Hedone Honne Slim

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • PerC
    Grøn bønne
    • Nov 2016
    • 32

    Hedone Honne Slim

    Er der nogen som har prøvet denne kværn og som har lyst til at udtale sig om den er pengene værd
    Jeg har prøvet at søge på deres hjemmeside, som umiddelbart kun er på romansk, og der kan jeg kun finde udgaven med dobbelt bønneholder, nogen som ved om slim udgaven er udgået af produktion ? Jeg synes bare at have læst på et engelsk forum, at deres 2020 model skulle have fået en mikroskrue til kværnindstilling, men kan hverken finde maskinen el prisen på deres hjemmeside.
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Der findes stadig to udgaver, HONNE SLIM Professional Coffee Grinder & HONNE Professional Coffee Grinder

    Click image for larger version

Name:	1.JPG
Views:	1
Size:	130,0 KB
ID:	231509 Click image for larger version

Name:	2.JPG
Views:	1
Size:	119,9 KB
ID:	231510 Click image for larger version

Name:	3.JPG
Views:	1
Size:	89,5 KB
ID:	231511
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • PerC
      Grøn bønne
      • Nov 2016
      • 32

      #3
      Fik skrevet til dem , og har fået oplyst at prisen er 1400 euro + fragt, de skulle have nøjagtig adresse, for at sige hvad fragten kostede, det var åbenbart ikke nok, at de havde fået at vide at det var tll Danmark.

      Så er spørgsmålet om den er pengene værd?
      Ser ikke ud til at nogen af medlemmerne har en, siden der ikke er nogen der har udtalt sig om den, ville ellers være rart med personlige erfaringer-

      Kunne der være interesse i fælleskøb, man kunne måske presse prisen lidt, hvis vi er heldige.

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #4
        Hvis du søger på forumet (Hedone Honne) dukker der kun 4 tråde op, og i Biacca tråden #11 er her en bruger som har en Honne http://www.espressobar.dk/forums/sho...t=Hedone+Honne
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • PerC
          Grøn bønne
          • Nov 2016
          • 32

          #5
          Fik gennemlæst en lang tråd om Hedone Honne på tyske Kaffe Netz, så blev lidt mere opdateret

          Kan umiddelbart regne ud at prisen lander på omkring 1600 euro, med fragt og indkøb af en plasticdims til at fører bønnerne ned i kværnkammeret. Så prisen er steget lidt de sidste år, i forhold til den første tråd jeg læste , hvor prisen var omkring 1000 euro.
          1600 Euro er måske en okay pris, hvis produktet er er i orden, men det er der vist lidt tvivl om på den tyske side, og der er også problemer med at holde ECM portafiltret i holderen, det er for tungt. Lidt skidt da jeg har en ECM maskine.

          SD kunne være sjovt at prøve, og der er ikke så mange SD maskiner at vælge i mellem, de amerikanske er i grundpris okay, men dyre inden de lander på ens køkkenbord pga moms og told.
          Men 1600 euro til Hedone Honne er lige i overkanten, til noget som måske virker, så tror jeg søger lidt mere rundt i denne forunderlige kaffeverden


          At

          Comment

          • Jack
            Master Brewer
            • Feb 2016
            • 2575

            #6
            Oprindeligt indsendt af PerC Se indlæg
            Fik gennemlæst en lang tråd om Hedone Honne på tyske Kaffe Netz, så blev lidt mere opdateret

            Kan umiddelbart regne ud at prisen lander på omkring 1600 euro, med fragt og indkøb af en plasticdims til at fører bønnerne ned i kværnkammeret. Så prisen er steget lidt de sidste år, i forhold til den første tråd jeg læste , hvor prisen var omkring 1000 euro.
            1600 Euro er måske en okay pris, hvis produktet er er i orden, men det er der vist lidt tvivl om på den tyske side, og der er også problemer med at holde ECM portafiltret i holderen, det er for tungt. Lidt skidt da jeg har en ECM maskine.

            SD kunne være sjovt at prøve, og der er ikke så mange SD maskiner at vælge i mellem, de amerikanske er i grundpris okay, men dyre inden de lander på ens køkkenbord pga moms og told.
            Men 1600 euro til Hedone Honne er lige i overkanten, til noget som måske virker, så tror jeg søger lidt mere rundt i denne forunderlige kaffeverden


            At
            De 1000€ var i starten til forum venner, syntes også 1400€ (syntes 200€ at få den sendt lyder dyrt, Romania er inden for EU ) Titus (i tyskland) tager ca. 100€ for 24 timers espress til Danmark, han vil ikke sende alm. slow post pga. for meget håntering af et dyrt produkt.

            EK43 aligning af Tittus med revised burr carrier og SSP burrs, det løber op i ca. 2400€ + de 100€ til fragt, ville jeg heller smide mine penge efter, så ved man det er noget som virker, men du kunne også overveje Niche Zero, jokeren på kværn marked til billige penge, vi har en tråd om den her på ebar. http://www.espressobar.dk/forums/sho...gelsk-SD-kværn

            Mht. at kværne i PF. det blev jeg træt af og bruger Ikeas kryderi glas istedet, både til single dose og fra hopper kværn (den gang jeg havde sådan en) dog untagen på min Niche Zero, der følger en udmærket med af stål


            Ps. EG-1 er lige kommet i en ny farve

            Click image for larger version

Name:	lww-onyx.jpg
Views:	1
Size:	167,3 KB
ID:	231514
            Last edited by Jack; 13. February 2020, 13:37.
            Pictures (or it didn't happen)

            Comment

            • Jack
              Master Brewer
              • Feb 2016
              • 2575

              #7
              Ps. du skal regne med prisen på den EK43 fra Titus er + tysk moms
              Last edited by Jack; 13. February 2020, 14:09.
              Pictures (or it didn't happen)

              Comment

              • PerC
                Grøn bønne
                • Nov 2016
                • 32

                #8
                Ek43 har jeg også overvejret, det skal dog være S modellen, da den er lidt mindre på køkkenbordet. Måske jeg skulle se om jeg kunne finde en brugt og gå den vej rundt, om det så er billigere , må der lige regnes på ,

                Niche har jeg også overvejet, men ser lidt plasticagtig ud i mine øjne, men derfor kan den jo være god nok.


                Den er godt nok lækker den EG1 Onyx, men 4200 dollars, ender vist med at blive i overkanten, når den rammer Danmark, ærgeligt nok

                Comment

                • Strewl
                  Grøn bønne
                  • Dec 2018
                  • 13

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                  De 1000€ var i starten til forum venner, syntes også 1400€ (syntes 200€ at få den sendt lyder dyrt, Romania er inden for EU ) Titus (i tyskland) tager ca. 100€ for 24 timers espress til Danmark, han vil ikke sende alm. slow post pga. for meget håntering af et dyrt produkt.

                  EK43 aligning af Tittus med revised burr carrier og SSP burrs, det løber op i ca. 2400€ + de 100€ til fragt, ville jeg heller smide mine penge efter, så ved man det er noget som virker, men du kunne også overveje Niche Zero, jokeren på kværn marked til billige penge, vi har en tråd om den her på ebar. http://www.espressobar.dk/forums/sho...gelsk-SD-kværn

                  Mht. at kværne i PF. det blev jeg træt af og bruger Ikeas kryderi glas istedet, både til single dose og fra hopper kværn (den gang jeg havde sådan en) dog untagen på min Niche Zero, der følger en udmærket med af stål


                  Ps. EG-1 er lige kommet i en ny farve

                  [ATTACH=CONFIG]14906[/ATTACH]
                  Skrev med Frank (Titus) i november, for at hører hans priser.
                  Manden har to nye kværne på vej, Nautilus og så en “low budget” kværn.

                  Low budget: 1200€ med SSP + tysk moms
                  Nautilus: 3000€ + tysk moms
                  EK43s med SSP alignment osv: 2678€ + tysk moms
                  Vedhæftede filer
                  Rocket Appartamento + VST 20g
                  Mahlkönig Vario
                  Chemex, Aeropress, Frenchpress

                  Comment

                  • Jack
                    Master Brewer
                    • Feb 2016
                    • 2575

                    #10
                    Oprindeligt indsendt af PerC Se indlæg
                    Ek43 har jeg også overvejret, det skal dog være S modellen, da den er lidt mindre på køkkenbordet. Måske jeg skulle se om jeg kunne finde en brugt og gå den vej rundt, om det så er billigere , må der lige regnes på ,

                    Niche har jeg også overvejet, men ser lidt plasticagtig ud i mine øjne, men derfor kan den jo være god nok.


                    Den er godt nok lækker den EG1 Onyx, men 4200 dollars, ender vist med at blive i overkanten, når den rammer Danmark, ærgeligt nok
                    Stewl har en pointe med Titus snart kommer med lækkert nyt og med en 1200€ low budget kværn fra ham, ville jeg holde mig fra alt andet end lige den pris billige Niche Zero, jeg har Niche som kværn nr 2 (og EG-1 som nr 1) og den klare sig fint, der skal i hvert fald en ret dyr kværn til at slå den, det er også en kværn som er meget nem at sælge igen til en god pris, knivende som du sikkert har kunne læse dig til er fra Mazzers Robur, Niche har svagere motor, men klare sig bedre i et hjemme setup og så til kun 1/3 af prisen, Niche er og bliver en killer


                    Oprindeligt indsendt af Strewl Se indlæg
                    Skrev med Frank (Titus) i november, for at hører hans priser.
                    Manden har to nye kværne på vej, Nautilus og så en “low budget” kværn.

                    Low budget: 1200€ med SSP + tysk moms
                    Nautilus: 3000€ + tysk moms
                    EK43s med SSP alignment osv: 2678€ + tysk moms
                    Yes Franks Nautilus bliver en best seller med 98mm SSP knive mums, han snakkede om den måske blev klar sidste kvartal 2019, men ved vi noget om hvordan status ser ud nu?
                    det er glædeligt han også har en low budget på vej (men hvad med status?)
                    Last edited by Jack; 13. February 2020, 18:51.
                    Pictures (or it didn't happen)

                    Comment

                    • Strewl
                      Grøn bønne
                      • Dec 2018
                      • 13

                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                      Stewl har en pointe med Titus snart kommer med lækkert nyt og med en 1200€ low budget kværn fra ham, ville jeg holde mig fra alt andet end lige den pris billige Niche Zero, jeg har Niche som kværn nr 2 (og EG-1 som nr 1) og den klare sig fint, der skal i hvert fald en ret dyr kværn til at slå den, det er også en kværn som er meget nem at sælge igen til en god pris, knivende som du sikkert har kunne læse dig til er fra Mazzers Robur, Niche har svagere motor, men klare sig bedre i et hjemme setup og så til kun 1/3 af prisen, Niche er og bliver en killer




                      Yes Franks Nautilus bliver en best seller med 98mm SSP knive mums, han snakkede om den måske blev klar sidste kvartal 2019, men ved vi noget om hvordan status ser ud nu?
                      det er glædeligt han også har en low budget på vej (men hvad med status?)
                      Ja det bliver spændende og se et endelig resultat. Hans low budget ender vist med at blive en “mini” EK43, slet ikke færdig designet endnu, men så den i et klip på hans Instagram for en uge siden, og jeg venter meget spændt på den.
                      Click image for larger version

Name:	94004871-2297-49D0-BFAC-62793F948BB6.jpg
Views:	1
Size:	31,1 KB
ID:	231516
                      Rocket Appartamento + VST 20g
                      Mahlkönig Vario
                      Chemex, Aeropress, Frenchpress

                      Comment

                      • PerC
                        Grøn bønne
                        • Nov 2016
                        • 32

                        #12
                        Uhh, det lyder godt nok spændende med de nyheder fra Frank, så er der ingen tvivl om at købetrangen skal sættes lidt i bero.


                        Læste lige lidt om Nautilus, de bruger et Ducati Hjulleje i den, så må jeg jo have den , nu der holder en Ducati i indkørslen. Men spændende hvordan de endelig modeller kommer til at se ud, og fedt der kommer endnu flere alternativer til SD markedet
                        Last edited by PerC; 13. February 2020, 21:32.

                        Comment

                        • Jack
                          Master Brewer
                          • Feb 2016
                          • 2575

                          #13
                          Oprindeligt indsendt af PerC Se indlæg
                          Uhh, det lyder godt nok spændende med de nyheder fra Frank, så er der ingen tvivl om at købetrangen skal sættes lidt i bero.


                          Læste lige lidt om Nautilus, de bruger et Ducati Hjulleje i den, så må jeg jo have den , nu der holder en Ducati i indkørslen. Men spændende hvordan de endelig modeller kommer til at se ud, og fedt der kommer endnu flere alternativer til SD markedet
                          Tror godt der kan risikere at komme til at gå lidt tid alligevel, før de bliver klar til salg og måske i lige så begrænset salg som Kafatek som ofte er udsolgt før man når at svinge kreditkortet, når der åbnes for forudbestillinger https://www.kafatek.com/index.php/store/

                          Mangler du kværn, sker der ikke det store ved at købe en Niche, ret begrænset hvilket tab det vil med føre efter et år eller to, måske bliver du så glad for den det ikke bliver nødvendigt at købe den dyre
                          Pictures (or it didn't happen)

                          Comment

                          • ChristianS
                            Coffeeholic
                            • Apr 2015
                            • 1012

                            #14
                            Jeg kan også godt anbefale en Niche. [emoji1303]

                            Jeg synes smagen fint matcher og måske overgår Mahlkönig K30. Men selvfølgelig med en anden balance med de koniske knive.

                            Byggekvaliteten lader til at være god, selvom den jo ganske rigtig har et plastikhus.


                            Og SD er er kæmpe hit, når man som jeg sjældent laver mere end 5 espressoskud om dagen - og oftest kun 2.
                            Danmarksmester i Hjemmebarista 2016.

                            Kværne: Niche Zero, Santos 01
                            Espresso: Alex Duetro II PID (Tidligere blandt andet en Supermoddet Oscar med bl.a. appia steamhåndtag).
                            Sort: Hario V60, Chemex, Aeropress, stempelkande.

                            Comment

                            Working...
                            X