Erfaring, Vibiemme Domobar Dual Boiler.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Superman8000
    Grøn bønne
    • Nov 2019
    • 21

    Erfaring, Vibiemme Domobar Dual Boiler.

    Halløj herinde

    Jeg går og leder efter en erstatning for min Silvia - og jeg vil have en Dual Boiler, som ikke fylder helt vildt i bredden.

    Derfor går jeg og kigger på en Vibiemme Domobar med Dual Boiler.

    Men hvad er jeres erfaringer med den? Synes det er lidt sparsomt med information (kontra andre) og der er nærmest ingen videoer med den på YouTube. Kun en masse tyske.
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Oprindeligt indsendt af Superman8000 Se indlæg
    Halløj herinde

    Jeg går og leder efter en erstatning for min Silvia - og jeg vil have en Dual Boiler, som ikke fylder helt vildt i bredden.

    Derfor går jeg og kigger på en Vibiemme Domobar med Dual Boiler.

    Men hvad er jeres erfaringer med den? Synes det er lidt sparsomt med information (kontra andre) og der er nærmest ingen videoer med den på YouTube. Kun en masse tyske.
    Vibiemme bruger vist deres eget modificeret e61 bryghoved, måske er det okay, men jeg ville ikke være glad for det :-)

    Expobar laver også en lille db maskine med e61 og pid https://kristianskaffe.dk/shop/30-ex...a-dual-boiler/
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • texas
      Lysristet
      • Jun 2019
      • 98

      #3
      Jeg har en Vibiemme Domobar single boiler. Den er jeg ret glad for.

      Jeg tror ikke, at E61 group er meget anderledes end standard. Der er i hvert fald mange stumper som passer på tværs af brands (inkl til min Vibiemme Domobar). Dermed deler jeg ikke helt bekymringen om "særligt" E61 group head. Jeg har dog ikke noget sammenligningsgrundlag, så det er en ret subjektiv betragtning [emoji12]

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #4
        Oprindeligt indsendt af texas Se indlæg
        Jeg har en Vibiemme Domobar single boiler. Den er jeg ret glad for.

        Jeg tror ikke, at E61 group er meget anderledes end standard. Der er i hvert fald mange stumper som passer på tværs af brands (inkl til min Vibiemme Domobar). Dermed deler jeg ikke helt bekymringen om "særligt" E61 group head. Jeg har dog ikke noget sammenligningsgrundlag, så det er en ret subjektiv betragtning [emoji12]
        Mange har været glade for Vibeme maskiner her, men syntes bestemt der er stor forskel på vibemes egen udgave af e61 og den normale e61 som sidder i langt de fleste maskiner, der vil heller ikke være mulighed for at lave Bianca flow mod på Vibemes udgave hvis man skulle få lyst til det

        Vibemes egen e61
        Click image for larger version

Name:	Gruppo-E61-manuale_245_350_75.jpg
Views:	1
Size:	12,3 KB
ID:	231449

        Org e61
        Click image for larger version

Name:	ub5535~4.jpg
Views:	1
Size:	22,1 KB
ID:	231450
        Last edited by Jack; 12. December 2019, 13:10.
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • texas
          Lysristet
          • Jun 2019
          • 98

          #5
          Som jeg skrev, så har jeg bestemt kun en meget begrænset viden på området. Jeg synes dog ikke, at ovenstående viser de helt store forskelle. Principperne er i hvert fald de samme.

          Comment

          Working...
          X