Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 13 af 13

Emne: Nuova Simonelli Oscar II - Hvad sker der her?

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Oct 2019
    Pumpen larmer også virkeligt meget i forhold til det jeg kan se her:

https://youtu.be/P8z7mObdXN4?t=431

Lysristet Muenster's avatar
    Registreringsdato
    May 2019
    Sted
    Esbjerg
    Citer Oprindeligt indsendt af Christian Helligsø Se indlæg
    Pumpen larmer også virkeligt meget i forhold til det jeg kan se her:

https://youtu.be/P8z7mObdXN4?t=431
    Gail har en mikrofon på, som målrettet optager hendes stemme. Lyde fra omgivelserne vil lyde langt mere dæmpede, end de er i virkeligheden. Min Oscar II kan også larme rigtig meget. Selv min Musica kan, selv om den skulle være støjdæmpet. Jeg synes faktisk, det skifter meget fra gang til gang. Nogle gange er de relativt stille og meget behagelige at lytte til. Andre gange er det som om, der er noget metal, der resonerer med og forstærker lyden. Men det er da irriterende, at de kan larme en del. Det er en af ulemperne ved vibrationspumper i forhold til de større og dyrere rotationspumper.

For at komme tilbage til dit første spørgsmål: Flusher du maskinen, før du brygger? Altså lader du noget vand løbe igennem, før du brygger kaffe, så temperaturen kommer ned?
    Med venlig hilsen
    Henrik M., Esbjerg
    Nuova Simonelli Oscar II og Musica
    Eureka Mignon Specialita

Lysristet Muenster's avatar
    Registreringsdato
    May 2019
    Sted
    Esbjerg
    Citer Oprindeligt indsendt af davidsarinelli Se indlæg
    1. du flusher for meget og varmeveksleren er kun halvt fuld, når du starter ( man må max flushe 3 sekunder på en Oscar 2)
    2. flow restrictoren er delivist blokeret
    3. Pumpen er dårlig (det er desværre set før på Oscar 2)

Sandsynligheden følger talrækken.
    Jeg forstår ikke nr. 1. Er det virkelig rigtigt, at man kun må flushe en Oscar II i 3 sekunder? Vandet til kaffe bliver jo ikke taget fra kedlen, men løber igennem et rør i kedlen. Der burde derfor være konstant forsyning af frisk vand. Jeg synes heller ikke, den har noget problem med at holde varmen. Jeg kan da sagtens lave flere kopper kaffe i træk.

De to andre grunde kan jeg sagtens følge. Det er åbenbart en brugt maskine, så den kan måske trænge til at blive renset, eller pumpen kan være dårlig. Jeg kom lige i tanker om, at jeg da har en servicemanual til Oscar II. De foreslår også, at der kan være kalk i flow-restrictor'en. Eller gigler, som de kalder den på engelsk. Det er vist en trykfejl og burde være gigleur. Det er en oversættelse af det franske gicleur. Det er faktisk bare et meget lille hul, så vandet kun kan løbe igennem med en begrænset hastighed. Den er vigtig for maskinens funktion. Desværre omtaler de ikke det specifikke problem her i tråden.

https://simonelliusa.com/images/Osca...Electrical.pdf
    Med venlig hilsen
    Henrik M., Esbjerg
    Nuova Simonelli Oscar II og Musica
    Eureka Mignon Specialita

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •