Dampkeddel makker ikke ret..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tb205gti
    Grøn bønne
    • Jun 2018
    • 38

    Dampkeddel makker ikke ret..

    Jeg har en KitchenAid espresomaskine - som ikke helt vil makke ret. Indmaden er tilsvarende med en gaggia med en boiler til kaffe og en til damp/varmt vand.

    Den har gennem et stykke tid ikke ville give nok tryk på dampen, så jeg købte pakningssæt til den for at skille den ad og rense den.
    Og ganske rigtigt den var godt kalket til - den blev renset af og samlet igen med nye pakninger - og alt ser fint ud. men.. Jeg kan ikke få den til at pumpe vand gennem kedlen. Jeg kan se at alt det pumpen pumper blot ryger gennem trevejsventilen (eller hedder den overtryksventilen? Det er den der begrænser trykket fra pumpen) og tilbage i tanken. Med andre ord, den kan ikke pumpe vand i kedlen. :/

    Nogle bud på hvad pokker der kan være galt? Den kan dampe - men meget svagt.
    Last edited by tb205gti; 25. September 2019, 17:50.
  • summer
    Coffeeholic
    • Jun 2011
    • 1407

    #2
    Kommer der slet ikke vand i kedlen?
    Du skriver at den kan dampe svagt ... så er der jo vand i kedlen?

    Comment

    • tb205gti
      Grøn bønne
      • Jun 2018
      • 38

      #3
      Ja, der er en smule vand i kedlen - men det kommer formentlig fra da jeg fyldte den op inden jeg samlede den.

      ..jeg har dog fundet fejlen - stempelventilen der åbner for den lille åbning (via selenoid'en) fungerede ikke, så selenoid'en kunne ikke trække stemplet op og dermed lukke vand ind i kedlen. Ny stempelventil og det spiller igen.

      Comment

      Working...
      X