Køb af espressomaskine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • itzasger
    Grøn bønne
    • Dec 2019
    • 2

    Køb af espressomaskine

    Hej allesammen [emoji4]

    Jeg er her for nylig blevet introduceret til den herlige kaffeverden, og leder derfor efter en espresso maskine.

    Men ville lige høre hvilke modeller i kan anbefale, og skrive hvis i har en brugt liggende i Aarhus området.

    Mvh Asger

    Sent from my SM-A105FN using Tapatalk
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Kommer meget an på om det er ren espresso eller du også vil steame mælk? Og Hvad har du af buget, kværnen også er vigtig

    Den billigste ende til ren espresso kunne være en Rancilio Silvia og til espresso mælke drikke Nuova Simonelli Oscar (med effer monteret opv som sænker bryg tryket til 9bar) , pas på med brugte maskiner som kan være misvedligeholdt og tilkalket, kan anbefale at købe fra en ebar bruger hvis brugt
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • Superman8000
      Grøn bønne
      • Nov 2019
      • 21

      #3
      Hej

      Jeg har en Rancilio Silvia - med kvittering, og kun 1,5 år gammel.

      Købte den selv af en som synes det var for bøvlet og kun havde brugt den en håndfuld gange, personligt har jeg haft den i 6 måneder efterhånden. Sælges kun fordi at jeg er blevet grebet af det og derfor gerne vil opgradere til en større maskine.

      Tænker en pris omkring 2400.

      Comment

      • KThorlund
        Mellemristet
        • Jul 2017
        • 165

        #4
        Som Jack skriver, så skal du lige tage stilling til om kaffen skal være stort eller skjules i mælk...

        Hvis du er til sort, så er der en ECM Classica på DBA, i Århus. Har ikke noget med annoncen at gøre.
        Det er single boiler, så perfekt til de sorte skud, og kan også skumme mælken hvis det ikke er så tit det skal gøres.

        Jeg er vild med min ECM. Da jeg kun drikker sort kaffe, er det fint med den ene kedel, samt den fylder det mindre på køkkenbordet.

        Silva'en er OK, men lagt fra feks ovenstående pga E61.

        Comment

        Working...
        X