Oscar I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FrNrg
    Grøn bønne
    • Nov 2015
    • 13

    Oscar I

    Hej!

    Jeg har kigget lidt på den blå avis og her efter Oscar I - jeg er dog kommet til at tænke på noget undervejs: Er de ved at være for gamle?

    Modellen udgik, så vidt jeg har forstået, i 2016, hvilket alligevel er 4 år siden. Jeg kender ikke til deres levetid, men det kommer vel også an på vedligeholdelse, service, m.m.

    Jeg vil derfor høre jer her, hvad I synes - skal jeg glemme Ieren og fokusere på en IIer eller måske helt anden model?

    Ser frem til at høre jeres meninger

    Mvh Frederik
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Oscar II skulle ha nogen forbedringer bla. bedre "flow rate" men mangler stadig opv til at begrænse brygtryk til 9 bar, det er et billigt mod, især hvis man kan monterer det selv.
    ellers skulle der ikke være den store forskel ud over designet, tidsstyringen af brygtiden på Oscar II er værdiløs, da jeg havde min ændret jeg tiden til meget lang og stoppede den manuelt, dog var det parktisk at instille tiden på den ene knap til 10 sek. til back flush

    Men jeg ville stadig vælge Oscar II over Oscar I, med mindre der er en væsenlig prisforskel, da den er bedre, men det gør ikke Oscar I dårlig, så køb du bare Oscar I hvis prisen passer
    i pris lejet finder man nok ikke noget som slår en Oscar I/ II, med mindre du er til single boiler og ikke har det store behov for at steame mælk
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • Hegnet
      Mørkristet
      • Sep 2017
      • 387

      #3
      Man kan finde mange I’ere, der har fået hele armen med diverse mods, til en hæderlig pris. Til en ven, der ønskede en god platform at udforske på, ville jeg anbefale en I’er. I det prisleje er de også nemme at få afsat igen, hvis man vil det senere. Når de er fuldt moddede, synes jeg, at de brygger ganske fornuftigt.
      En stor forskel er selvsagt også udseendet, men jeg har aldrig selv været ked af I’eren på det område.
      DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
      MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
      Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
      Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

      Comment

      • Joe_Black
        Coffeeholic
        • Feb 2012
        • 1424

        #4
        Jeg har en fuldt moddet 1 er i rød. Pæn stand og hvis man passer den som man bår er der mange år i sådan en.
        Når jeg skriver fuldt moddet mener jeg , Vakuumbreaker, OPV, restrictors i gruppen og precisions showerscreen.
        Den har naturligvis også fået en ny gruppepakning. Pris 2000,-
        Hvis man selv vil lave mods har jeg også en der er standart, men det skal kun være for at lære maskinen at kende, den færdig moddede vil blive den billigste.
        Wega MiniNova
        Mahlkönig K30
        Moccamaster
        Santos #4
        AeroPress
        Bodum Vakuum Brygger

        Comment

        • FrNrg
          Grøn bønne
          • Nov 2015
          • 13

          #5
          Tak for svar alle sammen! Joe_Black, hvor meget koster den standard du har? (og hvilken farve er den?)

          Comment

          Working...
          X