Nuova Simonelli Appia 2 compact

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Peter R
    Grøn bønne
    • Oct 2019
    • 4

    [Sælges] Nuova Simonelli Appia 2 compact

    SOLGT!!

    Jeg har en Nuova Simonelli Appia 2 compact, jeg gerne vil sælge. Den er købt i 2015.
    Ny shower brusehoved
    Ny gruppehovedpakning
    Ny diffuser
    Nye Filterhåndtag
    Der følger en knockbox med og 2 extra Filterhåndtag + hondtag med blindfilter.

    Den har altid kørt med klak filterpatron.
    Pris 9.900,-

    Kontakt mig på [email protected] eller 29848090
    Vedhæftede filer
    Last edited by Peter R; 14. November 2019, 12:54. Årsag: Solgt
  • Muenster
    Lysristet
    • May 2019
    • 110

    #2
    Uha, det var godt, den ikke var til salg, da jeg købte ny maskine her i sommer. Så havde jeg ligget i skilsmisseforhandlinger nu ;-)
    Men bare for at være nysgerrig: Kan man egentlig bruge sådan en maskine til privat brug, eller er den for upraktisk? Udover, at den er lidt stor og tung, så tænker jeg på, om den er meget længe om at varme op, eller om den på andre måder er besværlig at bruge? Det er jo en maskine til professionelt brug.
    Med venlig hilsen
    Henrik M., Esbjerg
    Nuova Simonelli Oscar II og Musica
    Eureka Mignon Specialita

    Comment

    • Peter R
      Grøn bønne
      • Oct 2019
      • 4

      #3
      Den skal stå tændt hele tiden.
      Det er ihvertfald meningen, men man kan jo sætte en timer på den.

      Oprindeligt indsendt af Muenster Se indlæg
      Uha, det var godt, den ikke var til salg, da jeg købte ny maskine her i sommer. Så havde jeg ligget i skilsmisseforhandlinger nu ;-)
      Men bare for at være nysgerrig: Kan man egentlig bruge sådan en maskine til privat brug, eller er den for upraktisk? Udover, at den er lidt stor og tung, så tænker jeg på, om den er meget længe om at varme op, eller om den på andre måder er besværlig at bruge? Det er jo en maskine til professionelt brug.

      Comment

      • Hegnet
        Mørkristet
        • Sep 2017
        • 387

        #4
        Oprindeligt indsendt af Muenster Se indlæg
        Uha, det var godt, den ikke var til salg, da jeg købte ny maskine her i sommer. Så havde jeg ligget i skilsmisseforhandlinger nu ;-)
        Men bare for at være nysgerrig: Kan man egentlig bruge sådan en maskine til privat brug, eller er den for upraktisk? Udover, at den er lidt stor og tung, så tænker jeg på, om den er meget længe om at varme op, eller om den på andre måder er besværlig at bruge? Det er jo en maskine til professionelt brug.
        Kræver fast afløb, dvs med hældning hele vejen, idet der jo ikke er tryk på afløbsvand. Ellers stopper det til


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
        MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
        Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
        Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

        Comment

        • scs
          Mellemristet
          • Apr 2016
          • 237

          #5
          Ikke nødvendigvis hældning hele vejen - loven om forbundne kar virker også ved slange afløb, men der skal samlet set være en pæn hældning mellem maskinens afløb og den fasteafløbsinstallation. Husk vandlås, hvis den ikke kan forbindes før vaskens vandlås.
          _______________________________________________
          MK Vario - Rancilio Silvia
          Appia II 1-gruppe, MK K30 ES

          Comment

          • Hegnet
            Mørkristet
            • Sep 2017
            • 387

            #6
            Oprindeligt indsendt af scs Se indlæg
            Ikke nødvendigvis hældning hele vejen - loven om forbundne kar virker også ved slange afløb, men der skal samlet set være en pæn hældning mellem maskinens afløb og den fasteafløbsinstallation. Husk vandlås, hvis den ikke kan forbindes før vaskens vandlås.
            Ok. For god ordens skyld: jeg henviste ikke til “loven” men blot om de erfaringer, som jeg har hørt om: sedimenter i lokale dale i slange-afløb vil stoppe det hele til.


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
            MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
            Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
            Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

            Comment

            • scs
              Mellemristet
              • Apr 2016
              • 237

              #7
              Oprindeligt indsendt af Muenster Se indlæg
              Kan man egentlig bruge sådan en maskine til privat brug, eller er den for upraktisk?

              Ja, det kan man sagtens. Jeg ville nok vælge 1-gruppe modellen privat, men Appia II er virkelig nogle dejlige maskiner der også er ret tilgivende ift. stamper-teknik. Men det er også her reglen, at det er kværnen der reelt afgør om du får en virkelig god espresso.

              Men som andre nævner. Fast vand og afløb. Mange bruger dunke - men det er nu mere praktisk praktisk at koble den permanent til (husk kalkfilter).

              Det er dog svært at bortforklare at de her store HX´ere er nogle skrumler, og de fleste af os er henvist til bryggerser og lignende. Ham jeg købte min Appia II 1-gruppe af, var blevet bortvist fra køkkenet og fyldte hele bryggerset med maskinen og kværn
              _______________________________________________
              MK Vario - Rancilio Silvia
              Appia II 1-gruppe, MK K30 ES

              Comment

              • scs
                Mellemristet
                • Apr 2016
                • 237

                #8
                Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
                Ok. For god ordens skyld: jeg henviste ikke til “loven” men blot om de erfaringer, som jeg har hørt om: sedimenter i lokale dale i slange-afløb vil stoppe det hele til.


                Sent from my iPhone using Tapatalk
                Ja, og det er jeg faktisk enig med dig i. En anden ulempe hvis der ikke er fald hele vejen er mælkerester. hvis de ligger hygger sig en over en sommeruge i en slangefold, så er det ganske forfærdelig, og næsten umuligt at skylle ud.

                Det kan være en fordel at køre kogende vand fra kedlen igennem jævnligt, og den skal jo også "tømmes" regelmæssigt.
                _______________________________________________
                MK Vario - Rancilio Silvia
                Appia II 1-gruppe, MK K30 ES

                Comment

                • Peter R
                  Grøn bønne
                  • Oct 2019
                  • 4

                  #9
                  Mærkligt at jeg ikke får besked når der sker når på min tråd??

                  Nå , men det med at køre kogende vand fra kedlen igennem jævnlig, er noget jeg altid vil gøre.

                  Og, Ja der skal være lidt fald på afløbet.

                  Den er jo ikke så stor at den ikke kan stå i et køkken. Den er ca. 55x55x55





                  Oprindeligt indsendt af scs Se indlæg
                  Ja, og det er jeg faktisk enig med dig i. En anden ulempe hvis der ikke er fald hele vejen er mælkerester. hvis de ligger hygger sig en over en sommeruge i en slangefold, så er det ganske forfærdelig, og næsten umuligt at skylle ud.

                  Det kan være en fordel at køre kogende vand fra kedlen igennem jævnligt, og den skal jo også "tømmes" regelmæssigt.

                  Comment

                  • Peter R
                    Grøn bønne
                    • Oct 2019
                    • 4

                    #10
                    Er det prisen der er noget galt med, eller er der ikke et marked for sådan en maskine?

                    Comment

                    • SweetBrikka
                      Espresso
                      • Dec 2012
                      • 591

                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Peter R Se indlæg
                      Er det prisen der er noget galt med, eller er der ikke et marked for sådan en maskine?
                      Begge dele. Ingen private har jo brug for 2 grupper, så du er op imod hvad der ellers tilbydes af 1 grp. brugt til små 10.000 - som alt andet lige vil fylde mindre og bruge mindre strøm osv.
                      Prisen er muligvis rigtig hvis det er en 2 grp maskine man har brug for.
                      Jeg kunne forestille mig, at der ville være mere interesse hvis du henvender dig mod erhvervsdrivende, espressobar er mere befolket af entusiaster. Facebook har nogle restaurationsinventar salgsgrupper.

                      Comment

                      Working...
                      X