Erfaringer med Izzo Vivi mk II søges!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HenrikP
    Master Brewer
    • Jul 2008
    • 1593

    Erfaringer med Izzo Vivi mk II søges!

    Hej Alle.

    Er der nogen der har \"Hands on\" erfaring med Izzo\'s Vivi mk II? Da jeg overvejer at opgradere min Silvia til sådan en model!

    Er den f.eks. så meget bedre en den gamle frue?
    Hvordan er temperatur stabiliteten?
    Hvordan er Steamen (tør/våd) ?

    og i det hele taget for og imod modtages.

    Hilsen Henrik
    Henrik Palshøj
  • Skurken
    Master Brewer
    • Jun 2008
    • 1985

    #2
    Re:Erfaringer med Izzo Vivi mk II søges!

    Går udfra at du har læst denne: http://www.bellabarista.co.uk/pdf/Iz...oserlookv2.pdf
    Mvh. Anders


    Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

    Comment

    • HenrikP
      Master Brewer
      • Jul 2008
      • 1593

      #3
      Re:Erfaringer med Izzo Vivi mk II søges!

      Skurken wrote:
      Går udfra at du har læst denne: http://www.bellabarista.co.uk/pdf/Iz...oserlookv2.pdf
      Yep den er tygget igennem og meget interesant, men var intereseret i at høre fra nogen der måske har brugt den i længere tid, og deres erfaringer.

      Hilsen Henrik
      Henrik Palshøj

      Comment

      • vanderlay
        Mellemristet
        • Jun 2008
        • 168

        #4
        Re:Erfaringer med Izzo Vivi mk II søges!

        Jeg har kørt med en Vivi MKII i halvandet år, og har generelt positive erfaringer

        Det kræver noget øvelse at ramme den rigtige temperatur med en HX-maskine, men det er vist ikke sværere på Vivi end så mange andre.

        Mht steaming tror jeg den kan lave både våd og tør (afhængigt af baristaens evner), men jeg synes det er blevet noget lettere at lave mikroskum efter at jeg udskiftede den ordinære steamtip med en Gold Pro2 (til gengæld gik det hurtigere med den oprindelige tip)

        Jeg har ikke så store erfaringer med Silvia, men vil da gætte på, at en E61-maskine generelt kan opnå en noget bedre temereturstabilitet. Desuden er det meget hurtigere at arbejde på en Vivi, fordi der ingen ventetid er mellem to brygninger eller mellem brygning og steaming

        Comment

        • Sonne
          Master Brewer
          • Jul 2007
          • 1641

          #5
          Re:Erfaringer med Izzo Vivi mk II søges!

          vanderlay wrote:
          Mht steaming tror jeg den kan lave både våd og tør (afhængigt af baristaens evner), men jeg synes det er blevet noget lettere at lave mikroskum efter at jeg udskiftede den ordinære steamtip med en Gold Pro2 (til gengæld gik det hurtigere med den oprindelige tip)
          Jeg tror steamarm og tip med fordel kan erstattes af no-burn armen.
          Jeg mener at Vivi, i forbindelse med at den fik kugleledsmonteret steamarm, fik en steamtip der er lidt mere medgørlig.
          La Marzocco GS/3 AV
          Mahlkönig K30 Vario
          Mahlkönig Vario Home m/stålknive
          La Pavoni Professional
          Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
          BLOG

          Comment

          • ChrZacho
            Master Brewer
            • May 2007
            • 1580

            #6
            Re:Erfaringer med Izzo Vivi mk II søges!

            Bare lige til jeres orientering så har kaffemekkka fået den nye Vivi med PID og nyt vandudtag og steam-arm i rustfri, ved ikke om det er \"no burn\"
            Administrator på EspressoBar
            Nuova Simonelli Appia 1.GR.
            Mazzer Kony Electronic

            Comment

            • HenrikP
              Master Brewer
              • Jul 2008
              • 1593

              #7
              Re:Erfaringer med Izzo Vivi mk II søges!

              ChrZacho wrote:
              Bare lige til jeres orientering så har kaffemekkka fået den nye Vivi med PID og nyt vandudtag og steam-arm i rustfri, ved ikke om det er \"no burn\"
              Jeg syntes ikke jeg kan se den på deres hjemmeside??
              Henrik Palshøj

              Comment

              • Sonne
                Master Brewer
                • Jul 2007
                • 1641

                #8
                Re:Erfaringer med Izzo Vivi mk II søges!

                ChrZacho wrote:
                Bare lige til jeres orientering så har kaffemekkka fået den nye Vivi med PID og nyt vandudtag og steam-arm i rustfri, ved ikke om det er \"no burn\"
                Bestemt også et godt bud og vidt jeg kan se på billederne fra Bellabarista har Vivi PID den førnævnte no-burn arm.
                La Marzocco GS/3 AV
                Mahlkönig K30 Vario
                Mahlkönig Vario Home m/stålknive
                La Pavoni Professional
                Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
                BLOG

                Comment

                • Sonne
                  Master Brewer
                  • Jul 2007
                  • 1641

                  #9
                  Re:Erfaringer med Izzo Vivi mk II søges!

                  HenrikP wrote:
                  Jeg syntes ikke jeg kan se den på deres hjemmeside??
                  Kaffemekka er ikke så hurtig til at opdatere websiden. Faktisk er det kun ca. halvdelen af deres ting der er på webben. Jeg gætter på at Zacho fysisk har ude hos Kaffemekka.
                  La Marzocco GS/3 AV
                  Mahlkönig K30 Vario
                  Mahlkönig Vario Home m/stålknive
                  La Pavoni Professional
                  Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
                  BLOG

                  Comment

                  • HenrikP
                    Master Brewer
                    • Jul 2008
                    • 1593

                    #10
                    Re:Erfaringer med Izzo Vivi mk II søges!

                    Har set den på Bellabarista, nogen der har en ide om den danske pris????? Absolut interesant, ville være et rigtig godt bud!!!! Men hvordan er erfaringen med PID på HX maskiner??
                    Henrik Palshøj

                    Comment

                    • OleMar.
                      Mellemristet
                      • Mar 2008
                      • 162

                      #11
                      Re:Erfaringer med Izzo Vivi mk II søges!

                      En PID har vist ikke den store relevans på en HX maskine, du skal derimod have fat i et Erics device til direkte temp. aflæsning fra bryghovedet.

                      Prøv at se denne tråd: (PID på HX´er)

                      Mvh. Ole


                      Expobar Leva Dual Boiler - Macap M4D - TORR tamper - Gene Café

                      Comment

                      • HenrikP
                        Master Brewer
                        • Jul 2008
                        • 1593

                        #12
                        Re:Erfaringer med Izzo Vivi mk II søges!

                        OleMar. wrote:
                        En PID har vist ikke den store relevans på en HX maskine, du skal derimod have fat i et Erics device til direkte temp. aflæsning fra bryghovedet.

                        Prøv at se denne tråd: (PID på HX´er)

                        http://www.espressobar.dk/index.php?...0&limitstart=0
                        Nu har jeg læst alle trådene, og er blevet en del i tvivl om hvorvidt der er nogen fidus i at kaste alt for mange penge ekstra efter PID udgaven, om man får så meget mere for pengene, end hvis man købte en alm Mk II som kan fås til 7.995,- hos Kaffe Mekka (det er godt nok også en god pris). Så kan man jo bruge det sparet på en Erics device...
                        Henrik Palshøj

                        Comment

                        • BaristaDK
                          Master Brewer
                          • Nov 2007
                          • 1643

                          #13
                          Re:Erfaringer med Izzo Vivi mk II søges!

                          Min idé med at pidde en HX\'er var, at man minimerede sine flushes, at man kunne holde en nogenlunde stabil temperatur og at man kunne justere denne temperatur.
                          \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

                          Comment

                          • HenrikP
                            Master Brewer
                            • Jul 2008
                            • 1593

                            #14
                            Re:Erfaringer med Izzo Vivi mk II søges!

                            Point taken, nu må vi også se hvad prisen for PID modellen er!

                            Men jeg kan godt se at man ikke kan styre lige så præcist som hvis man PIDér en Single eller Dual boiler!!! Desværre har jeg ikke plads til en dual, og VBM DJ er desværre forkert monteret .

                            Men når det er sagt hvordan er kvalitets forskellen mellem Vibimme og Izzo ???
                            Henrik Palshøj

                            Comment

                            • BaristaDK
                              Master Brewer
                              • Nov 2007
                              • 1643

                              #15
                              Re:Erfaringer med Izzo Vivi mk II søges!

                              Men når det er sagt hvordan er kvalitets forskellen mellem Vibimme og Izzo ???
                              Uden at vide det 100% så vil jeg skyde på at forskellen er den samme, bare ikke helt ens

                              Stort set alle komponenterne, rør, fittings, kedler, pumper, ledninger, kontrolboxe osv. er stort set de samme. Vibiemme har deres egen version af E61, men ellers kunne jeg ikke forestille mig at, der var så meget der adskiller de 2 mærker, jo lige designet...
                              \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

                              Comment

                              Working...
                              X