Viser resultater 1 til 10 af 10

Emne: April Brewer på Kickstarter

Mørkristet kidcaffeine's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2016
    Sted
    Valby

April Brewer på Kickstarter

Så er den nye April Brewer landet på kickstarter, og ser ud til at have fået en stærk start

Den bliver interessant at prøve på et tidspunkt. Det er i hvert fald nogle drenge med deres credentials i orden, som står for den

https://www.kickstarter.com/projects...e/april-brewer
    Espresso: La Marzocco Linea Mini
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Comandante C40 Nitro
    Sort: Chemex, Aeropress, den der Bodum stempelkande som alle i verden har...

2. De følgende 4 brugere siger tak til kidcaffeine for denne post:

Jack (15. November 2019),Morten Müller (15. November 2019),MrOctoGun (15. November 2019),summer (15. November 2019)

Mellemristet Morten Müller's avatar
    Registreringsdato
    Apr 2017
    Sted
    Svendborg
    Citer Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
    Så er den nye April Brewer landet på kickstarter, og ser ud til at have fået en stærk start

Den bliver interessant at prøve på et tidspunkt. Det er i hvert fald nogle drenge med deres credentials i orden, som står for den

Den skal da prøves af. Tak for link!

God weekend ☕️

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Med venlig hilsen Morten Müller (Svendborg)

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg

Fedt med et dansk project, der er fart på April coffee

https://www.aprilcoffeeroasters.com/
    Pictures (or it didn't happen)

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Nov 2019
    Sted
    Kolding
    Det er bare super fedt det der - godt at se der stadig er nogle med lidt fart på herhjemme.
    jeg støtter fluks!
    Bringer anmeldelse når produktet ankommer her i Maj

Mørkristet
    Registreringsdato
    Jan 2009
    Sted
    Horsens
    Ja jeg har også bestilt en. Glæder mig til at prøve den af. Jeg har forsat ikke fundet ud af størrelsen. Både fysisk og hvilke filtre i kalita.

Jeg har også deres abonnent pt. Virkelige gode bønner og deres system fungere upåklageligt. Kan stærkt anbefales.

Stamgæst
    Registreringsdato
    Jan 2012
    Sted
    2000 F
    Ja, der kunne godt være mere info på størrelse mm. det er da rimelig essentielt...

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Den brygger ned i en kop og den er designet med det for øje. Det burde være åbenlyst der er tale om en,en kop brygger.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Mørkristet kidcaffeine's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2016
    Sted
    Valby
    Det er måske svært at spå om, men hvad skal man mon forvente af smagsprofil på den? Noget der minder meget om Kalita qua filtrene?

Jeg har endnu ikke bestilt en, men overvejer at gøre det bare for at støtte det gode initiativ. Jeg kan bare godt se for mig at den ender i skabet, især hvis den minder meget om Kalita, hvis smagsprofil jeg aldrig blev helt begejstret for
    Espresso: La Marzocco Linea Mini
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Comandante C40 Nitro
    Sort: Chemex, Aeropress, den der Bodum stempelkande som alle i verden har...

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Dec 2013
    Sted
    København
    Citer Oprindeligt indsendt af pingel Se indlæg
    Ja, der kunne godt være mere info på størrelse mm. det er da rimelig essentielt...
    Den kan bruge både 155 og 185 filtre.
    I de første par sekunder vises bryggeren med Kalita 155 filter. Omkring 3m27s ser man den med 185 filter.
    155 filteret ligger lidt under kant, og 185 ligger lidt over, hvilket tyder på at de har valgt en tragtform mellem kalita's 2 størrelser. Tragtens vinkel forekommer mig også at ligge omtrentligt mellem de to.
    Kalita bruger samme diameter i bunden på begge filtre, så det er i princippet lige meget hvilket filter du bruger, bare du har nok plads til den kaffemængde og hældeteknik du ønsker at bruge.

Forloren Espresso

11. De følgende 2 brugere siger tak til NielsN for denne post:

HenrikP (17. November 2019),pingel (17. November 2019)

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011

April Brewer på Kickstarter

Det er dog ret tydeligt den oprindelig er designet som en et flad bunds et kops brygger, hvor du brygger ned i den tilhørende kop. Men som de også klaregøre kan du benytte (næsten) alle fladbunds filtre, dvs. Ikke kun Wave derfor nok ikke underligt den ikke er et præcis match og at den kan bruges til større bryg hvor man brygger på en karaffel.

“Smagsprofilen” er en Wave, det er filteret der bestemmer og ikke som sådan tragten, udover betydningen af materialets varmemæssige betydning for slurry temperaturen og dets obstruktion af flowet.

Tag en wave 155 filter i en v60 1kop og smagen minder ikke om en V60 filter.
    Senest redigeret af malling : 16. November 2019 kl. 16:43
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •