Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: vandfilter vs. afkalkning

Lysristet
    Registreringsdato
    Jun 2008

vandfilter vs. afkalkning

Jeg har en filterkaffe maskine (Sage precision brewer) - hvor der følger et vandfilter med til montering i vandbeholderen.
    Filtret holder ca. 3 måneder og koster 149,- kr hvilket jo i og for sig er harmløst.

Det irriterer mig dog lidt med disse abonnement lignende accessories, så jeg tænkte derfor om jeg ikke bare kan afkalke maskinen lidt oftere og undlade at bruge filter?
    Nogle kommentarer og erfaringer til dette?
    --
    Rocket Giotto
    Ascaso i2
    Gene Café 101

Mørkristet kidcaffeine's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2016
    Sted
    Valby
    Jeg synes jeg har hørt nogle historier om, at det over tid kan have en negativ indvirkning på visse espressomaskiner (specifikt termoblok, hvis jeg husker ret?). Men jeg kunne ikke forestille mig, at du vil opleve markante problemer ved at afkalke en almindelig kaffemaskine oftere, og så bruge vand fra hanen.

Noget andet er smagen Jeg bilder mig i hvert fald ind at jeg kan smage en klar forskel på mit vand før/efter det har været igennem Brita kanden, både rent og i kaffen
    Espresso: La Marzocco Linea Mini
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Comandante C40 Nitro
    Sort: Chemex, Aeropress, den der Bodum stempelkande som alle i verden har...

3. De følgende brugere har takket kidcaffeine for denne post:

Jack (5 dage siden)

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Nov 2019
    Using not filtered water here in Denmark is a bad itea. Apart from bad affect on machine it has huge impact on taste of coffe. The more minerals in the water means more bitter cup with less fruits snd acidity

5. De følgende brugere har takket Drasunia for denne post:

Jack (5 dage siden)

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
    Noget andet er smagen Jeg bilder mig i hvert fald ind at jeg kan smage en klar forskel på mit vand før/efter det har været igennem Brita kanden, både rent og i kaffen
    Også mig, jeg har det på samme måde, så alt mit drikke vand ryger også igennem Brita kanden
    Pictures (or it didn't happen)

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •