Host 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • malling
    Master Brewer
    • Apr 2011
    • 4545

    #31
    Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
    For nogen, en kendt trio

    Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk
    Ret fed ide
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


    Comment

    • KristianK
      Administrator
      • Aug 2009
      • 4365

      #32
      Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
      Ret fed ide
      Det var mere at det var Lineamanden, Grinderman og Lindy fra Clever på billedet... men ja, kopperne er en fin idé
      KristianK
      En del af EspressoBar


      Følg mig meget gerne på
      https://instagram.com/kristianskaffe.dk
      https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

      Hjemmeside
      www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

      Comment

      • malling
        Master Brewer
        • Apr 2011
        • 4545

        #33
        Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
        Postulerende... det ville da være første gang så
        Men rigtigt, der er mange sammenfald visuelt.
        Vi fik ikke mange reelle oplysninger om konstruktionen og Klaus spurgte også til Decent og det kom der også lidt knurren over, men det var jo fordi tanken falder på den ud fra det visuelle.
        Men han brugte en del tid på at fortælle, hvad den ikke var... og den Decent, var den i hvert fald ikke
        Præcis.

        [emoji23] han ramte vist en øm tå. Man kan vist ikke andet en konkludere at de ikke har den samme åbenhed som decent, som køre med komplette åbne kort, hvilket har været et forfriskende pust i en ellers hermetisk lukket industri, hvor patent og holde alt hemmeligt er dagsordenen.
        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


        Comment

        • malling
          Master Brewer
          • Apr 2011
          • 4545

          #34
          Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
          Det var mere at det var Lineamanden, Grinderman og Lindy fra Clever på billedet... men ja, kopperne er en fin idé
          I know har mødt dem engang i tidernes morgen før Clever tiden.
          A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


          Comment

          • malling
            Master Brewer
            • Apr 2011
            • 4545

            #35
            Host 2019

            Har i fået set Ceados e38backspin

            Og Bentwood vertical 63


            Sidst nævnte skulle Clever vist snart føre
            Last edited by malling; 21. October 2019, 12:31.
            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


            Comment

            • KristianK
              Administrator
              • Aug 2009
              • 4365

              #36
              Ja, den så fin ud

              Og kan spise lys rist uden problemer sagde Lindy, så det giver mening, at de skal føre den.

              Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk
              KristianK
              En del af EspressoBar


              Følg mig meget gerne på
              https://instagram.com/kristianskaffe.dk
              https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

              Hjemmeside
              www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

              Comment

              • malling
                Master Brewer
                • Apr 2011
                • 4545

                #37
                Ja kunne forstå på dem at de er svært tilfreds med smagsprofilen.
                A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                Comment

                • malling
                  Master Brewer
                  • Apr 2011
                  • 4545

                  #38
                  Host 2019



                  Jeg har efterhånden svært ved at finde en passende grimasse

                  Bezzera har for i øvrigt oppet sig gevaldigt, rimelig fed maskine de har lavet (designmæsdigt)

                  Det skal lige med at den nye Carimali er en del af et nyt boilerless system ses her

                  Last edited by malling; 21. October 2019, 12:53.
                  A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                  Comment

                  • KristianK
                    Administrator
                    • Aug 2009
                    • 4365

                    #39
                    Ja umiddelbart, så er man for længst holdt op med at tænke på kunden... For kunden er nok RET lige glad i 98 % af tilfældene.

                    Det vil sige, om den er profilstyret, rød, gul eller lavet af stof fra en gammel zeppeliner eller hvad ved jeg... Så vil kunden (og kunden er den der skal drikke kaffen ved udskænkningsstedet - ikke den der køber maskinen) vel ret ligeglad....
                    Forudsat at det smager godt...

                    Ellers kunne noget tyde på, at producenterne kæmper om at blive baristaernes foretrukne, eller trække noget opmærksomhed over på dem ved bygge noget der skiller sig meget ud...

                    Nuvel, noget af det giver mening, men meget af det, gør efter min bedste overbevisning ikke.

                    Billedet viser f. eks. en maskine fra Fiamma. Ganske fin, lækker byggekvalitet og med lever på.... Troede man så.
                    Nej, man kan godt nok lave profil (som er MEGET populært) men det håndtag der skal lige en lever er kun en kontakt. Man kan gemme 4 profiler og hvis man skal brygge profil 3, så skulle man skubbe til håndtaget 3 gange...

                    Arhmen altså...

                    Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk
                    KristianK
                    En del af EspressoBar


                    Følg mig meget gerne på
                    https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                    https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                    Hjemmeside
                    www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                    Comment

                    • Lav
                      Coffeeholic
                      • Dec 2014
                      • 1213

                      #40
                      Stilforvirring...... 100%

                      - siger ejeren af en LMLM med microswitch i padlen , men i det mindste gør den da hvad man forventer når den svinges over til venstre.....
                      Venligste hilsner, Steffen

                      Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

                      Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
                      Sort:
                      Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
                      Rister: 2x
                      Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
                      Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

                      Comment

                      • Lav
                        Coffeeholic
                        • Dec 2014
                        • 1213

                        #41



                        Sent from my iPhone using Tapatalk
                        Venligste hilsner, Steffen

                        Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

                        Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
                        Sort:
                        Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
                        Rister: 2x
                        Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
                        Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

                        Comment

                        • malling
                          Master Brewer
                          • Apr 2011
                          • 4545

                          #42
                          Host 2019

                          Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
                          Ja umiddelbart, så er man for længst holdt op med at tænke på kunden... For kunden er nok RET lige glad i 98 % af tilfældene.

                          Det vil sige, om den er profilstyret, rød, gul eller lavet af stof fra en gammel zeppeliner eller hvad ved jeg... Så vil kunden (og kunden er den der skal drikke kaffen ved udskænkningsstedet - ikke den der køber maskinen) vel ret ligeglad....
                          Forudsat at det smager godt...

                          Ellers kunne noget tyde på, at producenterne kæmper om at blive baristaernes foretrukne, eller trække noget opmærksomhed over på dem ved bygge noget der skiller sig meget ud...

                          Nuvel, noget af det giver mening, men meget af det, gør efter min bedste overbevisning ikke.

                          Billedet viser f. eks. en maskine fra Fiamma. Ganske fin, lækker byggekvalitet og med lever på.... Troede man så.
                          Nej, man kan godt nok lave profil (som er MEGET populært) men det håndtag der skal lige en lever er kun en kontakt. Man kan gemme 4 profiler og hvis man skal brygge profil 3, så skulle man skubbe til håndtaget 3 gange...

                          Arhmen altså...

                          Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk
                          [emoji2357] Det er ligevel en af det mest ugennemtænkte løsning jeg har hørt om i indeværende år.

                          Jeg er alt for teknologiske løsninger/fremskridt men det skal
                          A: løse et reel problem
                          B: give grobund for højere kvalitet og konsistens
                          C: gøre ting nemmere/simplificere herunder minimere belastninger og ensidige bevægelser
                          D: formindske brug af materialer og minimere energiforbrug.

                          Det er bare langt fra tilfældet, ofte gøre det alting svære, skaber nye problemer og øger belastning for baristaen.
                          A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                          Comment

                          • Kaffe T
                            Master Brewer
                            • Nov 2013
                            • 2263

                            #43
                            Tak for "postkort" fra udstillingen, Kristian. Fedt :-)
                            Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                            Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                            ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                            Comment

                            • Kaffe T
                              Master Brewer
                              • Nov 2013
                              • 2263

                              #44
                              Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
                              For nogen, en kendt trio

                              Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk
                              Sejt med de cupping kopper, som skifter farve med temperaturen. Syns godt jeg har hørt om det, men ikke set foto. Jeg er straks fristet ;-)
                              Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                              Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                              ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                              Comment

                              • kidcaffeine
                                Espresso
                                • Sep 2016
                                • 585

                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
                                Tak for "postkort" fra udstillingen, Kristian. Fedt :-)
                                +1

                                For mange af os er det her nok første og eneste gang vi ser mange af de her maskiner. Så det er en stor fornøjelse at følge med i
                                Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
                                Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
                                Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

                                Comment

                                Working...
                                X