Simonelli Oscar 2 douoble shot knap virker ikke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkelP
    Grøn bønne
    • Mar 2020
    • 7

    Simonelli Oscar 2 douoble shot knap virker ikke

    Hej alle,

    jeg har haft min Oscar 2 i ca. 2 år, og har generelt været super glad for den.
    Jeg har haft den åbnet (sider mm. af) for at se om der var nogle synlige issues, og for lige at tjekke den efter. Samtidig kunne jeg også få rengjort shower hoved mm.
    Efter jeg har samlet den igen, så virker double shot knappen ikke.
    Der er lys i alle knapper, og maskinen virker generelt som den skal. Single shot knappen virker også som den skal, men denne er default indstillet til kun at være tændt i 25 sek. ad gangen.

    Det er double shot knappen der også styrer "programming mode", så jeg kan desværre heller ikke få omprogrammet single shot knappen til at skyde vand ud lidt længere tid (det ville ellers fint løse problematikken:-))

    Er der nogle af jer der har oplevet denne fejl? Eller har et bud på hvad den fejler?
  • Muenster
    Lysristet
    • May 2019
    • 110

    #2
    Ikke at jeg er den store tekniker, men umiddelbart vil jeg frygte en fejl i elektronikken i kontrolmodulet. Det lyder ikke som en teknisk fejl, hvor en ventil eller pumpe ikke virker. Det kan selvfølgelig også være selve betjeningspanelet. Jeg mener godt, man kan finde printpladen med knapperne på i netbutikker.

    Med venlig hilsen
    Henrik M., Esbjerg
    Nuova Simonelli Oscar II og Musica
    Eureka Mignon Specialita

    Comment

    • Morten Müller
      Administrator
      • Apr 2017
      • 208

      #3
      Oprindeligt indsendt af MikkelP Se indlæg
      Hej alle,

      jeg har haft min Oscar 2 i ca. 2 år, og har generelt været super glad for den.
      Jeg har haft den åbnet (sider mm. af) for at se om der var nogle synlige issues, og for lige at tjekke den efter. Samtidig kunne jeg også få rengjort shower hoved mm.
      Efter jeg har samlet den igen, så virker double shot knappen ikke.
      Der er lys i alle knapper, og maskinen virker generelt som den skal. Single shot knappen virker også som den skal, men denne er default indstillet til kun at være tændt i 25 sek. ad gangen.

      Det er double shot knappen der også styrer "programming mode", så jeg kan desværre heller ikke få omprogrammet single shot knappen til at skyde vand ud lidt længere tid (det ville ellers fint løse problematikken:-))

      Er der nogle af jer der har oplevet denne fejl? Eller har et bud på hvad den fejler?
      Har du haft strømkilden taget helt af apparatet?

      Så længe stikket fra maskinen er monteret i stikkontakten er der spænding på printet.

      Prøv evt at tage stikke helt ud af stikkontakten, vent et øjeblik inde du monterer stikke til kontakten igen for efter at genstarte maskine.

      Nogen gange kan det være nok [emoji1694]


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Comment

      • MikkelP
        Grøn bønne
        • Mar 2020
        • 7

        #4
        Har forsøgt at tage strømstikket helt ud et par gange nu, men det hjælper desværre ikke...

        Jeg har desuden også forsøgt at tage ledningen af og på igen, både på print og på kontrolpanel. Også uden held.

        Som man kan se på billedet her, så er der lys i som der skal være:


        Og på denne video kan man se, at den ene knap virker, men den anden (double shot) reagerer ikke når jeg trykker på den:

        Comment

        • Jack
          Master Brewer
          • Feb 2016
          • 2575

          #5
          Så er spørgsmålet er det kontakten, en ledning som er defekt eller Kontrolmodulet
          Pictures (or it didn't happen)

          Comment

          • Morten Müller
            Administrator
            • Apr 2017
            • 208

            #6
            Har du set efter i manualen om hvorledes
            maskinen genstartes i kontrolmodulet.

            Måske det det kan gøre det?


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Comment

            • MikkelP
              Grøn bønne
              • Mar 2020
              • 7

              #7
              @Jack: Ja det er jo lige det. Og det bliver hurtigt lidt dyrt at skifte alle tre dele....

              @Morten: Der står ikke noget i manualen om hvordan kontrolmodulet kan 'genstartes' - hvis det overhovedet kan lade sig gøre ??

              Comment

              • Jack
                Master Brewer
                • Feb 2016
                • 2575

                #8
                Oprindeligt indsendt af MikkelP Se indlæg
                @Jack: Ja det er jo lige det. Og det bliver hurtigt lidt dyrt at skifte alle tre dele....

                @Morten: Der står ikke noget i manualen om hvordan kontrolmodulet kan 'genstartes' - hvis det overhovedet kan lade sig gøre ??
                kan du ikke fejlsøge, kontakten og der efter forbindelsen "ledningen" fra knappen til printet?
                Pictures (or it didn't happen)

                Comment

                • Morten Müller
                  Administrator
                  • Apr 2017
                  • 208

                  #9
                  @Morten: Der står ikke noget i manualen om hvordan kontrolmodulet kan 'genstartes' - hvis det overhovedet kan lade sig gøre ??[/QUOTE]

                  Tænkte bare på om den i “programmet” har en clear all settings, for det mener jeg at en musica har. Men hvis du ikke kan finde noget om det i manualen har den det jo nok ikke. Og mener også at den “kun” har en time funktion i programmet, så bliver det naturligvis svært at lave om på noget når knappen ikke har kontakt [emoji848]


                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                  Comment

                  • MikkelP
                    Grøn bønne
                    • Mar 2020
                    • 7

                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                    kan du ikke fejlsøge, kontakten og der efter forbindelsen "ledningen" fra knappen til printet?
                    Jeg er desværre bange for jeg ikke har kompetencerne til at gøre det. Og jeg har nok heller ikke det rigtige udstyr til at gøre det med.

                    Comment

                    • Jack
                      Master Brewer
                      • Feb 2016
                      • 2575

                      #11
                      Oprindeligt indsendt af MikkelP Se indlæg
                      Jeg er desværre bange for jeg ikke har kompetencerne til at gøre det. Og jeg har nok heller ikke det rigtige udstyr til at gøre det med.
                      I min tid som services tekniker, var mit vigtigste stykke værktøj ved fejl søgning en alm. ledning til at skabe kontakt.

                      Som Morten også er inde på tidligere er det vigtigt at få alt gammel strøm ud af kresløbet, de ture som jeg har sparet ved at bede kunden i telefonen om at slukke for maskinen i bare to minutter er ikke få
                      Pictures (or it didn't happen)

                      Comment

                      • MikkelP
                        Grøn bønne
                        • Mar 2020
                        • 7

                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                        I min tid som services tekniker, var mit vigtigste stykke værktøj ved fejl søgning en alm. ledning til at skabe kontakt.

                        Som Morten også er inde på tidligere er det vigtigt at få alt gammel strøm ud af kresløbet, de ture som jeg har sparet ved at bede kunden i telefonen om at slukke for maskinen i bare to minutter er ikke få
                        Jeg prøver at arbejde lidt videre på det i morgen, og ser om jeg kan finde løsningen.
                        Ellers må jeg nok bide i det sure æble, og bestille et nyt kontrolmodul.

                        Comment

                        • MikkelP
                          Grøn bønne
                          • Mar 2020
                          • 7

                          #13
                          UPDATE:
                          Jeg har her til aften skiftet printkortet i min Oscar 2, og det løste desværre ikke problemet... På den positive side, må det jo betyde at det enten er kablet mellem trykpanel og printkort, eller selve trykpanelet, den er gal med. Dog havde Elektros ikke kablet på lager da jeg bestilte printkortet.

                          Comment

                          • MikkelP
                            Grøn bønne
                            • Mar 2020
                            • 7

                            #14
                            ...Og jeg har desuden et nyt printkort til salg til Oscar 2, hvis nogle skulle være interesserede

                            Comment

                            • Jack
                              Master Brewer
                              • Feb 2016
                              • 2575

                              #15
                              Jeg tror også det er det kan være kontakten, det ville være det første som jeg ville tjekke, på betingelse af boxen til højre er opfyldt

                              Click image for larger version

Name:	oscarII key.jpg
Views:	1
Size:	76,8 KB
ID:	231542
                              Last edited by Jack; 8. April 2020, 22:36.
                              Pictures (or it didn't happen)

                              Comment

                              Working...
                              X