Smart pour over?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jmh
    Grøn bønne
    • Feb 2018
    • 30

    Smart pour over?

    Hej alle, jeg faldt lige over denne reklame for en “smart pour over”. Jeg ved ikke så meget om området - er der nogen der har en holdning til, om konceptet dur?

    GINA is a one of a kind coffee maker with the option to brew your coffee in 3 different ways and an integrated scale to make perfect coffee flavours at home.
  • T.Bidstrup
    Mellemristet
    • May 2014
    • 296

    #2
    Det "smarte" består vist blot i, at man kan begrænse eller helt lukke af for gennemløbet. Det giver nogle muligheder for at eksperimentere, men hvis du er helt ny udi i brygning, er det nok ikke nødvendigt at begynde med sådan en.
    Kan stadig tælle på én hånd, hvor mange gange, jeg har brygget en perfekt kop

    Comment

    • Rocco
      Espresso
      • Jan 2009
      • 503

      #3
      Det er altid farligt når man udtaler sig om et produkt man ikke har prøvet.

      Smart står vist primært fordi brygger og vægt og app alle er integreret i et produkt.
      Ud over den funktion har den også muligheden for at kunne lukke og regulere vand flow. Det betyder at man også vil kunne bruge den til at lave cold brew med hvilket der også følger udstyr med til.

      At man har muligheden for at indstille flow i den eller helt lukke for det er en funktion der adskiller den fra alt andet jeg har stået med. Det betyder man har langt flere muligheder i brygget og man kan lave længere bryg hvor kaffens modstand ikke er afgørende i samme omfang for den endelig kop. Jeg plager at brygge på 2 måder med den.
      1) 350 gram kaffe i output.
      Bloom 30 sek med vand tilsvarende kaffe og lukket. Derefter hælder rimelig hurtigt op til 350g og lader trække til 4 min og åbner fuldt op.

      2 ofte 450-500 gram kaffe i output
      bønner 30 sek bloom med lukket. hælder op til 300 ml vand på og lader stå til 1.30-2.20 sek. alt efter bønner og kvælning. Åbner let for vandet og fodre den op til 450-500 ml på ca 2.40-3.00. Hvis der er behov for det åbner jeg helt op for vandet til sidst i brygget efter alt vand er på.

      Jeg har brygget med V60, Kalita, Chemex, Aerospress, Clever.
      Jeg har aldrig oplevet et så velfunderet produkt og design. Alt er i et design app virker og gør udregninger og generelt bryg gennemgang utrolig nemt. Man får i et produkt alt man skal bruge ud over elkedel og kværn.

      Jeg har skippet alt andet bryg udstyr afsted efterhånden da de ikke kunne hvad denne her kan og nu Har jeg to af dem stående selv om det stor set kun er en jeg bruger af gangen.
      Izzo Alex Duetto III
      Mazzer Major E

      Comment

      Working...
      X