på en rejse for at finde det bedste alternativ og gerne et der ikke koster en formue, så indtil nu har bedste løsning været en blanding af ca. 2/3 havremælk med 1/3 soyamælk men det skiller tit for mig og så smager det forfærdeligt!

                        Prøvede så i sidste uge at lave en hjemmelavet paranødde mælk. 100gr. paranødder blended med 1 liter vand og 1/4 tsk. salt. Den blandet med ca. 20% havremælk er til dato det tætteste jeg er kommet på en komælks cappucino! Og den kan blive ok prismæssigt. Fandt 1 kg paranødder i den lokale grønthandler til 70 kr. dog ikke ligefrem øko til den pris, men fint til lige at eksperimentere.

                        Comment

                        • Jakobankerhansen
                          Lysristet
                          • Mar 2012
                          • 115

                          #27
                          ... Måske man ikke skal lede efter en erstatning der svarer til komælk, men i stedet finde et spændende alternativ. Komælk er komælk med sine egne karakteristika.

                          Jeg bruger af og til produktet "Havredrik Barista Edition" fra Oatly som nogle steder kan findes i supermarkederne. Det smager glimrende synes jeg, og jeg bruger det som en afveksling, eller når jeg er løbet tør for mælk:

                          Comment

                          • ckb
                            Grøn bønne
                            • Nov 2020
                            • 10

                            #28
                            hehe, ja det er jo nok lidt et religionsspørgsmål

                            Du har jo grundlæggende ret, det vigtigste er jo "bare" at man synes det smager godt. For mig er benchmarket bare de komælksbaserede drikke som jeg er meget glad for, så når jeg prøver en plantedrik der eksempelvis er meget sød som ris, eller har en karakteristisk smag som jeg synes soya har, så kan jeg ikke undgå at tænke "det er bare ikke lige så godt som med ko-mælk" og så går jagten videre.

                            Alpro og Oatly's produkter synes jeg faktisk kan naile det meget godt, men jeg er filme bare for nærig til at bruge omkring 20 kr. pr. liter

                            Comment

                            • Jack
                              Master Brewer
                              • Feb 2016
                              • 2575

                              #29
                              Syntes ikke rigtig der er vej uden om komælken ;-) jeg har prøvet alternativerne, bevares Oatly Barista edition.. kan da drikkes, men det smager også af havre,
                              syntes ikke at kunne finde den fløjes bløde smag som man får med mælk.

                              Hvorfor vil i væk fra ko mælken, er det pga fedt indholdet?

                              Lige nu forsøger jeg med arla's Late Art mælk, den findes i 3 udgaver, syntes faktisk Øko udgaven gør det godt m/ 2,6% fedt indhold.. jeg ved ikke lige hvad jeg mener om 0,9% udgaven endnu

                              Click image for larger version

Name:	maelkw.jpg
Views:	1
Size:	49,7 KB
ID:	231970
                              Pictures (or it didn't happen)

                              Comment

                              • EspressoNewb
                                Lysristet
                                • Nov 2018
                                • 51

                                #30

                                Det har nok noget at gøre med de her data’er.
                                Kan heller ikke fordrage alternativ’erne til mælk (fra en ko).
                                Nogen som har erfaring med brystmælk?

                                Comment

                                Working...
                                X