Billig 57 mm tamper (plastic er fint)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • wookieface
    Grøn bønne
    • Apr 2019
    • 10

    [Købes] Billig 57 mm tamper (plastic er fint)

    Hej!

    Jeg har lige fundet en Ascaso Dream i storskrald, og prøver lige pt. at reparere den, og se om jeg kan få den op at køre.

    Det eneste jeg mangler er en 57 mm tamper. Lige nu har jeg bare brug for en billig en, hvor plastic ville være fint, da jeg ikke gider investere i en dyr tamper, hvis jeg alligevel ikke kan få den op at køre.

    Befinder mig i København S, så ville foretrække at kunne hente den så tæt på mig som muligt.
  • Freund
    Lysristet
    • Dec 2018
    • 125

    #2
    Sidste år købte jeg en tamper på ebay til 100 kr inklusiv fragt, det tog godtnok en uge fra Polen..
    Men så får du den leveret tæt på [emoji6]
    Hilsen
    Freund
    Last edited by Freund; 14. February 2020, 13:32.

    Comment

    • wookieface
      Grøn bønne
      • Apr 2019
      • 10

      #3
      Det er også en god mulighed jeg ikke havde overvejet!

      Men kunne godt tænke mig at få den op at køre her i weekenden allerede

      Comment

      • JohanS
        Lysristet
        • Dec 2016
        • 70

        #4
        Du burde kunne stampe det fint nok til at få afprøvet at det grundlæggende i maskinen fungerer (eller ikke) ved at stampe/mase/presse det godt med en spiseske eller lignende. Ellers er du velkommen til at komme og låne min hummus-tamper på Nørrebro. Den er kun 40 mm, men har før været brugt til formålet i en snæver vending.
        The quintessential expression of coffee is espresso.
        – Ernesto Illy


        Oscar I - Alessi Sapper moccakande - Moccamaster - Aeropress - Mahlkönig Vario

        Comment

        • ChristianS
          Coffeeholic
          • Apr 2015
          • 1012

          #5
          Jeg har også haft held med at bruge et låg fra gemmerne, der næsten passer i kurven og så trykke kaffen sammen med flere små tryk.

          Smagen bliver derefter, men til en test kan det være fint nok.
          Danmarksmester i Hjemmebarista 2016.

          Kværne: Niche Zero, Santos 01
          Espresso: Alex Duetro II PID (Tidligere blandt andet en Supermoddet Oscar med bl.a. appia steamhåndtag).
          Sort: Hario V60, Chemex, Aeropress, stempelkande.

          Comment

          • wookieface
            Grøn bønne
            • Apr 2019
            • 10

            #6
            Jeg fandt et lille glas med låg der passede ret godt i, og bagefter fandt jeg ud af at en AeroPress passede endnu bedre. Så tænker jeg kører med det, indtil at jeg er helt sikker på at jeg beholder maskinen.

            Comment

            Working...
            X