Wemo switch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • SorenS
    Grøn bønne
    • Mar 2017
    • 37

    #16
    Wemo slukker ikke hvis wifi forbindelsen ryger.

    Comment

    • EspressoNewb
      Lysristet
      • Nov 2018
      • 51

      #17
      Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
      Syns jeg læste et sted at hvis wifi-forbindelsen ryger, så slukker sådan en kontakt ... er der nogen som har erfaringer med det ?

      Min router går ind imellem i udu og skal rebootes.
      Den fra Ikea slukker heller ikke, når forbindelsen ryger.

      Det skal lige nævnes, at du skal købe deres gateway, for at bruge deres trådløse produkter.

      Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk

      Comment

      • Ullum
        Mørkristet
        • Sep 2013
        • 401

        #18
        Oprindeligt indsendt af EspressoNewb Se indlæg
        Den fra Ikea slukker heller ikke, når forbindelsen ryger.

        Det skal lige nævnes, at du skal købe deres gateway, for at bruge deres trådløse produkter.

        Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk
        Og skal kobles op imod eksempelvis apple home
        Wemo kører direkte på routeren
        Mvh ullum

        Comment

        • Kaffe T
          Master Brewer
          • Nov 2013
          • 2263

          #19
          Oprindeligt indsendt af SorenS Se indlæg
          Jeg har en Vemo i overskud, den må du få og jeg vil gerne sende, i forbindele med jeg fik ny espresso maskine var der behov for en der kunne klare lidt flere watt.
          Hvis det har interesse Kaffe T så kan du bare sende mig adresse oplysninger i pb
          Modtaget. Meget fornemt med GLS til postkassen. Tusind tak :-D
          Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
          Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

          ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

          Comment

          • Kaffe T
            Master Brewer
            • Nov 2013
            • 2263

            #20
            Update: Wemo var nem at installere. Hente gratis app. Sætte wemo i stikkontakt - den snakker med mit wifi og app'en. Igennem opsætning og vupti jeg kan tænde og slukke fra fonen. Cool.

            Bare lille detalje: Wemo har ikke indgang til jord. Kun to ben. Men her sku jeg bruge 3 ben.

            Er der nogen som har det ? Jeg vil helst ha med jord.

            Så vidt jeg kan se på foto på nettet, så har hverken TP-link eller Ikea-dimsen det :-o

            PS: @SorenS - jeg har et andet formål, jeg kan bruge din Wemo til, så den kommer til at blive brugt :-)

            Click image for larger version

Name:	IMG_9824.jpg
Views:	1
Size:	42,0 KB
ID:	231412
            Last edited by Kaffe T; 30. October 2019, 10:29.
            Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
            Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

            ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

            Comment

            • LM17
              Mellemristet
              • Aug 2014
              • 151

              #21
              Kunne sådan her være en mulighed?

              Hybridstikprop adapter fra Schuko til DK jord
              ECM Synchronika og Niche Zero.

              Indehaver af Instagramprofilen peoplebrewcoffee.

              Comment

              • Sigh
                Lysristet
                • Jul 2017
                • 141

                #22
                husk at der skal to adaptorer til. fra Dk jord i kontakten til Wemoens schuko og fra Wemo til Dk jord på stikket, med mindre du ligesom jeg har skiftet stikket på maskinen eller forlængerledning til schuko. jeg har også overvejet at skifte selve stikdåsen til en schukodåse, så det ikke kommer til at fylde så meget ud fra væggen.
                Version 3.0: Dalla Corte Mini (modificeret), Mazzer Super Jolly Electronic med SSP red speed knive og Niche Zero

                Comment

                • SorenS
                  Grøn bønne
                  • Mar 2017
                  • 37

                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
                  Update: Wemo var nem at installere. Hente gratis app. Sætte wemo i stikkontakt - den snakker med mit wifi og app'en. Igennem opsætning og vupti jeg kan tænde og slukke fra fonen. Cool.

                  Bare lille detalje: Wemo har ikke indgang til jord. Kun to ben. Men her sku jeg bruge 3 ben.

                  Er der nogen som har det ? Jeg vil helst ha med jord.

                  Så vidt jeg kan se på foto på nettet, så har hverken TP-link eller Ikea-dimsen det :-o

                  PS: @SorenS - jeg har et andet formål, jeg kan bruge din Wemo til, så den kommer til at blive brugt :-)

                  [ATTACH=CONFIG]14675[/ATTACH]
                  Jeg har en adapter, den kan jeg sende i morgen ?

                  Comment

                  • Muenster
                    Lysristet
                    • May 2019
                    • 110

                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Sigh Se indlæg
                    husk at der skal to adaptorer til. fra Dk jord i kontakten til Wemoens schuko og fra Wemo til Dk jord på stikket, med mindre du ligesom jeg har skiftet stikket på maskinen eller forlængerledning til schuko. jeg har også overvejet at skifte selve stikdåsen til en schukodåse, så det ikke kommer til at fylde så meget ud fra væggen.
                    Hvis jeg må indskyde en sidebemærkning som et godt råd til andre. De fleste kaffemaskiner og andre husholdningsmaskiner kommer efterhånden med Schukostik. Jeg har købt en tredobbelt stikdåse til Schukostik og monteret en ledning med et trebenet dansk jordstik på den. Så kan jeg slutte kaffemaskinen, kværnen og vores køleskab til stikdåsen, og de er alle jordforbundne. Jeg har også nogle apparater med en "Schuko til dansk"-adapter, men det er en lidt klodset løsning. I tilfældet her i tråden kunne man jo også udskifte den trebenede danske stikprop til kaffemaskinen til en Schuko-stikprop, der passer i Wemo'en. Det koster formentlig stort set det samme som en adapter, men det er mindre klodset. Så er der selvfølgelig stadig behov for en adapter mellem Wemo'en og stikket i væggen, med mindre man ser stort på det med jordforbindelsen.
                    Med venlig hilsen
                    Henrik M., Esbjerg
                    Nuova Simonelli Oscar II og Musica
                    Eureka Mignon Specialita

                    Comment

                    • Kaffe T
                      Master Brewer
                      • Nov 2013
                      • 2263

                      #25
                      Tusind tak for input. Ja, jeg ved godt at der findes adaptorer, så man kan forbinde uden jord-stik.

                      Men som jeg skrev, vil jeg helst ha jord. Det er til mit oliefyr.

                      Må dog tilstå at det er ud af ren og skær usikkerhed: at jeg ikke tør undlade jord. Men faktisk ved jeg ikke så meget om det.
                      Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                      Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                      ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                      Comment

                      • Kaffe T
                        Master Brewer
                        • Nov 2013
                        • 2263

                        #26
                        Oprindeligt indsendt af SorenS Se indlæg
                        Jeg har en adapter, den kan jeg sende i morgen ?
                        Hvor er du bare flink :-)

                        Ærgerligt at vi ikke tænkte på det i første omgang.

                        Hvis det går an til oliefyr uden jord, så meget gerne. Tak :-)
                        Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                        Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                        ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                        Comment

                        • Jack
                          Master Brewer
                          • Feb 2016
                          • 2575

                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
                          Bare lille detalje: Wemo har ikke indgang til jord. Kun to ben. Men her sku jeg bruge 3 ben.
                          Jeg er ikke så hys med det jordstik ;-) i min gamle lejlighed er her heller ingen jord alligevel.
                          Du kan åbne stik propen og bare fjerne det 3 ben, nu er der sikkert nogen som fare i blækhuset, jeg har bare aldrig som i aldrig haft problemer med ikke at ha jord og har det heller ikke idag

                          Edit. vi har jord i enkelte stik i køkken her, jeg bruger det stadig ikke
                          Last edited by Jack; 31. October 2019, 12:08.
                          Pictures (or it didn't happen)

                          Comment

                          • SorenS
                            Grøn bønne
                            • Mar 2017
                            • 37

                            #28
                            Den går jo fra alm. dansk stik med jord så den kan gå i alm dansk stik kontakt og til schuko stik

                            Kan det bruges


                            Sent from my iPhone using Tapatalk

                            Comment

                            • Hegnet
                              Mørkristet
                              • Sep 2017
                              • 387

                              #29
                              Kaffe T: alle de ovenstående kommentarer om adaptere handler netop om at få jord med; ikke om at undgå det. Wemo har jord i både ind- og udgang. Der er tale om henholdvist han- og hun-schuko-stik, hvor jord føres i de 2 metalbøjler øverst og nederst. Søg evt. selv mere om emnet, også her på forum. Jeg har selv købt billige schuko-stik og stikdåser på greenline, så jeg har jord med hele vejen.

                              Jack: jeg smutter i blækhuset! ;-) Ang. at føre jord på espressomaskiner og tilbehør: ovenstående løsning har vist kostet mig 40,-. Jeg forstår ikke, at man tør at lade være til den sølle pris. Jeg arbejder gerne med mange kV og høje strømstyrker på job, så jeg forstår, at der her "bare" er tale om et rap over fingrene (been there). Hvad hvis der en dag er tale om en barnehånd, en ældre person, pacemaker, nogen der holder på maskinen og vandhanen samtidigt, ... ? Mange af dette forums tråde handler desuden om fejlende maskiner, der utilsigtet skyder vand og/eller damp ud ved højt tryk. Vand + tryk + varme + el -> better safe than sorry! :-)
                              Desuden: forbind kværnen til jord, så den kan komme af med statisk elektricitet. Det er faktisk en teknisk fordel. :-)
                              DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
                              MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
                              Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
                              Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

                              Comment

                              • malling
                                Master Brewer
                                • Apr 2011
                                • 4545

                                #30
                                Wemo switch

                                Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
                                Kaffe T: alle de ovenstående kommentarer om adaptere handler netop om at få jord med; ikke om at undgå det. Wemo har jord i både ind- og udgang. Der er tale om henholdvist han- og hun-schuko-stik, hvor jord føres i de 2 metalbøjler øverst og nederst. Søg evt. selv mere om emnet, også her på forum. Jeg har selv købt billige schuko-stik og stikdåser på greenline, så jeg har jord med hele vejen.

                                Jack: jeg smutter i blækhuset! ;-) Ang. at føre jord på espressomaskiner og tilbehør: ovenstående løsning har vist kostet mig 40,-. Jeg forstår ikke, at man tør at lade være til den sølle pris. Jeg arbejder gerne med mange kV og høje strømstyrker på job, så jeg forstår, at der her "bare" er tale om et rap over fingrene (been there). Hvad hvis der en dag er tale om en barnehånd, en ældre person, pacemaker, nogen der holder på maskinen og vandhanen samtidigt, ... ? Mange af dette forums tråde handler desuden om fejlende maskiner, der utilsigtet skyder vand og/eller damp ud ved højt tryk. Vand + tryk + varme + el -> better safe than sorry! :-)
                                Desuden: forbind kværnen til jord, så den kan komme af med statisk elektricitet. Det er faktisk en teknisk fordel. :-)
                                Så simpelt er det desværre ikke hvis man bor til leje i en ældre bygning, som mange jo gør i de fire største byer. Her må man affinde sig så at sige med den risiko. Selv hvis det er et jordstik er det ikke ensbetydende den er tilsluttet, det var det ingen af de steder jeg tidligere har boet. For i øvrigt ville jeg ønske det danske stik blev lagt i graven, fordi nærmest ingen produkter kommer med det, det er schuko hele baduljen og så skal man have en adapter, hvilket de færreste forstår eller får gjort noget ved. Jeg har en på opvaskemaskine og en jeg pt skifter mellem kedel og rister men fik også styr på jord da jeg fik nyt køkken. Men kunne ikke få elektrikeren til at lave Schuko stik, det nægtede han [emoji1751]*[emoji3603]

                                For øvrigt grimt så ind i h****

                                Last edited by malling; 31. October 2019, 13:25.
                                A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                                Comment

                                Working...
                                X