Hvem kan bøje mit jern?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kidcaffeine
    Espresso
    • Sep 2016
    • 585

    Hvem kan bøje mit jern?

    Som man siger...

    Jeg har en teflon coated steam wand på min LMLM, som jeg egentlig er ret glad for.

    Efter at have skiftet lidt frem og tilbage mellem teflon og den originale, er jeg dog kommet frem til at jeg foretrækker vinklen på den originale. Den teflon coatede bøjer med ca 45 grader, mens den originale er noget mere vinklet - måske 70 grader, eller noget i den stil

    Det er ikke umiddelbart til bare at bøje den, og jeg vil helst ikke ud i at stå og varme den over et gasblus og så forsøge med vold, så hvad kan jeg ellers gøre? Er der nogen der har erfaring med den slags
    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
    Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge
  • SorenS
    Grøn bønne
    • Mar 2017
    • 37

    #2
    Hvad er udv. diameter på røret ? 10mm ?

    Comment

    • Ullum
      Mørkristet
      • Sep 2013
      • 401

      #3
      Nu er du ikke helt specifik, men hvis du bøjer et rør kollapser det på et tidspunkt.
      For at undgå det, kan man fylde det med sand.
      Desuden er varme godt, men er det forkromet tager både varmen og bøjningen en del af glansen
      Så et tyndt forkromet rør er en udfordring, kan bukket laves over et længere stykke kan det nok lade sig gøre
      Mvh ullum

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #4
        Er det stål "uden forkroming" som Ullum er inde på, bruger man normalt et Bukkeværktøj https://www.sanistaal.com/da/produkt...oej/c-40.70.50
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • kidcaffeine
          Espresso
          • Sep 2016
          • 585

          #5
          Oprindeligt indsendt af SorenS Se indlæg
          Hvad er udv. diameter på røret ? 10mm ?
          10mm, lige præcis
          Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
          Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
          Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

          Comment

          • aammat
            Lysristet
            • Feb 2016
            • 64

            #6
            Materiale tykkelsen afgøre hvordan man bukker røret, hvis det er tynd ægget skal der bruges en rørbukker med dorn hvis ikke bukket skal blive -"fladt" på yder siden.. Men at fylde røret med sand vil kunne fungere også..
            Men ved ikke om teflon belægning kan strække sig sammen med røret..

            Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

            Comment

            • Joe_Black
              Coffeeholic
              • Feb 2012
              • 1424

              #7
              Jeg kan godt gøre et forsøg, har et bukkeværktøj til 3/8" og det er damm tæt på.
              Men det er vigtigt at vid hvad materiale vi har at gøre med. Mange er forkromet messing og så kan det som regel lade sig gøre, men er det rustfri skal det udglødes.
              Alternativt kan vi prøve med bukkefjeder.
              Wega MiniNova
              Mahlkönig K30
              Moccamaster
              Santos #4
              AeroPress
              Bodum Vakuum Brygger

              Comment

              • kidcaffeine
                Espresso
                • Sep 2016
                • 585

                #8
                Oprindeligt indsendt af Joe_Black Se indlæg
                Jeg kan godt gøre et forsøg..
                Det kunne være fedt! Jeg har en god kammerat i Ølstykke, så jeg er af og til på de kanter. Måske jeg lige kan skrive næste gang jeg ved, at jeg kommer til området, og så kan vi se om det passer?
                Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
                Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
                Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

                Comment

                Working...
                X