HG-1/HG-One håndkværn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kidcaffeine
    Espresso
    • Sep 2016
    • 585

    [Solgt] HG-1/HG-One håndkværn

    Jeg har selv været lun på HG-1 kværnen siden jeg første gang så den, og for et par måneder siden endte jeg så med at købe den. Men det gik hverken være eller bedre, end at jeg kort tid efter også forelskede mig i den nye Lagom P64, hvilket betyder at min HG-1 allerede skal videre for at skabe lidt plads

    Hvad:
    HG-1, første udgave, 83mm koniske TiN knive. Der medfølger et par ekstra antistatiske funnel wipers, samt en ekstra base i træ til tumbleren.
    Tidligere ejer mente at den havde kværnet i omegnen af 30-40 kg, og den har ikke nået at kværne meget mere end et par kilo ekstra i min varetægt.
    Se evt. mere her: https://lynweber.com/products/hg-1/

    Stand:
    Da jeg købte den, fik jeg den beskrevet som værende perfekt. Jeg er dog selv ganske hys med den slags ting, så jeg vil ikke strække mig til at beskrive den helt sådan :-) Der er et par enkelte brugsspor hist og her, og der er en "skygge" på tragten, som formentlig kommer af at den er blevet banket mod tumbleren for at få det sidste grind ud. Jeg har næsten fået det hele af, men den opmærksomme vil kunne se på billederne, at der stadig er lidt spor tilbage.

    Pris osv...
    Jeg fik den selv til 4000,- hvilket jeg synes er en skarp pris. Jeg vil gerne sælge den på eBar for det samme.
    Den kommer nok på DBA til en lidt højere pris, fordi ingen køber noget til prisen derinde...
    Den befinder sig i Valby, men kan leveres i København eller omegn. Hvis den skal længere væk, fortrækker jeg eBar-transporten
    Jeg er ikke interesseret i at bytte eller andet, da jeg som sagt allerede har kastet penge efter det næste

    Og så lidt billeder...
    Click image for larger version

Name:	DSCF7128.jpg
Views:	1
Size:	23,9 KB
ID:	238445Click image for larger version

Name:	DSCF7132.jpg
Views:	1
Size:	27,6 KB
ID:	238441Click image for larger version

Name:	DSCF7131.jpg
Views:	1
Size:	28,2 KB
ID:	238442Click image for larger version

Name:	DSCF7130.jpg
Views:	1
Size:	21,0 KB
ID:	238443Click image for larger version

Name:	DSCF7129.jpg
Views:	1
Size:	23,5 KB
ID:	238444
    Last edited by kidcaffeine; 10. October 2019, 19:08.
    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
    Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge
  • Jarlax
    Grøn bønne
    • Jul 2018
    • 12

    #2
    Hej - Jeg er meget interesseret i den fine kværn (havde faktisk også kig på den sidst den var til salg ).

    Jeg har dog et spørgsmål, hvad er forskellene fra den første udgave som du skriver den er, og de senere?

    Jeg er som sagt meget interesseret, og med på prisen.

    Comment

    • kidcaffeine
      Espresso
      • Sep 2016
      • 585

      #3
      Super

      Der er to ting ændret, så vidt jeg ved. Finheden hvormed der kværnes er indikeret med tal på den nye. På den "gamle" er der bare indikationer af om man justerer den finere eller grovere

      Derudover er der ændret i den måde man aligner den på, hvis det skulle blive nødvendigt. Men jeg ved ikke præcist hvad der er lavet om her, da jeg tror de færreste vil få behov for at rode med det
      Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
      Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
      Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

      Comment

      • Jarlax
        Grøn bønne
        • Jul 2018
        • 12

        #4
        Jah - Den virker vel ganske godt "out of the box" Går ud fra at du har fået testet den og ellers er tilfreds med kvaliteten, men det bare er Upgradeitis

        Jeg har jo nok bestemt mig for jeg er klar, så skal vi bare finde ud af transport og betaling

        Comment

        • kidcaffeine
          Espresso
          • Sep 2016
          • 585

          #5
          Det lyder godt - jeg skriver lige en besked så vi kan aftale detaljerne
          Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
          Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
          Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

          Comment

          Working...
          X