Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Ecm mechanika har mistet pusten

Mellemristet Birk's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2012
    Sted
    København

Ecm mechanika har mistet pusten

Min Mechanica har lige så stille mistet pusten dvs at det tager ca 30 sek om at steame mælk - hvilket er meget lang tid. Jeg får stadig flot mælk til latteart og smager godt- men 30 sek er for lang tid.

Manometeret står på 1
    Bar. Den varme fint op - brygger på ca 9.5 bar. Afkalker hver sjette måned. Bruger Self kalk frit vand- of har tjekket, der sikker ikke mælkerester i steamtippen.

Jeg har lagt mærke til, at min rotationspumpe larmer lidt mere en da jeg købte den- men det kan jo ikke have indvirkning på steampower
    ECM Mechanica IV Profi + ECM S-Manuale 64, Wilfa WSCG, Feld2:Honed
    masser af udstyr til “sort kaf’” + Cormorant Roaster

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af Birk Se indlæg
    Min Mechanica har lige så stille mistet pusten dvs at det tager ca 30 sek om at steame mælk - hvilket er meget lang tid. Jeg får stadig flot mælk til latteart og smager godt- men 30 sek er for lang tid.

Manometeret står på 1
    Bar. Den varme fint op - brygger på ca 9.5 bar. Afkalker hver sjette måned. Bruger Self kalk frit vand- of har tjekket, der sikker ikke mælkerester i steamtippen.
    1 Bar er meget lidt tryk, har den aldrig stået højre og hvad mon med temperaturen på dit bryg? (her ville et temperatur device på bryghoved være godt)

Mener på en Oscar ligger tryket på ca 1,25 Bar, på min DB er vi oppe på næsten 1,5 Bar men her har stream boileren jo heller ingen indvirkning på bryg temperaturen som i en HX maskine, lyder til din presostat skal justeres højere op (her vil du så også hæve bryg temperaturen, men man skal vel altid temperatur surfe en smule på en HX maskine)
    Senest redigeret af Jack : 4 uger siden kl. 00:44
    Pictures (or it didn't happen)

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Whole Latte Love, siger faktisk det samme, men ingen taler om hvor hvad tryket i HX kedlen burde være, men det lyder til de mener 1,2 Bar da de skriver citat "The steam gauge is going to drop from 1.2 to 0.8 on average"
    måske her er andre med HX erfaring som kan byde ind på det

https://wiki.wholelattelove.com/ECM_...ressure_is_Low

Måske kan denne reveiw også hjælpe https://www.bellabarista.co.uk/pdf/E...oserlookv1.pdf
    Senest redigeret af Jack : 4 uger siden kl. 01:12

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Hint prøv at kikke overstående review fra BB

Navn:  Untitled-2.jpg
Visninger: 91
Størrelse:  265,1 KB