Viser resultater 1 til 2 af 2

Emne: Hvorfor OPV kit på en Oscar2?

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Jan 2014
    Sted
    korsør

Hvorfor OPV kit på en Oscar2?

Hej.
    Jeg ser at nogle sælger en Oscar2 med OPV kit - de sælges også på sider som f.eks kaffemekka.dk - som sænker brygtrykket til 9 bar - men hvorfor?
    Hvis det er meget bedre for resultatet, hvorfor har Nouvo så ikke gjort det fra fabrikken? - nogen som kan svare mig på det?

Martin

Lysristet Muenster's avatar
    Registreringsdato
    May 2019
    Sted
    Esbjerg
    Det er vel simple økonomiske hensyn. Alting koster penge. Hvis de vil sælge en maskine til en bestemt pris, må de trække grænsen et sted. Det er også derfor, den har vibrationspumpe i stedet for rotationspumpe. Et andet hensyn er modeldifferentiering i forhold til den dyrere Musica. Teknisk set er de meget ens og bruger mig bekendt sammen kedel og anden teknik. Hvis de putter for mange funktioner i Oscar II, vil den ligne Musica for meget. Den vil også komme tæt på Musica i pris. Der skal altså både prismæssig og funktionsmæssigt være en tydelig forskel. Ellers ville Oscar II jo stjæle salg fra Musica. Folk skal føle, de sparer penge ved at nøjes med en Oscar II. Omvendt skal køberne af en Musica føle, de får en bedre maskine ved at købe en Musica. Stort set alle produkter i alle brancher sælges på den måde.
    Med venlig hilsen
    Henrik M., Esbjerg
    Nuova Simonelli Oscar II og Musica
    Eureka Mignon Specialita

3. De følgende 2 brugere siger tak til Muenster for denne post:

jesperzac (3 uger siden),Joe_Black (3 uger siden)

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •