Citer Oprindeligt indsendt af jensp Se indlæg
Tak for alle svar!
Jeg har jo prøvet kaffe fra feks kaffeværk og det var skam god kaffe. Lavazza er jeg dog stadig glad for og priserne er jo noget lavere. Jeg har ikke selv lavet tests på, hvad en kaffe mister der er ældre end optimalt, så nogen der har erfaring med hvor store forskellene er? Den 11 mdr gamle pose jeg netop har åbnet dufter og smager fint, men hvad går jeg glip af?
Meget af det Italienske kaffe er ikke af så høj kvalitet, det skal kunne sælges til en hvis pris
dernæst er det umuligt i stor stil at få kaffe ud til kunderne, og være sikker på at det bliver brugt hurtigt

De har derfor finpudset det at kunne lave en hæderlig kaffe der kan sælges billigt, og kan holde sig, er der rubusta i ,,SKAL den lagres
men i det hele taget kan deres kaffe holde til at ældes

Men du kan ikke forvente mange af de noter en frisk kaffe kan gi

Kan man li kaffen, er det jo også ligegyldigt

Kan man lide flere forskellige kaffer , må man jo vælge ud fra hvad der er muligt

Ens smag ændrer sig også , de fleste af os der er gamle nok , de blev vel hocked på kaffe der ikke er hvad vi foretrækker i dag,,får man sådan noget undrer man sig over at man blev hocked ;o)

selve formalingen på Italiensk kaffe , skal typisk være meget fint i forhold til Nordisk, er maskinen en med et flow som et vandfald(standard kaffee maskine med rota pumpe), skal pukken næsten ikke presses, næsten kun poleres