Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 14 af 14

Emne: Hedone Honne Slim

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Dec 2018
    Sted
    Esbjerg
    Citer Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
    Stewl har en pointe med Titus snart kommer med lækkert nyt og med en 1200€ low budget kværn fra ham, ville jeg holde mig fra alt andet end lige den pris billige Niche Zero, jeg har Niche som kværn nr 2 (og EG-1 som nr 1) og den klare sig fint, der skal i hvert fald en ret dyr kværn til at slå den, det er også en kværn som er meget nem at sælge igen til en god pris, knivende som du sikkert har kunne læse dig til er fra Mazzers Robur, Niche har svagere motor, men klare sig bedre i et hjemme setup og så til kun 1/3 af prisen, Niche er og bliver en killer

Yes Franks Nautilus bliver en best seller med 98mm SSP knive mums, han snakkede om den måske blev klar sidste kvartal 2019, men ved vi noget om hvordan status ser ud nu?
    det er glædeligt han også har en low budget på vej (men hvad med status?)
    Ja det bliver spændende og se et endelig resultat. Hans low budget ender vist med at blive en “mini” EK43, slet ikke færdig designet endnu, men så den i et klip på hans Instagram for en uge siden, og jeg venter meget spændt på den.
    Navn:  94004871-2297-49D0-BFAC-62793F948BB6.jpg
Visninger: 87
Størrelse:  31,1 KB
    Rocket Appartamento + VST 20g
    Mahlkönig Vario
    Chemex, Aeropress, Frenchpress

2. De følgende brugere har takket Strewl for denne post:

Jack (6 dage siden)

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Nov 2016
    Uhh, det lyder godt nok spændende med de nyheder fra Frank, så er der ingen tvivl om at købetrangen skal sættes lidt i bero.

Læste lige lidt om Nautilus, de bruger et Ducati Hjulleje i den, så må jeg jo have den , nu der holder en Ducati i indkørslen. Men spændende hvordan de endelig modeller kommer til at se ud, og fedt der kommer endnu flere alternativer til SD markedet
    Senest redigeret af PerC : 6 dage siden kl. 22:32

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af PerC Se indlæg
    Uhh, det lyder godt nok spændende med de nyheder fra Frank, så er der ingen tvivl om at købetrangen skal sættes lidt i bero.

Læste lige lidt om Nautilus, de bruger et Ducati Hjulleje i den, så må jeg jo have den , nu der holder en Ducati i indkørslen. Men spændende hvordan de endelig modeller kommer til at se ud, og fedt der kommer endnu flere alternativer til SD markedet
    Tror godt der kan risikere at komme til at gå lidt tid alligevel, før de bliver klar til salg og måske i lige så begrænset salg som Kafatek som ofte er udsolgt før man når at svinge kreditkortet, når der åbnes for forudbestillinger https://www.kafatek.com/index.php/store/

Mangler du kværn, sker der ikke det store ved at købe en Niche, ret begrænset hvilket tab det vil med føre efter et år eller to, måske bliver du så glad for den det ikke bliver nødvendigt at købe den dyre
    Pictures (or it didn't happen)

Coffeeholic ChristianS's avatar
    Registreringsdato
    Apr 2015
    Sted
    Svendborg
    Jeg kan også godt anbefale en Niche.

Jeg synes smagen fint matcher og måske overgår Mahlkönig K30. Men selvfølgelig med en anden balance med de koniske knive.

Byggekvaliteten lader til at være god, selvom den jo ganske rigtig har et plastikhus.

Og SD er er kæmpe hit, når man som jeg sjældent laver mere end 5 espressoskud om dagen - og oftest kun 2.
    Danmarksmester i Hjemmebarista 2016.

Kværne: Niche Zero, Santos 01
    Espresso: Alex Duetro II PID (Tidligere blandt andet en Supermoddet Oscar med bl.a. appia steamhåndtag).
    Sort: Hario V60, Chemex, Aeropress, stempelkande.

6. De følgende 2 brugere siger tak til ChristianS for denne post:

Jack (3 dage siden),Lav (3 dage siden)

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •