Espressobar og Danish Coffee Festival

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grinderman
    Administrator
    • Mar 2009
    • 637

    Espressobar og Danish Coffee Festival

    Hej alle ebar folk.

    Nu er der ikke længe til Danish Coffee Festival. Vi forsøger at stable på benene at ebar skal være repræsenteret på Danish Coffee Festival. Både med en brewbar, samt afholdelse af DM i hjemmebarista. SCA Danmark har været yderst behjælpelige med at dette kan lade sig gøre. Indtil videre har der været et larmende ekko i forhold til opbakning til dette. Ingen har meldt sig på banen i forhold til at repræsentere ebar. Kun to har meldt sig til DM. Vi lægger en del energi i at få dette til at lykkes, så mit spørgsmål er om det har interesse for folk at ebar viser flaget til Danish Coffee Festival? Lad mig høre hvad i synes, uanset om i skal med eller ej!

    Klaus
    Medejer af Kristians Kaffe ApS
    Risteansvarlig

    Svag rygrad i forhold til lækkert udstyr! pt:

    La Marzocco GS/3
    Nuova Simonelli Mythos One
    Helor 101 Håndkværn

    Følg mig på Instagram:
    https://www.instagram.com/coffee_in_focus/
  • buller1
    Grøn bønne
    • Sep 2016
    • 43

    #2
    Jeg syntes det kunne være super fedt hvis ebar viser flaget til Danish coffee festival, og jeg ser det som en super go mulighed for at få trænet noget latteart.. !! det er netop lykkes mig at få afsat ungerne så jeg vil rigtig gerne melde mig på banen.. !! jeg napper gerne sygt mange vagter både lørdag og søndag, hvis det er det der skal til for at det kan lykkes men jeg kan nok ikke klare opgaven alene så håber der er andre der også vil.. !!
    mvh Henrik

    Comment

    • kidcaffeine
      Espresso
      • Sep 2016
      • 585

      #3
      Jeg kan godt forstå, at det kan være lidt frustrerende at lægge så meget arbejde i noget, og så føle at der ikke bliver støttet tilstrækkeligt op om det. Jeg synes det er et kanon stykke arbejde, og jeg synes kun det er fedt hvis EBar er repræsenteret. Nu er det jo lige i mit nabolag denne gang, så hvorfor deltager jeg så ikke selv? Jeg vil godt sætte ord på - ikke at det kan bruges til så meget, men i hvert fald så den her tråd ikke også bare bliver mødt af et larmende ekko

      Den første og mest åbenlyse er, at jeg har overnattende gæster fra det fynske den weekend, så jeg er i forvejen booket.

      Men den anden årsag er, at jeg har et job og en hverdag, hvor jeg skal "være på" rigtig meget. Det er jeg glad for, men det betyder også, at jeg ikke har specielt meget lyst til at "være på" i mine weekender. Så at bemande en bar, eller deltage i en konkurrence, harmonerer ikke rigtig med min måde at restituere på.

      Den holdning kan man så mene om hvad man vil, alt efter hvor stor en kollektiv forpligtelse man mener vi har, men det er nu engang sådan jeg har det. Det er ikke ensbetydende med at jeg ikke vil bidrage til fællesskabet - jeg vil bare gerne bruge mine weekender på ting, som i min optik er afslappende
      Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
      Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
      Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

      Comment

      • Grinderman
        Administrator
        • Mar 2009
        • 637

        #4
        Lyder også som en travl weekend! Håber du har tid til at komme forbi og drikke lidt kaffe alligevel [emoji3]
        Det er selvfølgeligt helt i orden ikke at deltage hvad enten man skal noget eller bare har brug for en weekend på sofaen. Havde bare håbet at det i år kunne blive til noget.
        Der er stadig lidt dage at løbe på, så vi må lige vente st se hvad tiden bringer.
        Medejer af Kristians Kaffe ApS
        Risteansvarlig

        Svag rygrad i forhold til lækkert udstyr! pt:

        La Marzocco GS/3
        Nuova Simonelli Mythos One
        Helor 101 Håndkværn

        Følg mig på Instagram:
        https://www.instagram.com/coffee_in_focus/

        Comment

        • Thier79dk
          Mørkristet
          • Aug 2014
          • 333

          #5
          Espressobar og Danish Coffee Festival

          Synes det er fedt i gør arbejdet, flot og tak. Der skal mange frivillige til.

          Jeg er slet ikke dygtig eller modig nok til at stille op. Ej heller tid til at øve.

          At stå i brewbar kunne bestemt være cool og ville jeg gerne.

          Jeg bor lidt over 100k væk. Har 4 børn og et job der fylder en del. Dog kunne nogle timer nok godt planlægges. Men det er noget bøvlet med transport og parkering mm.

          Der er mange som serverer kaffe allerede derinde. Og da jeg var med som besøgende de andre år, er jeg ikke sikker på hvor mange der reelt besøgte brewbaren ved ebar eller bare gik forbi og hen til de mere “spændene” og hypede barer og kaffer der tilbydes.

          Men når det er sagt. Så betyder det meget at man står med nogen der er kemi med, samt at man vil hjælpe hinanden, også hvis en latte ikke lykkes.

          Så hvad er muligheder for “sikker” plads/parkering, og hvor lang tid taler vi om, samt hvem står man med og hvilke opgaver er der?

          Og iøvrigt tak for sidst Klaus, det var hyggeligt med cupping hos Mørk.


