Espressobar og Danish Coffee Festival

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MoBak
    Administrator
    • May 2007
    • 3610

    #16
    Bestilt. Den glæder jeg mig til at smage og give tilbagemelding på
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

    La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter


    1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

    Comment

    • KristianK
      Administrator
      • Aug 2009
      • 4365

      #17
      Hej alle,

      Tak for alle bestillingerne.
      Der er stort set rent bord, så I kan forvente kaffen enten i dag i PakkeShop eller på mandag.

      God weekend!
      KristianK
      En del af EspressoBar


      Følg mig meget gerne på
      https://instagram.com/kristianskaffe.dk
      https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

      Hjemmeside
      www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

      Comment

      • EmilMR
        Lysristet
        • Feb 2018
        • 123

        #18
        Så har espressobar-kaffen været nogle ture igennem espressomaskinen og en gang gennen v60. Super lækker, og for mig meget balanceret espresso, hvor syrligheden kommer godt til udtryk uden at bide på en ubehagelig måde. Fungerer også godt i mælk. Og meget nemt at ekstrahere ift. de andre lysere rist jeg bruger. Kan klart anbefales! Min oplevelse er, at den klare sig bedre som espresso end filter.
        Glæder mig også til at smage det andet kaffe jeg købte :-)
        Wilfa Uniform m/ SSP knive
        Comandante
        Behmor 2020SR
        Cafelat Robot

        Tidligere: Londinium R, Profitec Pro 600, La Pavoni, NS Oscar 1, Rancilio Silvia, Niche Zero, NS MDJ 75 mm, Obel Mito 64 mm.

        Comment

        • KristianK
          Administrator
          • Aug 2009
          • 4365

          #19
          Nu, hvor det måske er hjemmearbejdsdag for mange, i disse tider, er der så andre der har smagt?
          KristianK
          En del af EspressoBar


          Følg mig meget gerne på
          https://instagram.com/kristianskaffe.dk
          https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

          Hjemmeside
          www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

          Comment

          • SorenS
            Grøn bønne
            • Mar 2017
            • 37

            #20
            Jeg har også haft fornøjelsen i dag, både som espresso og americano, jeg er normalt ikke til alt for lyst ristet men er overrasket over hvor behagelig syren er her, ros herfra ��☕️

            Comment

            • Hegnet
              Mørkristet
              • Sep 2017
              • 387

              #21
              Hej Kristian,
              Mange tak for prøven; jeg skulle have købt noget mere hos jer. :-) Jeg stemmer i og må sige, at der er tale om en yderst behagelig kaffe. Jeg har kun kørt de 250 g på espresso-setup, der er justeret til lidt lav OPV (7 bar) og flade knive (K30). Det passede meget godt sammen. Det skal måske nævnes, at jeg sætter pris på ekstra syrlighed i kaffen, men jeg kunne sagtens være fristet af dette produkt en anden gang.

              Jeg sætter ved lejlighed de medfølgende ebar-kort op på job osv, så I kan godt begynde at kigge efter mere server-kapacitet! ;-)
              DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
              MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
              Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
              Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

              Comment

              • kidcaffeine
                Espresso
                • Sep 2016
                • 585

                #22
                Så fik jeg også endelig taget hul på posen. Jeg har smagt den et par gange her til morgen, kun som espresso (det er sådan, jeg bedst kan forholde mig til den )

                Helt overordnet kan jeg kun tilslutte mig koret. Synes den er rigtig behagelig. Jeg oplever den egentlig ikke som voldsomt lys, men måske nærmere i den lysere ende af mellemristet. Syren er god og afbalanceret, og der er stadig nogle dejlige "comfort-noter" af chokolade osv.

                Bestemt en, som jeg godt kunne finde på at købe til mit daglige forbrug. Er der stadig tale om en "test fase", eller planlægger i at smide den i shoppen om lidt? Med en eBar rabat, naturligvis
                Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
                Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
                Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

                Comment

                • LarsenPedersen
                  Lysristet
                  • Feb 2016
                  • 91

                  #23
                  Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
                  Nu, hvor det måske er hjemmearbejdsdag for mange, i disse tider, er der så andre der har smagt?
                  Tak for posen, Kristian - Jeg skal også til at prøve den nu, men kunne egentlig godt tænke mig at høre, hvordan du vil anbefale, at den bliver brygget?
                  Espresso: Nuova Simonelli Oscar II (m. OPV) --> Drømmer om en GS/3
                  Kværn: Mahlkönig EK43s (Titus) Mazzer Super Jolly
                  Andet: Chemex og Aeropress

                  Projekter: Coffee Grinder Timer

                  Comment

                  • KristianK
                    Administrator
                    • Aug 2009
                    • 4365

                    #24
                    Oprindeligt indsendt af SorenS Se indlæg
                    Jeg har også haft fornøjelsen i dag, både som espresso og americano, jeg er normalt ikke til alt for lyst ristet men er overrasket over hvor behagelig syren er her, ros herfra ��[emoji477]️
                    Tak Søren.

                    Det er vi glade for [emoji106]
                    KristianK
                    En del af EspressoBar


                    Følg mig meget gerne på
                    https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                    https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                    Hjemmeside
                    www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                    Comment

                    • KristianK
                      Administrator
                      • Aug 2009
                      • 4365

                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
                      Hej Kristian,
                      Mange tak for prøven; jeg skulle have købt noget mere hos jer. :-) Jeg stemmer i og må sige, at der er tale om en yderst behagelig kaffe. Jeg har kun kørt de 250 g på espresso-setup, der er justeret til lidt lav OPV (7 bar) og flade knive (K30). Det passede meget godt sammen. Det skal måske nævnes, at jeg sætter pris på ekstra syrlighed i kaffen, men jeg kunne sagtens være fristet af dette produkt en anden gang.

                      Jeg sætter ved lejlighed de medfølgende ebar-kort op på job osv, så I kan godt begynde at kigge efter mere server-kapacitet! ;-)
                      Fedt, lyder godt.
                      KristianK
                      En del af EspressoBar


                      Følg mig meget gerne på
                      https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                      https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                      Hjemmeside
                      www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                      Comment

                      • KristianK
                        Administrator
                        • Aug 2009
                        • 4365

                        #26
                        Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
                        Så fik jeg også endelig taget hul på posen. Jeg har smagt den et par gange her til morgen, kun som espresso (det er sådan, jeg bedst kan forholde mig til den )

                        Helt overordnet kan jeg kun tilslutte mig koret. Synes den er rigtig behagelig. Jeg oplever den egentlig ikke som voldsomt lys, men måske nærmere i den lysere ende af mellemristet. Syren er god og afbalanceret, og der er stadig nogle dejlige "comfort-noter" af chokolade osv.

                        Bestemt en, som jeg godt kunne finde på at købe til mit daglige forbrug. Er der stadig tale om en "test fase", eller planlægger i at smide den i shoppen om lidt? Med en eBar rabat, naturligvis
                        Tak!
                        Ja, sådan oplever jeg den også.
                        Nu er syre jo ikke min favorit, men i mælk må jeg erkende, at jeg godt kan få det ned [emoji23]
                        Ej, spøg til side.. Men jeg kan ikke som espresso, og lærer det nok aldrig, men sgu god med mælk.

                        Men det er en balancegang, hvor man på den ene side kunne sigte efter noget "yderligt" og for den normale kaffedrikker, noget der ligger meget langt fra deres opfattelse af en espresso.

                        På den anden side, gør det jo ikke noget at forsøge at skubbe lidt til folk og denne synes vi har nogle gode klassiske træk og er "let drikkelig" men samtidig karakter nok til at folk måske tænker "ok, det var alligevel noget andet" og faktisk noget de kan lide..

                        Vi havde flere sjove kommentarer i Ebar-standen og der var nu altså mange, der ikke helt havde forstået det ultra lyse endnu, men denne kunne flere af dem lide og det var meningen.

                        Så ja, lidt til "os nørder" men også lidt til dem vi gerne vil have, skal få øjnene op for specialkaffen. Det var reelt tanken..

                        Og det lader da til, at vi har ramt nogenlunde om ikke andet.
                        KristianK
                        En del af EspressoBar


                        Følg mig meget gerne på
                        https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                        https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                        Hjemmeside
                        www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                        Comment

                        • KristianK
                          Administrator
                          • Aug 2009
                          • 4365

                          #27
                          Årh, jeg tror at jeg vil lade det være op til personlig fortolkning.. For min egen stil er måske ikke det andre synes.

                          Personligt er jeg jo mest til langsomt bryg, gerne med lang tid til første dryp og så 18 gram til 30 - 32 max....og så mælk.

                          Men den kan jo bruges til filter, aeropress og meget andet, så måske en opfordring til folk, til at dele deres bedste ide?

                          God dag til alle og pas på jer selv!
                          KristianK
                          En del af EspressoBar


                          Følg mig meget gerne på
                          https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                          https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                          Hjemmeside
                          www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                          Comment

                          • Freund
                            Lysristet
                            • Dec 2018
                            • 125

                            #28
                            Jeg har taget hul på Ebar kaffen i dag, og den er en ret tilgivende - det skal læses positivt
                            Jeg kunne drikke dial-in med nydelse til følge, både den der løb på 22 og 35 sek [emoji106]
                            Jeg oplever at kaffen fylder mindre i PF end de seneste jeg har haft fat i, så jeg er oppe på 22/23g og brygger 1:2 og justerer kværnen efter at ramme 28-30 sek.

                            Som skrevet af andre, en god espresso med god balance mellem "sort" og "syrlig" - de næste par shots vil jeg prøve at skrabe skum af med en teske, for at se hvordan det efterlader smagsindtrykket.

                            Tak for kaffe Kristian [emoji869]

                            Comment

                            • Jack
                              Master Brewer
                              • Feb 2016
                              • 2575

                              #29
                              Det smager faktisk rigtig godt, fornemmer noter af cacao, hvordan brygger i den?

                              Her 93 grader
                              19g ind 37g ud 23 sek efter første dryp ialt 30 sek
                              19g ind 37g ud 25 sek efter første dryp ialt 34 sek
                              Pictures (or it didn't happen)

                              Comment

                              • KristianK
                                Administrator
                                • Aug 2009
                                • 4365

                                #30
                                Lyder godt allesammen.

                                Det er Klaus der har lavet trylledrikken, jeg har kun gjort hvad jeg kunne, for at trække ham i en retning, hvor jeg selv kan være med smagsmæssigt.

                                Så jeg siger tak for kaffe Klaus [emoji6]

                                Men tak til jer alle. Jeg er glad for, at I kan lide det.

                                Det kunne være, at vi er tættere på, at have fundet den nye version af Ebar-kaffen [emoji4]
                                KristianK
                                En del af EspressoBar


                                Følg mig meget gerne på
                                https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                                https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                                Hjemmeside
                                www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                                Comment

                                Working...
                                X