Lagom P64 Flat Burr Grinder (Single Dose)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #46
    Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
    At købe en SD kværn er ALLE pengene værd.
    Tilslutter mig koret
    Bare det at kunne køre sin dail in i første eller andet skud når man kender sin bønne fra tidligere køb og faktisk max 3 skud på en ny (når man kender sin kværn)
    skift bønne fra kop til kop, ingen gamle bønne rester, ikke mere flush før man kan stole på sin indstilling, begrænset afgasning af bønner som opbevares i hopper og bedst af alt næsten ingen bønne spild
    Der er nye tider, Langom ser lækker ud, men en single doser behøver idag ikke koste mere end andre kværne.. bare se Niche Zero den koster ca. det halve af hvad andre i samme klasse, den klare det godt.. men man får hvad man betaler for da jeg ikke mener det er en high end kværn, men til gengæld fantastisk til prisen

    Efter at ha set de nye videoer, fornemmer jeg Langom lander pænt et sted på skalaen i mellem de dyreste og billigste single doser kværne, hvilket passer meget godt til prisen, det bliver spændende
    Last edited by Jack; 16. September 2019, 10:59.
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • malling
      Master Brewer
      • Apr 2011
      • 4545

      #47
      Det er efter hvad jeg har læst og hørt nede fra vores sydelige broderland problemer med alignment. (Hvilken overraskelse) flere har allerede alignet den med små metalplader/staniol.

      Men et eller andet sted havde andet også været overraskende, præcision og perfekt alignment koster kassen. Der er en grund til prisen på en Kafatek og hvorfor Titus kværne koster hvad de koster, man kan ikke få den form for præcision uden at betale knaster for det.
      A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #48
        Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
        Det er efter hvad jeg har læst og hørt nede fra vores sydelige broderland problemer med alignment. (Hvilken overraskelse) flere har allerede alignet den med små metalplader/staniol.

        Men et eller andet sted havde andet også været overraskende, præcision og perfekt alignment koster kassen. Der er en grund til prisen på en Kafatek og hvorfor Titus kværne koster hvad de koster, man kan ikke få den form for præcision uden at betale knaster for det.
        Uha, lyder ikke godt.. er de begyndt at sende den ud på marked? og Hvem har testet den
        Last edited by Jack; 4. January 2020, 17:53.
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • Jack
          Master Brewer
          • Feb 2016
          • 2575

          #49
          Generelt er de første modtager positive på kaffee-netz, her skriver Sonus lidt i #325 om hvad malling fortæller om alignment, men han fik det løst
          om det er generelt problem må vi ikke håbe, især når Option-O har haft så meget fokus på alignment fra start

          Pictures (or it didn't happen)

          Comment

          • kidcaffeine
            Espresso
            • Sep 2016
            • 585

            #50
            Spændende, glæder mig til at læse mere efterhånden som indtrykkene ruller ind.

            Der er solgt 3 stk til danske kunder. En af dem er undertegnede. Den skulle efter sigende blive leveret i uge 3 eller 4, hvorefter jeg nok skal dele mine umiddelbare indtryk
            Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
            Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
            Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

            Comment

            • kidcaffeine
              Espresso
              • Sep 2016
              • 585

              #51
              Jeg kunne ikke dy mig for selv lige at skrive til Option O og forhøre mig om problemet. Baseret på hvad der ellers bliver skrevet af andre brugere kombineret med den måde Option O lader til at håndtere problemet, giver mig ro i maven - selvom jeg selvfølgelig helst havde set, at alle de første brugere havde en fantastisk oplevelse med den direkte ud af æsken

              Thank you! And also thanks for notifying us. Yes, we are aware of the thread and are talking with the customer to investigate - it does take time due to time zone difference.

              We are a bit perplexed actually as each unit is tested before shipping and we're pretty confident it should grind fine enough to choke any machine out of the box. Our goal is to deliver grinders with 100% alignment and certainly we don't expect customers having to align the grinder at all. That is just not acceptable for us.

              So far it is an isolated case, but we will look into that to figure out what's going on - and takes whatever action if necessary to not let that happen.
              Deres service er efter min erfaring klasser over mange andre (husker stadig da jeg modtog min Made by Knock håndkværn, som jeg havde støttet på Kickstarter, og der var slået en flig af lakeringen...) Jeg har i forløbet skrevet meget frem og tilbage med dem, og der har uden undtagelse altid været et fyldigt svar når jeg stod op om morgenen
              Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
              Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
              Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

              Comment

              • malling
                Master Brewer
                • Apr 2011
                • 4545

                #52
                Den service er et must skal man som lille producent have nogen form for succes, især når ens kundesegment er over hele kloden. Det er også generelt min opfattelse af de fleste af disse craftmen at de har en service langt udover det normale, den eneste jeg har oplevet og hørt større problemer med Made By Knock.
                A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                Comment

                • kidcaffeine
                  Espresso
                  • Sep 2016
                  • 585

                  #53
                  Til dem der måtte interessere sig, er nedenstående opdatering kommet fra Option O her til morgen:

                  Hello Casper,

                  As you’re on our order queue for late-January Lagom dispatch, we have some updates for you.

                  We currently have all the parts in the workshop and in theory we can start dispatching the Lagoms.

                  However, after receiving some feedback from our early customers, there are certain areas we would like to investigate further and also to take the time to review our current processes and procedures. All these in the hope that we can provide a better user experience consistently for all our Lagom users.

                  In case you are wondering, we had two customers who reported being unable to grind fine enough for espresso, particularly when the shot is pulled in combination with light roasted coffee and with blooming espresso profile or long-infusion.

                  We have originally developed the Lagom using Linea Mini as our test machine, as well as other E61 machines. The SSP brew burr that we selected for the Lagom has some unique properties - in that it produces unimodal grind with very little fines, which may explain why we had such good results with it. However, as pressure profile and long-preinfusion are becoming a crucial part of specialty coffee, such application may demand a much finer grind and/or more fines to restrict the flow when profiling. At the moment, we are not sure if the current SSP burrs are suitable for such application. Thus, we would like to investigate to make sure.

                  We have recently ordered a Decent DE1Pro espresso machine to be able to investigate this issue directly. We foresee this review process will take about 2-3 weeks and this unfortunately will run into Chinese New Year holiday. In China, many business and services will be interrupted during the holiday, including our logistic company. We expect everything to resume to normal after 14th February.

                  We are extremely sorry for the unexpected news. We appreciate your understanding and we hope that the wait is worth it by making up with a better user experience.

                  We will keep you updated. If you have any questions, please don't hesitate to get in touch.



                  Regards,

                  Hayden
                  Option-O
                  Baseret på hvad de skriver, og mine personlige præferencer for espresso, tror jeg ikke at jeg ville være blevet specielt belastet af problemet. Omvendt vil jeg hellere have, at de tager sig af problemet på en god og struktureret måde, så jeg/vi ender med at få den bedst mulige kværn (og en der kan bruges af flere potentielle brugere, med andre smagspræferencer, såfremt jeg engang vil videresælge den). Så, alt i alt, det er træls at skulle vente længere, men hellere det end et produkt der kommer på markedet lidt for hurtigt
                  Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
                  Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
                  Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

                  Comment

                  • kidcaffeine
                    Espresso
                    • Sep 2016
                    • 585

                    #54
                    Længe undervejs, men nu er der tilsyneladende lys forude. Først lidt børnesygdomme der skulle udbedres i produktionen, så kinesisk nytår, og her til sidst coronavirus. Men nu skulle den snart være der! Glæder mig som et lille barn juleaften

                    Hello Casper,

                    Good news! We have finally confirmed that the courier service will resume and we can ship things starting next week.

                    On that end, we are also glad to inform that your Lagom P64 will be ready for dispatch soon.
                    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
                    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
                    Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

                    Comment

                    • SorenS
                      Grøn bønne
                      • Mar 2017
                      • 37

                      #55
                      Jeg modtog min Lagom P64 i starten af Januar og har fået maskinskåret gummimåtter til at ligge oven på foden, da det er der jeg ligger dosing funnel mm, hvis det har interesse så har jeg ekstra, så send mig gerne pm hvis jeg skal sende en til dig @kidcaffeine ja eller hvis der er andre der har købt samme kværn

                      Comment

                      • kidcaffeine
                        Espresso
                        • Sep 2016
                        • 585

                        #56
                        Et hurtigt billede af den nye kværn ved siden af kanonkuglen. Det umiddelbare indtryk er godt, men også så forskelligt fra Varioen i koppen, at jeg nok ender med at beholde begge maskiner alligevel. Selvom jeg sagde, at jeg kunne skulle have en

                        Jeg skriver en rigtig opdatering, når den lige er blevet grundigt testet i løbet af de næste uger

                        Vanen tro vender det ene billede på siden

                        Click image for larger version

Name:	IMG_0310.jpg
Views:	1
Size:	51,0 KB
ID:	231529Click image for larger version

Name:	IMG_0313.jpg
Views:	1
Size:	42,7 KB
ID:	231530
                        Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
                        Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
                        Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

                        Comment

                        • Jack
                          Master Brewer
                          • Feb 2016
                          • 2575

                          #57
                          Tillykke, den ser dæleme fin ud
                          Pictures (or it didn't happen)

                          Comment

                          • ChrisDespresso
                            Grøn bønne
                            • Mar 2020
                            • 6

                            #58
                            Har du et par ord om kværnen allerede nu? De åbner for presale d. 11., så det kunne være man skulle nappe en, hvis den er i orden

                            Comment

                            • Azhrar
                              Lysristet
                              • Apr 2015
                              • 87

                              #59
                              Har kig på denne kværn som upgrade til min ecm s64-Manuale.

                              Ser frem til at høre folks erfaring so far.

                              Hvilke knive ville i gå efter?
                              Mads Christiansen
                              Maskine: ECM Mechanika IV Profi
                              Kværn: ECM S 64 Manuale
                              Udstyr:: Brewista Smart Scale II

                              Comment

                              • Jack
                                Master Brewer
                                • Feb 2016
                                • 2575

                                #60
                                Click image for larger version

Name:	burrs+selection+guide2+-+Copy.png
Views:	2
Size:	38,2 KB
ID:	231743

                                Kilde https://www.option-o.com/faq-lagom-p64
                                Last edited by Jack; 1. May 2020, 00:57.
                                Pictures (or it didn't happen)

                                Comment

                                Working...
                                X