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Comment

          • Lav
            Coffeeholic
            • Dec 2014
            • 1213

            #6
            Jeg tager gerne en vagt fra 10-14 om søndagen
            Venligste hilsner, Steffen

            Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

            Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
            Sort:
            Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
            Rister: 2x
            Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
            Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

            Comment

            • Benjoh
              Lysristet
              • May 2016
              • 143

              #7
              Jeg skal lige til arket, men hjælper også gerne i løbet af lørdag og søndag. Skal lige have kalibreret med den bedre halvdel inden jeg over-comitter mig
              Er til "sort" kaffe, på lyse bønner

              Comment

              • Grinderman
                Administrator
                • Mar 2009
                • 637

                #8
                Super! Det begynder jo at se helt hæderligt ud! Vi skal nok få nogle gode og sjove dage...
                Medejer af Kristians Kaffe ApS
                Risteansvarlig

                Svag rygrad i forhold til lækkert udstyr! pt:

                La Marzocco GS/3
                Nuova Simonelli Mythos One
                Helor 101 Håndkværn

                Følg mig på Instagram:
                https://www.instagram.com/coffee_in_focus/

                Comment

                • KristianK
                  Administrator
                  • Aug 2009
                  • 4365

                  #9
                  Bliver da godt!
                  KristianK
                  En del af EspressoBar


                  Følg mig meget gerne på
                  https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                  https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                  Hjemmeside
                  www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                  Comment

                  • KristianK
                    Administrator
                    • Aug 2009
                    • 4365

                    #10
                    Hej alle,

                    Med Dansk Kaffe Festival, vel overstået, fik vi snakket, leget og nørdet en hel del.
                    Grinderman havde jo været kreativ og ristet en Honduras til den let lysere side og flere var forbi og smage.
                    Mørk, kan man ikke beskylde den for at være, men her er lidt til dem der godt kan lide syre....med syre på

                    Vi har jo tidligere haft en Ebar Kaffe og måske det er på tide, at udvide sortimentet lidt, så der både er en traditionel espresso og en lidt mere syrlig en af slagsen og denne kunne være et bud på en lysristet Ebar-espresso.

                    Hvis nogen af jer, kunne have lyst til at komme med jeres feedback, kunne det være fedt.

                    Vi har 15 poser á 250 gram og har lavet et link på hjemmesiden til dette prøverist - https://kristianskaffe.dk/shop/12-es...espresso-2020/
                    Hvis man benytter koden "Ebar-kaffen-2020" er kaffen gratis, hvor man betaler et tilskud til porto.
                    Der er 15 koder som sagt, og shoppen tæller selv ned, så når der ikke er flere, så er der ikke flere (med mindre feedback gør at den skal "lancereres")

                    Der er ikke begrænsninger på antal køb, men det kunne være god stil, ikke at købe flere poser end man lige synes, man kan komme igennem, så flere har mulighed for at smage.

                    Hvis ikke man vil benytte koden, så vil beløbet gå til indkøb af Ebar t-shirts og de flyers der blev delt ud under festivallen. Vi har 1500 flyers tilbage (der blev trykt 2000 stk. og alene den udgift er kr. 1600 + moms)
                    Vi sender meget gerne nogle med, til dem der bestiller espressoen, hvis man nu f. eks. har en lokal café som ville have flyers liggende eller kan dele dem ud selv.
                    Kostpriser på t-shirts har vi ikke fået endnu, men hvis der er stemning for det, kunne vi undersøge det. Så kunne køb af t-shirts også støtte forummet fremadrettet.

                    Tak til alle der besøgte os på festivallen og tak til de frivillige endnu engang!

                    Mvh.
                    Kristian & Klaus
                    KristianK
                    En del af EspressoBar


                    Følg mig meget gerne på
                    https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                    https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                    Hjemmeside
                    www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                    Comment

                    • kidcaffeine
                      Espresso
                      • Sep 2016
                      • 585

                      #11
                      Spændende! Hermed bestilt, og skal nok dele erfaringer
                      Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
                      Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
                      Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

                      Comment

                      • KristianK
                        Administrator
                        • Aug 2009
                        • 4365

                        #12
                        Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
                        Spændende! Hermed bestilt, og skal nok dele erfaringer
                        Smukt!
                        KristianK
                        En del af EspressoBar


                        Følg mig meget gerne på
                        https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                        https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                        Hjemmeside
                        www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                        Comment

                        • Freund
                          Lysristet
                          • Dec 2018
                          • 125

                          #13
                          Pisse fedt Kristian!
                          Tak for kaffe [emoji106]

                          Jeg tog den med rabat (gratis), da jeg hellere vil donere 75 kr., så du ikke skal svare afgift, moms og skat af det. Kan jeg donere/hvordan?

                          Hilsen
                          Freund

                          Comment

                          • Jack
                            Master Brewer
                            • Feb 2016
                            • 2575

                            #14
                            Normalt er jeg til SO, men det blev til en tasters pack, fra hele espresso paletten, spændt på at smage jeres bønner
                            Pictures (or it didn't happen)

                            Comment

                            • Jack
                              Master Brewer
                              • Feb 2016
                              • 2575

                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                              Normalt er jeg til SO, men det blev til en tasters pack, fra hele espresso paletten, spændt på at smage jeres bønner
                              Ja det blev så uden Mexico, den faldt af i svinget.. så den må vi prøve næste gang
                              Pictures (or it didn't happen)

                              Comment

                              Working...
                              X