Hækkeklipper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaffe T
    Master Brewer
    • Nov 2013
    • 2263

    Hækkeklipper

    Jer, som er ferme til at navigerer i det tekniske med kaffeudstyr ... skulle der mon være nogle som har gransket hækkeklippere for nylig ?

    Jeg skal erhverve mig sådan et vidunder. På batteri og med ekstra langt sværd.

    Men som med alt andet er der jo tusind muligheder.

    Jeg har kig på en Bosch AHS 55-20 LI - som har sværdlængde på 55 cm
    fx her inkl batteri og lader https://www.frishop.dk/pi/Bosch-h%C3...133_21878.aspx til 1.199 kr

    Er det fint ang kvalitet & pris ?

    PS: De der batterier ... passer de kun indenfor samme mærke ? eller er der en standard, så de passer på tværs ?
    Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
    Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

    ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~
  • Luwak
    Mørkristet
    • Apr 2008
    • 390

    #2
    Jeg har ude i samme ærinde sidste år og endte med at beholde min hækkesaks med ledning.

    Med en lang bøgehæk, så blev den ekstra vægt fra de store batterier en faktor. Nu er det lidt mere besværligt mht ledninger men til gengæld bliver mine tynde arme ikke helt smadrede og jeg skal ikke bøvle med opladning.

    Comment

    • kidcaffeine
      Espresso
      • Sep 2016
      • 585

      #3
      Jeg har boet i hus med hæk i 4 år nu.

      Første år morede jeg mig fantastisk på bekostning af min kammerat, som kom til at klippe ledningen over med hækkesaksen.

      Andet år gjorde jeg selv det samme.

      Så nu har jeg kørt to år med nedenstående:


      Fungerer super godt. Oplever ikke den ekstra vægt som et problem, men jeg har heller ikke så voldsomt mange meter jeg skal igennem.

      Batterierne (i hvert fald for Dewalt) er unikke for mærket, men kan bruge på tværs af maskinerne. Det er praktisk, hvis man generelt har tendens til at holde sig til ét mærke
      Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
      Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
      Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #4
        Husk pricerunner.dk

        det er nogen dyre batterier til de Dewalt (edit men den er selvfølgelig også uden lader)



        Man skal da være vågen, da mange sælges uden batterier og lader
        Last edited by Jack; 23. March 2020, 13:43.
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • Barly
          Lysristet
          • Aug 2017
          • 61

          #5
          Alle producenter køre med deres egen platform.
          Dewalts batterier passer til de fleste fra deres andet værktøj på deres 18v platform.

          Det samme burde gøre sig gældende ved Bosch men ved faktisk ikke om der er forskel på indstikket mellem den grønne og blå serie (hhv. Til private og til professionelle)

          Jeg arbejder selv ved et værktøjs firma som ingeniør, dog har vi ikke hæk klipper.

          Til private bruger hvor de ikke bliver presset som en håndværker gør det vil de fleste maskiner holde super fint.
          Personlig vil jeg vælge Bosch frem for dewalt grundet at Bosch sider tungt på elmotorer markedet hvilket betyder de er pisse gode! Og så kan Bosch ikke lide at deres ting går i stykker så de sætter hastigheden ned så maskinen ikke bliver presset ligeså meget og derved holder det givet vis bedre - på bekostning af hastighed.

          Vær dog opmærksom på at det svage led er batteriet, de holder ikke super længde - af samme grund er det meste af mit værktøj her hjemme på ledning - jeg for ikke slidt værktøjet op før batteriet er dødt.

          Og så kunne man jo bare købe sig et nyt batteri når det død, men platforme bliver overraskende tit lavet lidt om så man ikke kan bruge nye batterier med gamle maskiner.

          Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

          Comment

          • Ullum
            Mørkristet
            • Sep 2013
            • 401

            #6
            Jeg kører Makita på alt mit grej, også hækkeklipperen.
            Den bruger 2x18 V så der er masser af gas.
            Desuden tilbyder de en batteri ekstension, så batterier kan bæres i bæltet. Klare fint 30 meter bøg.
            Mvh ullum

            Comment

            • Kaffe T
              Master Brewer
              • Nov 2013
              • 2263

              #7
              Tak for gode input, guys.

              Jeg havde ikke tænkt over den med vægten ... at batteri-drevne er tungere. Og jeg har utrænede kvindearme, så det er en faktor. Og jeg har meget at klippe. Grunden er 3.000 m2.

              Der lå en gammel Bosch på ledning i garagen. Jeg har købt kabel-tromle. Så det forsøgte jeg mig med sidste sommer. Syns det var svært at nå rundt. Og så er den gamle kun noget med 40 cm sværdlængde. En del af hækken har stadig sidste års vækst, fordi jeg ikke ku nå.


              Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
              Jeg har boet i hus med hæk i 4 år nu.

              Første år morede jeg mig fantastisk på bekostning af min kammerat, som kom til at klippe ledningen over med hækkesaksen.

              Andet år gjorde jeg selv det samme.
              Hi hi, det har jeg også hørt om ;-)

              Min kiropraktor har et fif: træk ledningen gennem din bluse og ud ad ærmet. Det beskytter.
              PS: selvom hun har en mand, er det hende som klipper hæk.
              Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
              Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

              ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

              Comment

              • Kaffe T
                Master Brewer
                • Nov 2013
                • 2263

                #8
                Oprindeligt indsendt af Barly Se indlæg
                Til private bruger hvor de ikke bliver presset som en håndværker gør det vil de fleste maskiner holde super fint.
                Personlig vil jeg vælge Bosch frem for dewalt grundet at Bosch sider tungt på elmotorer markedet hvilket betyder de er pisse gode! Og så kan Bosch ikke lide at deres ting går i stykker så de sætter hastigheden ned så maskinen ikke bliver presset ligeså meget og derved holder det givet vis bedre - på bekostning af hastighed.

                Vær dog opmærksom på at det svage led er batteriet, de holder ikke super længde - af samme grund er det meste af mit værktøj her hjemme på ledning - jeg for ikke slidt værktøjet op før batteriet er dødt.

                Og så kunne man jo bare købe sig et nyt batteri når det død, men platforme bliver overraskende tit lavet lidt om så man ikke kan bruge nye batterier med gamle maskiner.
                Rigtig godt input, Barly.

                Ja, rart med kram som holder i længden.

                Endnu et argument for ledning i stedet for batteri.

                Godt at høre om Bosch.
                Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                Comment

                • Kaffe T
                  Master Brewer
                  • Nov 2013
                  • 2263

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Ullum Se indlæg
                  Jeg kører Makita på alt mit grej, også hækkeklipperen.
                  Den bruger 2x18 V så der er masser af gas.
                  Desuden tilbyder de en batteri ekstension, så batterier kan bæres i bæltet. Klare fint 30 meter bøg.
                  Smart at batteri kan bæres i bæltet :-)

                  Har aldrig hørt om Makita før. Må lige se om de har hækkeklipper med ekstra lang sværdlængde.

                  Har fundet deres website. Ser de har op til 65 cm i sværdlængde ... men så er det igen: blir det for tungt at arbejde med for mine tændstik-arme ? ... Bum bum, 4,3 kg står der
                  Last edited by Kaffe T; 23. March 2020, 18:43.
                  Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                  Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                  ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                  Comment

                  • Kaffe T
                    Master Brewer
                    • Nov 2013
                    • 2263

                    #10
                    Næh, de findes i op til 75 cm sværd ... og så vejer den 4,4 kg ... total længde 116 cm ... Hos Makita.

                    Så er der jo også hvor tykke grene den kan tage ... jeg har træer ud til vejen, som også skal klippes som hæk ... Det er mest at holde dem i ave i højden, hvor jeg kan se der er nogle tykke grene.

                    Åh, det er en jungle af muligheder. Pust.

                    Tænkte jeg ku bestille over nettet. Men måske jeg må vove mig i byggemarked og stå og svinge med de forskellige modeller.
                    Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                    Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                    ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                    Comment

                    • Luwak
                      Mørkristet
                      • Apr 2008
                      • 390

                      #11
                      Min nabo spænder en plæneklipper på en minigraver. Der var måske også en muligt.

                      Det går dælme stærkt, men larmer lidt...

                      Comment

                      • Ullum
                        Mørkristet
                        • Sep 2013
                        • 401

                        #12
                        Jeg har en bosch på ledning med ekstra langt sværd, brugt 3 sæsoner, rigtig fin stand, tænker noget med halv pris.
                        Send sms på 212171ottetifire så kan jeg sende billeder

                        Nu fik vi tippet med ledningen i ærmet, dener god, når den skal opbevares, hænges skeden lodret og fyldes med kædeolie til motorsav
                        Mvh ullum

                        Comment

                        • Kaffe T
                          Master Brewer
                          • Nov 2013
                          • 2263

                          #13
                          Tak for tilbuddet, Ullum. Ved endnu ikke præcis hvad jeg skal. Men nu har jeg sendt dig en sms, så du kan sende nærmere info.
                          Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                          Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                          ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                          Comment

                          • malling
                            Master Brewer
                            • Apr 2011
                            • 4545

                            #14
                            Hækkeklipper

                            Bosch bruger de samme batterier så har du allerede dette, så no problemo, du er også velkommen til at låne både oplader og batteri af mig, Står ikke og skal bruge det før engang til sommer (formentligt)

                            Er ret sikker på at den grønne og blå serie bruger hver deres set batterier.

                            Jeg købte også Bosch batteri serie fordi det jo lød fedt, men ville nok ikke gå den vej igen, batterier holder på en del værktøj super længe og er bedst egnet til små opgaver, er det mere heftigt så vil jeg klart gå ledning.
                            Last edited by malling; 24. March 2020, 13:15.
                            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                            Comment

                            • KristianK
                              Administrator
                              • Aug 2009
                              • 4365

                              #15
                              Stort larmende multitool 4-1 i Lidl i denne uge
                              Måske det var noget?

                              https://www.lidl.dk/information/tilbudsavis (side 38)
                              KristianK
                              En del af EspressoBar


                              Følg mig meget gerne på
                              https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                              https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                              Hjemmeside
                              www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                              Comment

                              Working...
                              X