April Brewer på Kickstarter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kidcaffeine
    Espresso
    • Sep 2016
    • 585

    April Brewer på Kickstarter

    Så er den nye April Brewer landet på kickstarter, og ser ud til at have fået en stærk start

    Den bliver interessant at prøve på et tidspunkt. Det er i hvert fald nogle drenge med deres credentials i orden, som står for den

    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
    Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge
  • Morten Müller
    Administrator
    • Apr 2017
    • 208

    #2
    Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
    Så er den nye April Brewer landet på kickstarter, og ser ud til at have fået en stærk start

    Den bliver interessant at prøve på et tidspunkt. Det er i hvert fald nogle drenge med deres credentials i orden, som står for den

    https://www.kickstarter.com/projects...e/april-brewer
    Den skal da prøves af. Tak for link!

    God weekend ☕️


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Comment

    • Jack
      Master Brewer
      • Feb 2016
      • 2575

      #3
      Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
      Så er den nye April Brewer landet på kickstarter, og ser ud til at have fået en stærk start

      Den bliver interessant at prøve på et tidspunkt. Det er i hvert fald nogle drenge med deres credentials i orden, som står for den

      https://www.kickstarter.com/projects...e/april-brewer
      Fedt med et dansk project, der er fart på April coffee

      April Coffee is a Specialty Coffee Roastery based out of Copenhagen with the vision to progress the way we roast and be a part of defining the modern coffee roastery. We are aiming to be one of the best in the world. Sourcing, roasting and then shipping out coffee worldwide.
      Pictures (or it didn't happen)

      Comment

      • MrOctoGun
        Grøn bønne
        • Nov 2019
        • 1

        #4
        Det er bare super fedt det der - godt at se der stadig er nogle med lidt fart på herhjemme.
        jeg støtter fluks!
        Bringer anmeldelse når produktet ankommer her i Maj

        Comment

        • Rocco
          Espresso
          • Jan 2009
          • 503

          #5
          Ja jeg har også bestilt en. Glæder mig til at prøve den af. Jeg har forsat ikke fundet ud af størrelsen. Både fysisk og hvilke filtre i kalita.

          Jeg har også deres abonnent pt. Virkelige gode bønner og deres system fungere upåklageligt. Kan stærkt anbefales.
          Izzo Alex Duetto III
          Mazzer Major E

          Comment

          • pingel
            Coffeeholic
            • Jan 2012
            • 1007

            #6
            Ja, der kunne godt være mere info på størrelse mm. det er da rimelig essentielt...

            Comment

            • malling
              Master Brewer
              • Apr 2011
              • 4545

              #7
              Den brygger ned i en kop og den er designet med det for øje. Det burde være åbenlyst der er tale om en,en kop brygger.
              A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


              Comment

              • kidcaffeine
                Espresso
                • Sep 2016
                • 585

                #8
                Det er måske svært at spå om, men hvad skal man mon forvente af smagsprofil på den? Noget der minder meget om Kalita qua filtrene?

                Jeg har endnu ikke bestilt en, men overvejer at gøre det bare for at støtte det gode initiativ. Jeg kan bare godt se for mig at den ender i skabet, især hvis den minder meget om Kalita, hvis smagsprofil jeg aldrig blev helt begejstret for
                Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
                Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
                Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

                Comment

                • NielsN
                  Lysristet
                  • Dec 2013
                  • 78

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af pingel Se indlæg
                  Ja, der kunne godt være mere info på størrelse mm. det er da rimelig essentielt...
                  Den kan bruge både 155 og 185 filtre.
                  I de første par sekunder vises bryggeren med Kalita 155 filter. Omkring 3m27s ser man den med 185 filter.
                  155 filteret ligger lidt under kant, og 185 ligger lidt over, hvilket tyder på at de har valgt en tragtform mellem kalita's 2 størrelser. Tragtens vinkel forekommer mig også at ligge omtrentligt mellem de to.
                  Kalita bruger samme diameter i bunden på begge filtre, så det er i princippet lige meget hvilket filter du bruger, bare du har nok plads til den kaffemængde og hældeteknik du ønsker at bruge.
                  ______________
                  Niels

                  Forloren Espresso

                  Comment

                  • malling
                    Master Brewer
                    • Apr 2011
                    • 4545

                    #10
                    April Brewer på Kickstarter

                    Det er dog ret tydeligt den oprindelig er designet som en et flad bunds et kops brygger, hvor du brygger ned i den tilhørende kop. Men som de også klaregøre kan du benytte (næsten) alle fladbunds filtre, dvs. Ikke kun Wave derfor nok ikke underligt den ikke er et præcis match og at den kan bruges til større bryg hvor man brygger på en karaffel.

                    “Smagsprofilen” er en Wave, det er filteret der bestemmer og ikke som sådan tragten, udover betydningen af materialets varmemæssige betydning for slurry temperaturen og dets obstruktion af flowet.

                    Tag en wave 155 filter i en v60 1kop og smagen minder ikke om en V60 filter.
                    Last edited by malling; 16. November 2019, 15:43.
                    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                    Comment

                    Working...
                    X