Hvad er tilstrækkeligt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • airborn
    Lysristet
    • Dec 2019
    • 51

    Hvad er tilstrækkeligt?

    Indrømmet: Jeg er til store dyre blanke rustfri espressomaskiner med visere, håndtag og sådan - men
    Efter 14 dage herinde ved jeg nu at den friske kaffe og den rigtig gode kværn er langt det vigtigste for en god kaffeoplevelse.
    Det siges mange gange at selve espressomaskinen kun tilfører de to foregående elementer den mindste del.

    Hvad kunne man evt. så “nøjes” (grimt ord) med ?
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Oprindeligt indsendt af airborn Se indlæg
    Indrømmet: Jeg er til store dyre blanke rustfri espressomaskiner med visere, håndtag og sådan - men
    Efter 14 dage herinde ved jeg nu at den friske kaffe og den rigtig gode kværn er langt det vigtigste for en god kaffeoplevelse.
    Det siges mange gange at selve espressomaskinen kun tilfører de to foregående elementer den mindste del.

    Hvad kunne man evt. så “nøjes” (grimt ord) med ?
    Er det ren espresso? skulle rancilio silvia være super god
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • airborn
      Lysristet
      • Dec 2019
      • 51

      #3
      Okay Du mener om der også skal steames mælk.

      Ja det glemte jeg at nævne - det skal der

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #4
        Oprindeligt indsendt af airborn Se indlæg
        Okay Du mener om der også skal steames mælk.

        Ja det glemte jeg at nævne - det skal der
        Så er det lidt op af bakke med silvia, nu er jeg jyde.. så ville ikke vælge en HX idag (men der er vi så forskelige) hvis det skal være godt, men en dual boiler og nu begynder det at koste.

        hvor ligger vi mht. buget? mange har været glade for at starte ud med en Oscar II (inkl. mig selv) dog er det stadig en HX maskine, men har til gengæld massere af steam power til mælk (overvejer du denne er det et most at få monteret OPV "ikke så dyrt" til at dæmpe bryg trykket til 9 bar)

        Noget af det billigste er Expobars dual boiler med pid, men det er ved at udgå til fordel for de nye Crem One maskiner som koster lidt mere, ca 14k for deres dual boiler.. https://kristianskaffe.dk/shop/30-ex...a-dual-boiler/
        Last edited by Jack; 13. January 2020, 23:22.
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • airborn
          Lysristet
          • Dec 2019
          • 51

          #5
          Tak for råd.
          Hvis ikke jeg i første omgang kan købe den planlagte maskine kunne en Oscar2 sgu godt være en ide’
          Den virker lidt “køkkenmaskine-agtig” men får generelt gode anmeldelser

          Comment

          • Jakobankerhansen
            Lysristet
            • Mar 2012
            • 115

            #6
            Kan man ikke komme ret langt med en Cafelat Robot og en mælkeskummer ? I hvertfald tror jeg nok espresso-delen kan blive ok fin med sådan en maskine. Jeg har ingen erfaring eller viden om en mælkeskummer...

            Comment

            • Jack
              Master Brewer
              • Feb 2016
              • 2575

              #7
              Oprindeligt indsendt af Jakobankerhansen Se indlæg
              Kan man ikke komme ret langt med en Cafelat Robot og en mælkeskummer ? I hvertfald tror jeg nok espresso-delen kan blive ok fin med sådan en maskine. Jeg har ingen erfaring eller viden om en mælkeskummer...
              jo jo alt er relativt ;-)

              Last edited by Jack; 14. January 2020, 14:19.
              Pictures (or it didn't happen)

              Comment

              Working...
              X