Sage Smart Grinder Pro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HoffmannJonas
    Grøn bønne
    • May 2019
    • 24

    Sage Smart Grinder Pro

    Jeg overvejer at skaffe mig en espressomaskine, og har sat mit øje på en manuel La Pavoni. Leder efter en brugt.

    Så dertil overvejer jeg at anskaffe mig en Sage Smart Grinder Pro, da mit budget ikke rækker til noget meget dyrere. Hvad har I af erfaringer med dette?
    Ejer af:
    La Pavoni Professional PLH manuel espressomaskine
    Ascaso i-Steel i1 espressokværn
  • EmilMR
    Lysristet
    • Feb 2018
    • 123

    #2
    Har ingen personlige erfaringer med den pågældende kværn, men fra hvad jeg har hørt og læst mig til, ville jeg klart vælge anden kværn - til lignende budget; en fornuftig håndkværn eller brugte kværne, fx MK vario Home
    Wilfa Uniform m/ SSP knive
    Comandante
    Behmor 2020SR
    Cafelat Robot

    Tidligere: Londinium R, Profitec Pro 600, La Pavoni, NS Oscar 1, Rancilio Silvia, Niche Zero, NS MDJ 75 mm, Obel Mito 64 mm.

    Comment

    • Jack
      Master Brewer
      • Feb 2016
      • 2575

      #3
      Som minimum ville jeg kikke efter noget eureka mignon, de er før set brugt til under 1500,
      hvis du finder en anden kværn, så pas på prisen ikke kommer for tæt på Niche Zero ca. 42xx som er lidt en Joker (der skal en ret dyr kværn til at slå den) den bruger samme knive som Mazzer Robur, måske er Mazzer mere holdbar, men Niche er bare bedre til et hjemme setup fordi den kan single dose, noget som du vil opdage er guld værd :-)
      mere om Niche her http://www.espressobar.dk/forums/sho...gelsk-SD-kværn
      Pictures (or it didn't happen)

      Comment

      • kidcaffeine
        Espresso
        • Sep 2016
        • 585

        #4
        Jeg har set den pågældende kværn stå på et par gode caféer mens jeg rejste i Sydamerika, men der blev den kun brugt til filter. Jeg tror også jeg ville se mig om efter noget mere “klassisk” men brugt, hvis det skal bruges til espresso
        Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
        Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
        Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

        Comment

        • JohannesKlarksvigBrynte
          Grøn bønne
          • Nov 2019
          • 2

          #5
          Kan kun tilslutte mig ovenstående kor. Find noget andet, hvis det skal bruges til espresso :-)

          Comment

          Working...
          X